Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Clarus I Sedan

voltaire, 12 lat temu
Silnik 2.0 i 16V 133KM 98kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Kia Clarus I Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW 1996-1998 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : jest to najlepszy aspekt tego samochodu przez wiele lat nie zawiodl mnie a takze oferuje bardzo dobre osiagi jak za takie pieniadze za jakie sie go sprzedaje
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : czasem drobne elementy zawieszenia wyrabiaja sie z uwagi na nasze drogi
5,0
Całokształt
ogolnie jestem bardzo zadowolony z tego samochodu, kosztowal niewiele, rowniez niewiele dolozylem, nie rdzewieje, nie psuje sie, poprostu przyslowiowe \"zalac i jechac\"
Wrażenia
5,0
Silnik
jestem mile zaskoczony tak dobrym silnikiem pod maska koreanskiego samochodu, prawdopodobnie jest to silnik oparty o konstrukcje silnika mazdy FE DOHC, ogolnie jest wybitny, niewielkie spalanie, super elastyczny jak na 4 cluindry a moc jest wystarczajaca jak do samochodu wazacego 1300kg
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia po 12 latach dziala calkiem niezle, niekiedy trzeba dwukrotnie wrzucic wsteczny , ogolnie pracuje cicho i bez luzow jak w europejskich taradajach
4,0
Układ jezdny
bardzo precyzyjnie wylapuje nierownosci, komfort podrozy duzo lepszy niz w nowszych passatach, jednak amortyzatory sa troche za miekkie ja dla mnie, samochod kladzie sie zabardzo w zakretach i jest wybijany do gory na podluznych nierownosciach, cos na styl amerykanskich samochodow, wymiana sprezyn na sportowe zalatwila sprawe
Komfort
5,0
Widoczność
wszystko jest swietnie widoczne do przodu jak i do tylu, niema jakichs wielkich slupkow jak w oplach czy vw ktore zaslaniaja caly chodnik,uwaga na bagaznik jest dosc mocno wysuniety , ale jak to w sedanach nieda sie wszystkiego zobaczyc z pozycji kierowcy
5,0
Ergonomia
wszystko jest pod reka, pelny elektryczny pakiet sterowanie lusterkami i szybami, bardzo latwo skladane tylne siedzenia, mozliwosc wybrania dogodnej pozycji za kierownica
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
z uwagi na wielkie wnetrze tego samochodu klimatyzacja jest troche za slaba, jak rowniez ogrzewanie , dlugo trwa nagrzanie jak i ochlodzenie calej przestrzeni w srodku a nagrzewa sie od slonca dosyc szybko, klimatyzacja po tylu latach bez wymiany czynnika jest tak samo sprawna, wymaga jedynie odgrzybiania co sezon, totalnym minusem (szczegolnie latem) jest idiotyczny nawiew na jaja kierowcy(pod kierownica), niestety mrozi torbe i dziala w 2 z 5 pozycji na pokretle, klima niestety tylko manualna
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu jest sporo miejsca, wygoda dla ludzi niskich i wysokich, natomiast z tylu przestrzen jest wrecz ogromna , 3 osoby moga doslownie lezec i jest miejsce na nogi, kabina jest rowniez relatywnie wysoka jak na sedana
5,0
Wyciszenie
z fabrycznym ukladem dolotowym i wydechowym jest tak cisho jak w nowych toyotach, mercedes powinien sie uczyc jak wyciszac A klasy i C klasy od projektantow kia, silnik jest ledwo slyszalny robi sie glosny dopiero jak sie go rozkreci powyzej 4tys obrotow
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zuzycie na trasie moze spasc nawet do 6,5 litra jak zalewa sie dobrej jakosci paliwo i nie przekracza 3tys obrotow , w miescie jest troche gorzej bo ok 8,5L ale niema co narzekac hondy z tych lat spalaja srednio 2 litry wiecej, cen przegladow nie biore pod uwage bo nikt normalny nie oddaje ponad 10 letniego samochodu do serwisu, ceny czesci mieszcza sie w tym samym zakresie co samochodow japonskich, co wcale NIE OZNACZA ze drogo, panuje jakis debilny mit ze czesci do japonskich sa drozsze niz vw czy inne padaczki europejskie ktore sie czesciej psuja a ceny czesci sa takie same jak nie wyzsze
5,0
Stosunek jakość/cena
w kwestii stosunku jakosc-cena to jest 1 samochod ktory powinni rozwazyc ludzie nie szukajacy przepychu i szpanu przed sasiadami drozszymi sedanami ktore niewiele odbiegaja jakoscia i osiagami od tego koreanskiego pojazdu, polecam wszystkim!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czasem farba z zoltej zarowki kierunkowskazu sie zluszczy i trzeba ja wymienic, pilot zamka centralnego nie zawsze zaskakuje
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana pompy hamulcowej z uwagi na \"pocenie sie\" 350zl koszt oryginalnej w serwisie, wymiana sprzegla ok 300zl, wymiana lozyska w prawym kole, wymiana tylnych amortyzatorow po \"wytluczeniu\" jednego na polskich dziurach i sportowych sprezynach , a tak poza tym wymiany eksploatacyjne

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 16V 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Clarus I Sedan 2.0 i 16V 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,00 zł
11,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Clarus I Sedan