Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Cherokee II

specnaz, 10 lat temu
Silnik 2.5 TD 115KM 85kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Jeep Cherokee II 2.5 TD 115KM 85kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Pomimo jego ewentualnych awarii spowodowanych złym użytkowaniem, gdy nie zadba się na czas o podzespoły, jego elastyczność jest zaskakująca - ekonomiczny i zrywny zarazem. Pozwala wyprzedzać osobówki na trasie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wypadające laski popychaczy, itp.
Układ hamulcowy : Wariujące czujniki ABS.
Zawieszenie : Charakterystyczne amerykańskie bujanie na nierównościach.
4,0
Całokształt
W kwestii całokształtu auto oceniam dobrze. Jest tanie w utrzymaniu, części tanie i ogólnodostępne. Auto wytrzymałe, pozwala na jazdę 80-100km/h w terenie, gdy musimy szybko się przemieścić.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik głośny, ale dosyć ekonomiczny. Średnio palił ok. 10 litrów. Jednak już zaczynały się odzywać laski popychaczy, co jest typową wadą tego silnika wolnoobrotowego. Raz wymieniona uszczelka pod głowicą i podokręcane laski popychaczy pozwalają cieszyć się autem przez kolejne ok. 100 tys km.
4,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenia, ale precyzyjne. Przełożenia tak dobrane, że auto nadaje się zarówno w teren jak i na trasę (prędkość maksymalna to ok. 167km/h, co świadczy o dużej elastyczności).
3,0
Układ jezdny
Luzy na drążku Panharda powodują, że auto prowadzi się jak autobus. Ale podróżuje się wygodnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Pomimo gabarytów widoczność jest dobra.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Plastik, jak to w amerykańskich autach, ale dobrej jakości.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą ciężko nagrzać wnętrze, ale latem klimatyzacja chłodzi jak lodówka.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo mało miejsca z tyłu i mało z przodu dla osób większych, niż 180cm.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie na tyle słabe, że praca silnika jest dobrze rozpoznawalna i dokucza przy wyższych prędkościach, ale to auto bardziej terenowe, niż osobowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na masę prawie 1700kg, pojemność 2.5l i 115KM spalanie oceniam na najmniejsze w gamie aut tej samej klasy i pojemności silnika. Na trasie ok. 7-8l, średnio 10l. ok. 12-15 w terenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W kwocie 2000-3000 eu nic lepszego i tańszego w utrzymaniu z napędem 4x4 i reduktorem się nie kupi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj nie mam uwag. Poza fiksującym czujnikiem ABS i klamką tylnej klapy, po przejazdach przez rzeczkę nie odnotowałem żadnych uszkodzeń.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnych usterek nie ma. Jeżeli silnik był już remontowany, to nie ma czego się bać. Jeżeli nie, to lepiej posłuchać pracy silnika, czy nie słychać metalicznego odgłosu lub charakterystycznego bulgotania, wówczas naprawa silnika konieczna.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Cherokee II