Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV Facelifting

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz

Kia Sportage IV SUV Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Nowy Kia Sportage

Cena od: 84 990 PLN
Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4480 mm
Szerokość 1855 mm
Wysokość 1635 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1645 mm
Rozstaw osi 2670 mm
Rozstaw kół - przód 1625 mm
Rozstaw kół - tył 1636 mm
Zwis przedni 910 mm
Zwis tylny 900 mm
Prześwit 163 mm
Prześwit 4x4 172 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1702 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 503 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1020 mm
Kąt natarcia 16,7 stopnie
Kąt zejścia 23,9 stopnie
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Całokształt - Silnik

Wybrane oceny

4,9
~Krzychu98
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Kia Sportage IV
Auto zakupione prywatnie, wersja M, silnik 1.6 z turbiną. Auto według zaleceń dotarte do 1000 km, reszta przebiegu bez specjalnego oszczędzania. Wydaje się, że w kategorii suva do 100 tys. zł nie ma lepszej opcji. Zdecydowanie warto dopłacić ok. 5 tys. do mocniejszego silnika, sprawia frajdę z jazdy i wbrew większości opiniom jest ekonomiczny. Manualna skrzynia i silnik z turbiną oraz średnia wersja M to optymalny wybór dla przeciętnego ojca z rodziną. Brak tylko podgrzewanych foteli, ale to koszt serwisowy ok. 1500 zł. Auto sprawia wrażenie bardzo solidnego, brak zastrzeżeń do jakości wnętrza, montażu - trzeba jednak pamietać, że to średniak, więc materiały są dobre, ale nie najlepsze, razi trochę twarde wykończenie podłokietników w drzwiach i mała ilość schowków. Motor bardzo sprawny, jak na tak duże gabaryty przyspiesza bez ociągania, bardzo elastyczny na wyższych biegach. Duża bryła auta daje się jednak we znaki na autostradach, trzeba mieć mocną rękę, żeby utrzymać się przy mocniejszych podmuchach wiatru i wysokiej prędkości. Auto bardzo przyjemne w użytkowaniu, dobrze wyciszone, obszerne, wygodne, zbudowane dla czteroosobowej rodziny. Tygodniowy wyjazd wakacyjny nie sprawia problemów, bagażnik powinien mieć jednak podwójną podłogę z wytłoczonymi przegródkami - istnieje możliwość jej obniżenia, ale na standardowej wysokości zostaje pewnie ze sto litrów niewykorzystanej przestrzeni. Koło dla wersji z turbo jest dojazdowe, nad nim jest naprawdę dużo miejsca, szkoda że Kia nie zagospodarowała należycie tej przestrzeni. Podobnie jest z miejscem na roletę, która i tak stoi pusta - dwa spore schowki na drobiazgi byłyby zdecydowanie lepsze. Może wyższe wersje mają te przestrzenie lepiej zagospodarowane. Poza tą drobnicą nie ma czego się czepiać, czwórka dorosłych, czy rodzina z dziećmi mogą komfortowo podróżować w trasie. Na plus nawiewy w tylnym rzędzie, świetnia, pewna skrzynia, mocny i oszczędny silnik (nie wiem skąd opinie o spalaniu rzędu 10 l średnio - od początku do obecnego przebiegu w cyklu mieszanym, ok. 1000 km z autostrad, reszta korki, miasto i dojazd do pracy, komputer wskazuje średnie spalanie z 2500 km - 7.3 L - fakt, że to lato). Co ciekawe auto jest ekonomiczne na 4/5 biegu, szóstka podnosi spalanie, podobnie jak wysokie kręcenie silnika - ale to chyba norma. Podsumowując, przeciętny Kowalski z dziećmi będzie z auta bardzo zadowolony, wersja M ma wszystko co niezbędne, 1.6 Turbo plus manual wydają się być świetnym wyborem. Kia zrobiłą duży postęp w stosunku do aut japońskich, wcześniej użytkowaliśmy Hondy i Toyoty, Sportage daje zdecydowanie więcej za niższą cenę.
4,6
~Norbert
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Kia Sportage IV
