Szukaj

Informacje o Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021

Lata produkcji: 2018 – 2021
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Czwarta, obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2016 roku. Pod względem stylistycznym, Sportage IV nie stanowi już tak diametralnej zmiany w stosunku do swojego poprzednika – raczej kontynuuje jego design, tym bardziej, że projektantem modelu jest (podobnie jak Sportage III) Peter Schreyer, szef designerów Kii. Kilka nowych rozwiązań stylistycznych samochód zaczerpnął z prototypu Sportspace Concept. Sportage IV został zbudowany na płycie podłogowej Hyundaia Tucsona. Z kolei design wnętrza zapożyczono z Kii Optima.

czytaj więcej
Powagosław

Podobno Kia ma być sportową odmianą Hyundaia. Sportowy nerw można poczuć z każdej strony nowego Sportage, kolejnego samochodu zainspirowanego przez myśliwce bojowe. Ja dodałbym, że czuję też, szczególnie z przodu, ducha Porsche Cayenne.

~Powagosław
Luzacjusz

Projekt „Sportage IV” to było poprawianie naprawdę zgrabnego, pierwszego naprawdę zgrabnego SUV-a marki Kia. Efekt końcowy tego trudnego zadania jest przyzwoity, choć właściciele tego auta będą jednak z zazdrością patrzeć na Hyundaia Tucsona.

