Szukaj

Ocena kierowcy - Jeep Grand Cherokee II

ememiks, 13 lat temu
Silnik 4.7 i V8 220KM 162kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 220KM 162kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 4.7l v8 to powinno być zabronione ;) Ciśnie autem jakby ważyło 1.3 tony a nie 2.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : wymiana talerza i wałka i kpl łożysk
4,0
Całokształt
Naprawdę super auto wygodne, agresywne mało awaryjne i proste w naprawie ktoś kto ma smykałkę sam powinien dać rade. Bardzo dzielne w terenie można wjechać oraz przeważnie wyjechać nie to co większość suv co tylko nadają się do miasta na krawężniki i polskie dziurawe drogi a terenu boją się. Nie sądziłem ze amerykańskie auto może być dla normalnych ludzi myliłem się ale w końcu to jeep nie to co inne terenówki co udają być jeepem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po prostu rewelacja sprawdzona amerykańska konstrukcja nie bojąca się tyś kilometrów. Auto ma 200tyś i pomimo ze na 1tyś Km bierze ok 200ml oleju nic się nie dzieje. Bardzo dobrze współpracuje z instalacją LPG. Jak na tą masę to silnik wyrywa auto do przodu do tego V8 który brzmi bajecznie. Myślę ze ciężko będzie mi wrócić do auta poniżej poj. 2l.
4,0
Skrzynia biegów
To mój pierwszy automat nigdy nie sądziłem że kupię auto ze skrzynią inną niż manual. A po roku użytkowania automata raczej nie zakupię już manualnej. Mam z 99r jest to 4 biegowa auta z 2001 mają już 5 lecz jest to ta sama skrzynia co z 99r a w aso jest możliwość programowo przeprogramowania na 5. Co do samej skrzyni to nie jest to cud techniki lecz dobra sprawdzona konstrukcja. Raczej mało awaryjna jeśli się wymienia olej i filter na czas.
3,0
Układ jezdny
Mogło być lepiej auto ma moc do dużych osiągów lecz przy dość wysokim i średnio precyzyjnemu układzie może źle się skończyć. Dość głośne przeniesienie napędu mosty lubią o sobie dać znać. W terenie auto bardzo dobrze się zachowuję niestety na dość wyboistej drodze w środku dość mocno macha pasażerami.Po za miastem natomiast na asfalcie jak limuzyna. Gdyby nie to że auto trzeba kontrolować podczas jazdy dużo częściej jak osobowe było by dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze auto wysokie duże lusterka, czujnik cofania (jak jest mokro potrafi brzęczeć przy cofaniu) nie powinno sprawiać problemów. Z przodu natomiast trzeba brać poprawkę gdyż mamy spory przód i maska potrafi przysłonić niskie przeszkody.
5,0
Ergonomia
Bardzo szybko przyzwyczaiłem się może dlatego że wszystkie poprzednie auta miały większość włączników przy manetkach kierunku i wycieraczki. Więc jak w domu ;) a tak wszystko jest na swoim miejscu do tego pełne wyposażenie i fotele bardzo wygodne aż nie chce się wysiadać. Mogło by być tylko ciut mniejszy wolant zmiany biegów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik 2 strefowy zimą cieplutko latem zimno szkoda że nie ma podgrzewanej przedniej szyby lub szybkiego odparowywania i odmrażania szyb. Jak na tak dużą przestrzeń w środku szybko się robi ciepło a latem zimno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze lecz w innych autach tego segmentu bywa lepiej. Może gdyby konsola centralna z wolantem była mniejsza oraz inaczej wyprofilowane wnętrze wsiadając do niego nie przychodziła by mi myśl że jak w czołgu choć na to swoje dobre strony bo czuję się bezpieczniej;) Z tyłu nie siedziałem ale pasażerowie nie narzekają ale komfortu na przednich fotelach mogą tylko pozazdrościć.
4,0
Wyciszenie
Poruszając się po mieście raczej spokojnie mało co dochodzi z zewnątrz to samo tyczy się jazda po czarnym chyba że zaczniemy jeździć dynamicznie to wtedy budzi się v8 i też jest to miłe. Co do zawieszenia to czasami coś za śwista, za wyje most i tu jest największa bolączka napęd w tym aucie nie jest bezszelestny i nie można tu pisać że cisza na poziomie osobowej limuzyny. Dużo zależy tez od opon. Do 130 jest dobrze powyżej jest głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spali tyle ile mu się wleje;) Ale obawiałem się absurdalnych zużyć paliwa a co okazało się silnik jest na tyle elastyczny ze można spalić 12 litrów PB w trasie i około 15/17l w mieście wszystko zależy od stylu jazdy. Mi średnie spalanie to 16l lpg 70trasa 30 miasto jak na tą wagę i moc silnika myślę ze jest dobrze. Oczywiście mnożna i te wyniki podwoić nic nie stoi na przeszkodzie. Myślę że opcja 4.7l + lpg jest lepsza niż silnik disla 3.1 a nawet 2.7 mercedesa gdzie średnie spalanie około 11 litrów trzeba najmniej brać pod uwagę a awaryjność jak i koszty naprawy są olbrzymie porównując je do 4.7l
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu niestety nie ma sobie równych jeśli chodzi o stosunek ceny do jakości i komfortu jakie to auto daje do tego awaryjność mała (pomijając 3.1td włoski wynalazek) to nie ma sobie równych. Konkurent o zbliżonych parametrach Range Rover niestety jest dużo droższy do tego dość awaryjne auto pomimo lepszego komfortu niż grand cherokee a rav4 jak i vitara czy x-trial to właśnie segment suv gdzie Range Rover z Grandem stoją poprzeczkę wyżej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej auto mało awaryjne po za wymianą żarówek mijania i podświetlania tablicy zegarów nie miałem. Ponoć w starszych modelach z początku produkcji problemy są z klimatronikiem lecz jest to do naprawienia bez późniejszej tej samej awarii.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po miesiącu zakupu tylny most do naprawy przeważnie są to łożyska lecz w moim wypadku była to poważna naprawa wymiana talerza i wałka ataku i kpl łożysk koszt około 3.5 tyś z robocizną sporo lecz to już ostateczność. Przeważnie większość usterek to łożyska,uszczelniacze itp. To co się zużywa. Ale auto z przebiegiem 200 000 tyś nowe nie jest.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.7 i V8 220KM 162kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
15,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
14,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Jeep Grand Cherokee II 4.7 i V8 220KM 162kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,50 zł
18,7
l/100km
21,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Jeep Grand Cherokee II