Z uwagi na częste wyjazdy w plener w tym z platformą rowerową, czy na narty szukałem poręcznego SUVa średniej wielkości, który będzie poręczny również do jazdy w mieście i zapewni ekonomiczne użytkowanie (ok 20-22tys. km rocznie), a jego cena nie będzie wyższa niż 110 tys. PLN. Testowałem Skodę Karoq, Seata Tarraco 1.5 TSI manual i automat jednak zużycie paliwa w tych autach nie było rekompensowane osiągami. Testowałem też Outlandera, również 2 wersje - ze skrzynią manualną i automatem. Outlander bardzo mi się podobał pod względem komfortu jazdy i działania automatycznej skrzyni, ale działanie multimediów oraz ergonomia -rozplanowanie przycisków i funkcji nie było najlepsze, na dodatek spalanie w trasie - bolało. Testowałem również RAV4 -wersję hybrydową z napędem na przednią oś. Spalanie super - pomiędzy 4,6 a 5,5 litra w cyklu mieszanym i po drogach gminnych, duży bagażnik, ale jakość materiałów, wykończenie wnętrza i ergonomia nie były na 5. W końcu przymierzyłem się do KIA Sportage - testowałem dwie wersje silnikowe 1.6 GDI i 1.6 T-GDI. Spalanie tego ostatniego in minus, osiągi bez szału a spalanie, jak w Macan-ie. Wersja L+BL 1.6 GDI taki padł mój wybór.
3,8
~Marcin_Opole
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Kia Sportage IV
Auto chyba troszkę za bardzo wyniesione na piedestał i to nie wiem dlaczego... Auto, które posiada tyle samo zalet co wad... Auto niczym z ręcznej produkcji bo każdy egzemplarz jest inny... Auto, w którym czuć i widać budżetową produkcje na każdym kroku :( Auto, które niekiedy zaskakuje swoja doskonałością i pozostawia konkurencje daleko w tyle. Poniżej w poszczególnych sekcjach opiszę co irytuje co się chwali,a co jest do poprawy. Czy polecił bym to auto? Chyba raczej nie :( Czy kupił bym je ponownie? Ja osobiście NIE :(
Średnie spalanie dla Kia Sportage IV SUV Facelifting
6,3 – 9,7
l/100 km
6,5 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
SUV Facelifting 1.6 GDI 132KM 97kW
Kia Sportage IV
To tak, przesiadłem się z auta miejskiego z silnikiem 1,4 benz+LPG. Jeździłem dość dynamicznie, tu musiałem nieco zwolnić z uwagi na gabaryty auta do których nie byłem przyzwyczajony. Przy wskazaniach komputera co do zmiany biegów w mieście ok 7l, trasa ok 120km prędkość 70-100 drogami krajowymi spalanie ok 6,2l, autostrada prędkość 120-140 spalanie ok 7,2l. Spalanie w mieście, od 7-8l w zależności od dynamiki. Nie uważam się za emeryta, 31 lat, miasto ok 200tys mieszkańców, przejechane 10 tys kilometrów.
10,9
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Kia Sportage IV
Auto b.dobrze trzyma się drogi pomimo że jest wyższy środek cieżkości jest tak skonstruowany że prowadzi się jak gokart. Przyspieszenie bardzo ok po wściśnięciu sport sporo frajdy. Zawieszenie twarde dające pełną kontrolę. Ergonomia w środku na wysokim poziomie. Spalanie wysokie autostrada 150-160km/h około 11 litrów - 13 litrów. Jazda 90-100 około 8-9,5. Bardzo dobre światła świetnie sprawujące się w każdych warunkach. Stały napęd na 4 koła do prędkości 40km/h świetnie spisuje się na błocie i nierównościach - nie testowałem jeszcze w śniegu. Auto b. dobrze wyciszone porównuje z nowym Mondeo które mamy jako drugi samochód. Jakość wykonania i spasowania elementów w tym porównaniu również na korzyść KIA.
10,9
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Kia Sportage IV
Auto średnio pali około 12l/100km bez jakiegoś oszczędzania i przy włączeniu tryb sport raz na jakiś czas, na autostradzie niemieckiej jadąc około 160-190 km/h spala średnio 16l/100km. Najmniej udało mi się nim spalić 8,8l/100km jadąc tylko na tempomacie i przepisowo ( typowa jazda jak tak zwany dziadek) więc da się oszczędnie, ale czy po to kupuje się samochód z tym silnikiem?