~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2021 roku
Pojemność skokowa 1591 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 177 KM (130 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1500-4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 7
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Mateusz
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Samochód warty polecenia. Nic nie skrzypi i nie piszczy. Wykonanie jak na ten segment podobnie jak u konkurencji, a nawet troszkę lepiej. Topowa wersją GTline wraz z pakietami daje radość z codziennej jazdy. Układ jezdy to bardzo dopracowany element tego modelu (pomimo iż jest to SUV). Do 130-140 w kabinie jest w miarę cicho. Niespodzianka - silnik na papierze ma 177 KM jednak po sprawdzeniu wyszło ponad 200 KM :o Co wiecej u mnie nie występuje metaliczny dzwiek, o którym wspomniano w pozostałych komentarzach. JBL robi robotę, ale tylko na streamie np. Spotyfi, z kolei dzwiek z radia to kompletna porażka. Brak trzeszczenia, skrzypienia, który jednak dosc czesto występuje u konkurencji. Zamiast nawigacji fabrycznej lepiej uzywac androiauto. Podsumowując po ponad 50 tys. km dalej jestem zadowolony. Polecam
4,5
~Marek
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Ogólnie samochód poprawny, dobrze się nim jeździ, wygodny i poprawnie spasowany. Problem w okresie zimowym z wypalaniem filtra cząstek stałych GPF. Początkowo samochód zachowuje się jakby brakowało mu mocy, na 3 i 4 biegu zaczyna się dławić, przy tym nie pokazując żadnych informacji, że należy przepalić wspomniany filtr. To i tak pikuś jak się czyta co teraz się wyprawia z GPF w nowym Sportage lub Tucsonie. Słaba jakość użytych materiałów np. ze skórzanej kierownicy i gałki zmiany biegów widać już wytarcia.Przy przebiegu 28000km do wymiany na własny koszt tuleja wahacza przedniego, pęknięty plastik przy klamce i pęknięte gniazdo od tylnego światła przeciwmgielnego a przy 2000km rozerwało gumową osłonę przy półosi (na szczęście te ostatnie 3 rzeczy zrobione na gwarancji). Moim zdaniem największy problem to spalanie w mieście ciężko zejść poniżej 10l.
4,9
~Krzychu98
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Auto zakupione prywatnie, wersja M, silnik 1.6 z turbiną. Auto według zaleceń dotarte do 1000 km, reszta przebiegu bez specjalnego oszczędzania. Wydaje się, że w kategorii suva do 100 tys. zł nie ma lepszej opcji. Zdecydowanie warto dopłacić ok. 5 tys. do mocniejszego silnika, sprawia frajdę z jazdy i wbrew większości opiniom jest ekonomiczny. Manualna skrzynia i silnik z turbiną oraz średnia wersja M to optymalny wybór dla przeciętnego ojca z rodziną. Brak tylko podgrzewanych foteli, ale to koszt serwisowy ok. 1500 zł. Auto sprawia wrażenie bardzo solidnego, brak zastrzeżeń do jakości wnętrza, montażu - trzeba jednak pamietać, że to średniak, więc materiały są dobre, ale nie najlepsze, razi trochę twarde wykończenie podłokietników w drzwiach i mała ilość schowków. Motor bardzo sprawny, jak na tak duże gabaryty przyspiesza bez ociągania, bardzo elastyczny na wyższych biegach. Duża bryła auta daje się jednak we znaki na autostradach, trzeba mieć mocną rękę, żeby utrzymać się przy mocniejszych podmuchach wiatru i wysokiej prędkości. Auto bardzo przyjemne w użytkowaniu, dobrze wyciszone, obszerne, wygodne, zbudowane dla czteroosobowej rodziny. Tygodniowy wyjazd wakacyjny nie sprawia problemów, bagażnik powinien mieć jednak podwójną podłogę z wytłoczonymi przegródkami - istnieje możliwość jej obniżenia, ale na standardowej wysokości zostaje pewnie ze sto litrów niewykorzystanej przestrzeni. Koło dla wersji z turbo jest dojazdowe, nad nim jest naprawdę dużo miejsca, szkoda że Kia nie zagospodarowała należycie tej przestrzeni. Podobnie jest z miejscem na roletę, która i tak stoi pusta - dwa spore schowki na drobiazgi byłyby zdecydowanie lepsze. Może wyższe wersje mają te przestrzenie lepiej zagospodarowane. Poza tą drobnicą nie ma czego się czepiać, czwórka dorosłych, czy rodzina z dziećmi mogą komfortowo podróżować w trasie. Na plus nawiewy w tylnym rzędzie, świetnia, pewna skrzynia, mocny i oszczędny silnik (nie wiem skąd opinie o spalaniu rzędu 10 l średnio - od początku do obecnego przebiegu w cyklu mieszanym, ok. 1000 km z autostrad, reszta korki, miasto i dojazd do pracy, komputer wskazuje średnie spalanie z 2500 km - 7.3 L - fakt, że to lato). Co ciekawe auto jest ekonomiczne na 4/5 biegu, szóstka podnosi spalanie, podobnie jak wysokie kręcenie silnika - ale to chyba norma. Podsumowując, przeciętny Kowalski z dziećmi będzie z auta bardzo zadowolony, wersja M ma wszystko co niezbędne, 1.6 Turbo plus manual wydają się być świetnym wyborem. Kia zrobiłą duży postęp w stosunku do aut japońskich, wcześniej użytkowaliśmy Hondy i Toyoty, Sportage daje zdecydowanie więcej za niższą cenę.
Średnie spalanie dla Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Auto b.dobrze trzyma się drogi pomimo że jest wyższy środek cieżkości jest tak skonstruowany że prowadzi się jak gokart. Przyspieszenie bardzo ok po wściśnięciu sport sporo frajdy. Zawieszenie twarde dające pełną kontrolę. Ergonomia w środku na wysokim poziomie. Spalanie wysokie autostrada 150-160km/h około 11 litrów - 13 litrów. Jazda 90-100 około 8-9,5. Bardzo dobre światła świetnie sprawujące się w każdych warunkach. Stały napęd na 4 koła do prędkości 40km/h świetnie spisuje się na błocie i nierównościach - nie testowałem jeszcze w śniegu. Auto b. dobrze wyciszone porównuje z nowym Mondeo które mamy jako drugi samochód. Jakość wykonania i spasowania elementów w tym porównaniu również na korzyść KIA.
9,4
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Spalanie bardzo zmienne w zależności od warunków, załadowania i sposobu jazdy. Raczej adekwatne jak na SUV'a z turbiną i dużymi oporami na gablocie. W fizyce cudów nie ma, w porównaniu do podobnych aut w tej klasie nie odbiega od średniej.
10,9
Kia Sportage IV
SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW
Auto średnio pali około 12l/100km bez jakiegoś oszczędzania i przy włączeniu tryb sport raz na jakiś czas, na autostradzie niemieckiej jadąc około 160-190 km/h spala średnio 16l/100km. Najmniej udało mi się nim spalić 8,8l/100km jadąc tylko na tempomacie i przepisowo ( typowa jazda jak tak zwany dziadek) więc da się oszczędnie, ale czy po to kupuje się samochód z tym silnikiem?

Usterki Kia Sportage IV

Liczba wpisów: 37
automatyczna skrzynia biegów
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 1
Przy przebiegu 30tys. odpadł ostatni tłumik(puscił spaw) na nowy czekałem 3 miesiące. Przy tym samym przebiegu wymiana gałki zmiany biegów bo się wytarła. Przy przebiegu 50tys. wymiana sprzęgła na mój koszt bo gwarancja na ten element jest do 30tys. W tym samym czasie potworne skrzypienie w skrzyni. Oo diagnozie, która trwała 3 miesiące wymiana 2 biegu. Przy okazji akcja serwisowa, wymieniono okej w skrzyni. W między czasie akcja serwisowa jakuś czyjników. Teraz wezwanie na akcję serwisowa jakieś pompy. W kolejce do zgłoszenia naprawy gwarancyjnej czeka czujnik asystenta unikania kolizji, bo co chwilę się zapala, rdza na ramieniu wycieraczki, odgłos obierania dochodzący z silnika, przecierająca się kierownica, łuszczący się lakier. Dziś samochód ma 70tys i 3lata. NIE POLECAM. Pierwszy i ostatni koreańczyk no i ta obsługa w serwisie.
sonda lambda
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 CRDI 136KM 100kW 2018-2021
  • silnik
  • 31 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 2
Check engine się zapalił. Serwis stwierdził sonda lambda. I od grudnia czekam na nową. Kia olewa klientów z Polski. W serwisie powiedzieli że 95 szt. jest zamówionych w Polsce i wszyscy czekają bo nie ma w magazynie i trzeba sprowadzić z zagranicy. Ale raczej nie powinno być problemu z ta częścią skoro nowa Sportage się sprzedaje a w ofercie takie same silniki 1,6 crdi mhev. Kia Polska spada na psy aby sprzedać auto potem mają cię w dupie. Niedawno kolejny komunikat żeby sprawdzić układ Adble i kolejny czujnik do wymiany. Ciekawe czy nie poszedł przez niewymienioną lambdę. Ostatnie auto tej marki.
Pęknięte zaczepy światła cofania i światła przeciwmgielnego
  • Kia Sportage IV SUV Facelifting 1.6 T-GDI 177KM 130kW 2018-2021
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Pęknięte zaczepy światła przecimgielnego, kierunkowskazów oraz światła cofania. Po pierwszym przeglądzie auta zauważyłem, że nie ma światła wstecznego. Kiedy odkręciłem nadkole okazało się że uchwyty światła są pęknięte, a kierunkowskaz trzyma się na jeden śrubce przy czym druga już tez odpadła. W serwisie po oględzinach mechanik stwierdził, że jest to moja wina ponieważ zapewne ja próbowałem sam wymieniać żarówki. Po moim stanowczym proteście i prośbie sprawdzenie drugiej strony auta okazało się, że uchwyty światła przeciwmgielnego oraz kierunkowskazu koło niego też są uszkodzonego. Zostałem "wypuszczony" z serwisu bez światła cofania oraz światła przecimgielnego oraz z kierunkowskazami, które trzymają się tylko na pojedynczych śrubkach. Kierownik serwisu z uśmiechem ma twarzy zmienił zdanie, że jest to napewno uszkodzenie mechaniczne i muszę sam zakupić nowe lampy na własny koszt. Auto ma 3 lata jest bezwypadkowe nigdy nie były w nim wymieniane żadne żarówki, kupione w salonie 3 lata temu za 125 tyś zł, jestem pierwszym właścicielem auta. Serwis umywa ręce, zwróciłem się do Serwisu Kia ogólnopolskiego o pomoc, ale od tygodnia cisza. Czy ktoś z Państwa miał podobną sytuację? Gdzie zwrócić się o pomoc? Pozdrawiam
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Kia Sportage IV SUV Facelifting