Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage IV SUV Facelifting

Krzychu98, 2 lata temu
Silnik 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto zakupione prywatnie, wersja M, silnik 1.6 z turbiną. Auto według zaleceń dotarte do 1000 km, reszta przebiegu bez specjalnego oszczędzania. Wydaje się, że w kategorii suva do 100 tys. zł nie ma lepszej opcji. Zdecydowanie warto dopłacić ok. 5 tys. do mocniejszego silnika, sprawia frajdę z jazdy i wbrew większości opiniom jest ekonomiczny. Manualna skrzynia i silnik z turbiną oraz średnia wersja M to optymalny wybór dla przeciętnego ojca z rodziną. Brak tylko podgrzewanych foteli, ale to koszt serwisowy ok. 1500 zł. Auto sprawia wrażenie bardzo solidnego, brak zastrzeżeń do jakości wnętrza, montażu - trzeba jednak pamietać, że to średniak, więc materiały są dobre, ale nie najlepsze, razi trochę twarde wykończenie podłokietników w drzwiach i mała ilość schowków. Motor bardzo sprawny, jak na tak duże gabaryty przyspiesza bez ociągania, bardzo elastyczny na wyższych biegach. Duża bryła auta daje się jednak we znaki na autostradach, trzeba mieć mocną rękę, żeby utrzymać się przy mocniejszych podmuchach wiatru i wysokiej prędkości. Auto bardzo przyjemne w użytkowaniu, dobrze wyciszone, obszerne, wygodne, zbudowane dla czteroosobowej rodziny. Tygodniowy wyjazd wakacyjny nie sprawia problemów, bagażnik powinien mieć jednak podwójną podłogę z wytłoczonymi przegródkami - istnieje możliwość jej obniżenia, ale na standardowej wysokości zostaje pewnie ze sto litrów niewykorzystanej przestrzeni. Koło dla wersji z turbo jest dojazdowe, nad nim jest naprawdę dużo miejsca, szkoda że Kia nie zagospodarowała należycie tej przestrzeni. Podobnie jest z miejscem na roletę, która i tak stoi pusta - dwa spore schowki na drobiazgi byłyby zdecydowanie lepsze. Może wyższe wersje mają te przestrzenie lepiej zagospodarowane. Poza tą drobnicą nie ma czego się czepiać, czwórka dorosłych, czy rodzina z dziećmi mogą komfortowo podróżować w trasie. Na plus nawiewy w tylnym rzędzie, świetnia, pewna skrzynia, mocny i oszczędny silnik (nie wiem skąd opinie o spalaniu rzędu 10 l średnio - od początku do obecnego przebiegu w cyklu mieszanym, ok. 1000 km z autostrad, reszta korki, miasto i dojazd do pracy, komputer wskazuje średnie spalanie z 2500 km - 7.3 L - fakt, że to lato). Co ciekawe auto jest ekonomiczne na 4/5 biegu, szóstka podnosi spalanie, podobnie jak wysokie kręcenie silnika - ale to chyba norma. Podsumowując, przeciętny Kowalski z dziećmi będzie z auta bardzo zadowolony, wersja M ma wszystko co niezbędne, 1.6 Turbo plus manual wydają się być świetnym wyborem. Kia zrobiłą duży postęp w stosunku do aut japońskich, wcześniej użytkowaliśmy Hondy i Toyoty, Sportage daje zdecydowanie więcej za niższą cenę.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 177KM 130kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Sportage IV SUV Facelifting