Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage II

oldboy49, 12 lat temu
Silnik 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 62 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Kia Sportage II 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW 2009-2010 - Oceń swoje auto
4,85
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brak "turbodziury" czyli elastyczność w szerokim zakresie obrotów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : zawór recyrkulacji spalin
5,0
Całokształt
To mój szósty samochód i każdy był inny zarówno pod względem trakcji jak i komfortu. Ten po prostu spełnia moje wymagania bez zastrzeżeń.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli jazda ma być dynamiczna to powyżej 1800 obr/min. Ale bez problemów "turla się" przy stałej prędkości 80 km/h na szóstce.
5,0
Skrzynia biegów
Trzeba pamiętać aby przed zmianą biegu wcisnąć pedał sprzęgła do "dechy" wtedy zmiana jak po maśle. Jeśli nie to zgrzytnie - ale tak miały wszystkie poprzednie moje samochody.
5,0
Układ jezdny
Ogólnie "twarde" zawieszenie ale za to przejazd przez próg zwalniający z prędkością 40 km/h nie stanowi problemu. Do 50 cm pokonuje każdą zaspę lub bród - sprawdzone.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogólnie widoczność bardzo dobra, ale zamontowane dodatkowo czujniki parkowania - bezcenne.
4,0
Ergonomia
Tu dałbym mały minus za brak osobnego zamknięcia tylnej klapy (bagażnika). Trzeba pamiętac o naciśnięciu całkowitej blokady wszystkich drzwi jeśli nie chce się stracić bagażu na postoju np. na światłach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dobrze grzeje i dobrze chłodzi (klimatronic). Mały minus za brak możliwości wyłączenia bądź zdławienia nadmuchów na środkowej konsoli - tylko zmiana kierunku nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez komentarza - wszyscy mają dość miejsca.
5,0
Wyciszenie
Słyszę radio, słyszę komunikaty nawigacji więc jest dobrze. A pomruk diesla sprawia mi radość gdyż nie jest uciążliwy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od temperatury silnika. W dużych miastach gdzie trzeba pokonywać dziennie ponad 20 km spalanie jest na poziomie 9,5 l/100 natomiast w mniejszych miastach przy przebiegach do 15 km i w zimie dochodzi do 14 l/100. Pierwszy przegląd w zasadzie nie odbiegał kosztowo od dotychczsowych (dla innych moich samochodów osobowych)
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem wóz z najwyższej półki - bo już nie było wyboru (od pół roku nie był produkowany). Za tak wyposażony samochód obecnie u konkurencji musiałbym wyłożyć o 50 % więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W serwisie podczas pierwszego przeglądu stwierdzono rozwulkanizowanie tuleji stalowo gumowej w zawieszeniu i dokonano wymiany w ramach gwarancji. Po sześciu latach - trzy razy wymiana łącznika stabilizatora: raz tył, dwa razy lewy przód.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W piątym roku eksploatacji i 49 kkm wymiana (na gwarancji) zaworu recyrkulacji spalin.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDI VGT 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage II