Szukaj

Lista ocen Lancia Lybra Sedan 1.8 16V 131KM 96kW 1999-2006 (22) - Silnik

Na liście zabraknie 8 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~petrusm@wp.pl
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Uwaga! Psuje się wariator. Wybrałem ten silnik sądząc, że zaoszczędzę na spalaniu zachowując moc. Po zakupie wymiana rozrządu. Dowiedz się dokładnie jak jest zbudowany i ile części musisz kupić. Myślałem sobie tak: pasek + rolka + napinacz. Kupiłem dwa paski, kilka rolek, wariator (zmiennik faz rozrządu) i do tego doktoryzowałem się z budowy tego silnika. Zacząłem szukać mechaniora i znowu problem dla tych ze stodoły. Wymieniłem w ASO Fiat\'a...
4,0
~gov
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Silnik Lybry został zaadaptowany z Punto HGT i Barchetty. W tych maluchach zapewnia wyśmienite osiągi. Lybra z racji większej masy rozpędza się nieco bardziej statecznie, ale nie jest zawalidrogą. Auto ma lepszą dynamikę niż ten sam model z silnikiem 1,9 JTD (sprawdzałem osobiście). 130KM pozwala rozpędzić się do 100km/h w ok. 10s i zakończyć przyspieszanie nieco ponad 200km/h. To co zaskakuje pozytywnie to przebieg momentu obrotowego....
3,0
~Petrus
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
LYBRA: 131 KM i 164 nm. Po zakupie LYBRY wracaliśmy na dwa auta i nie miałem najmniejszych szans w LYBRZE z AUDI B4 (116 KM) na LPG (LANCIA na BP). Moje odczycia również były takie, że to jakiś "zamulony" silnik. Gdzie te kucyki? "Wkręcanie" na obroty niewiele pomaga, bo AUDI tez można "wkręcić". Zdziwiło mnie też, że w LYBRZE można jechać wolniej na danym biegu niż w AUDI i nie szarpie. Wydaje się pozornie, że silnik jest bardziej elestyczny,...
5,0
~Marek ( madamaxx )
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Jestem bardzo zadowolony. Silnik pracuje cicho i równo, nie ma wibracji na biegu jałowym. Jest wyposażony w wałki balansujące, czemu zawdzięcza tak kulturalną pracę. Należy uważać na wariator, jego złą pracę można poznać po charakterystycznym klekocie który przypomina diesla. Jeżeli jest sprawny to silnik pracuje naprawdę bardzo cicho i równo. Jednostka ta była stosowana w Fiacie Barchetta oraz Fiacie Punto II HGT
4,0
~Stanisław
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Silnik tuż po uruchomieniu przywołuje na myśl diesel\'a, ale taka jego uroda (wariator się kłania). Na szczęście już po chwili pracuje niezwykle cicho. Odznacza się wysoką kulturą pracy; przy spokojnej jeździe cichy, \"aksamitny\" pracujący bardzo równo. Gdy trzeba pojechać ostrzej - silnik słychać bardzo sportowo.
2,0
~Carlos 270477@polbox.com
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Producent zaleca wymianę paska rozrządu po 120tyś. Niestety Pasek poszedł po 60tyś - a więc zawory prowadnice też do wymiany. Koszt naprawy 6800. Po 60 tyś. wyciek z pompy wody - też do wymiany. Wcześniej wycieki oleju. Podobno w serwisie stwierdzili, iż to silnik sportowy i to normalne, iż olej ubywa w ekspresowym tempie.
3,0
~yyllaaw@poczta.onet.pl
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
auto dostaje wigoru dopiero po przekroczeniu 3,5 tys. obr/min, zbyt słaby moment obrotowy, duże spalanie, zbyt wysokie obroty silnika na 5-tym biego w stosunku do prędkości pojazu (3 tys. obr./min przy 100 km/h), gdzieś ucieka te fabryczne 131 KM, moje odczucie, jakby było ich nie więcej jak 90 KM
5,0
~krzy36
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Co do silnika nie mam żadnych zażaleń, cicha praca w środku nic nie słychać, chyba że chcemy słyszeć ten unikalny dżwięk przy przyciśnięciu pedału gazu jak dla mnie istna symfonia. Moc 130 koników jest ok, jak na nie wielką wagę samochodu.
5,0
~Marek
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
Silnik odznacza się niezła dynamiką i bardzo sympatycznym brzmieniem :) Jak każda benzynówka lubi wysokie obroty - wtedy naprawdę pokazuje co potrafi.
5,0
~"Juras"
Lancia Lybra
Sedan 1.8 16V 131KM 96kW
równiutka praca, niezależnie czy na zewnątrz -20 czy +35 st. C, dynamiczny
Lancia Lybra Sedan