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 20
Spasowanie elementów - maska
  • Kia Sportage IV SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 6
Witam, Wersja GT line - spasowanie elementu jakim jest maska to jakaś straszna porażka serwis rozkłada ręce a chodzi o miejsce w którym maska schodzi się z słupkiem A i B (czyli podszybie pasażera ) szczelina strasznie nie równa. Najśmieszniejsze że po oględzinach kilku egzemplarzy w salonie co drugi występuje z taką wadą. Z czasem maska coraz bardziej się przesuwa - wydaje się to być winą podparcia maski zamiast siłowników zastosowane jest podparcie jednopunktowe niczym w małym fiacie co powoduje jej wyboczenie.
1 komentarz
Wtryskiwacze i inne
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW od 2018
  • silnik
  • 15 tys. km
Zakupiłem KIA Sportage w czerwcu tego roku, samochód już dwa razy musiał być transportowany na lawecie, niestety dwukrotnie były to wakacyjne wyjazdy. Za pierwszym razem, dwa dni po opuszczeniu salonu, samochód się zblokował, nie można go było ani otworzyć ani odpalić, laweta z assistance zabrała samochód do zamkniętego serwisu w Słupsku (!!!) telefonicznie pomógł mi właściciel serwisu, wystarczyło odpiąć akumulator aby wszystko wróciło do normy. Druga awaria dużo groźniejsza przy przebiegu 10000 km przytrafiła się na autostradzie w Austrii, samochodem przy prędkości ok 120-130 km/h zaczęło potwornie szarpać. W pierwszej chwili myślałem, że jest problem z którymś z kół, niestety po jakimś czasie sytuacja się pogorszyła, samochód stracił zupełnie moc a prędkość spadła do 50 km/h. Pomijając kwestie wątpliwej obsługi assistance, samochód trafił na lawetę i został przetransportowany do jednego z serwisów w Austrii. Przez kilka godzin mechanicy nie potrafili zdiagnozować awarii, finalnie przyczyną problemu okazały się dwa wadliwe wtryskiwacze. P.S. Trzy miesiące po awarii samochodem znowu zaczyna szarpać
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Listwy ozdobne, okno pasażera tył prawy i lewy
  • Kia Sportage IV SUV 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2016-2018
  • nadwozie
  • 2 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 14
Po zakupie i odbiorze samochodu w maju 2017 po 4 miesiącach użytkowania (normalna jazda miejska, bez mycia na automatach) zauważyłem usterkę w postaci odstającej spod uszczelki gumowej listwę srebrną ozdobną okalającą okna pasażera tył lewa strona. Zgłosiłem się do serwisu (październik 2017) Panowie w serwisie KIA w Gdańsku podjeli sie wymiany całej listwy. Listwa okalajaca została wymieniona na nową i .........usterka występuje dalej! Mało tego to samo dzieje się już teraz w drugim oknie pasażera z tyłu! Dramat. Zgłaszałem temat na serwisie po 1 roku użytkowania. Mam się umówić na kolejną wymianę tych nieszczęsnych listew!
7 komentarzy
Kia Sportage IV SUV Facelifting