Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover Sport II SUV

radek, 8 lat temu
Silnik 5.0 V8 510KM 375kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 51 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Land Rover Range Rover Sport II SUV 5.0 V8 510KM 375kW 2013-2017 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : W tym zakresie Range Rover ma chyba jednak najwięcej do powiedzenia. Auto nigdy nie utknęło w terenie, czy z przyczepą, czy bez...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Znakomity komfort na przednich fotelach (tylne jak to w SUVie), znakomite leflektory doświetlają rowy i pobocza. Jednak pewne rozwiązania jakie przyjął producent robią z samochodu przysłowiowego "mądrale". Dodatkowo np brak możliwości regulacji intensywności naświetlenia wyświetlaczy multimedialnych w zagłówkach przednich foteli (nocą bardzo rażą)
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
W niektórych konfiguracjach stanu nawierzchni głośna praca zawieszenia - nawet efekt tłuczenia jakbyśmy mieli zużyty któryś ze sworzni; generalnie fabryczny problem z układem samo poziomowania w zakrętach (wiele wizyt w servisie) Dopiero wymiana całego układu pomogła.
Komfort
5,0
Widoczność
(z zaznaczeniem na przednie fotele, z tyłu dobrze się podróżuje dzieciom)
5,0
Ergonomia
Pełna intuicja
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W opcji mam ogrzewanie postojowe, wato to mieć, bo raz że silnik osiąga tepmeraturę robocza już po przejechaniu pierwszych 800m do 1,5 km zimą); praca ogrzewania postojowego bardzo szybka
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
średnio wygodna tylna kanapa dla ludzi o większym wzroście; warto zaznaczyć niezbyt duży bagażnik jak na tę klasę auta !
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dynamiczny silnik pozwala szybko rozpędzić sporego SUVa, co w efekcie przekłada się na brak konieczności "gonienia" silnika. W zakresie od 80 do 100 km.h pojazd jak na tę pojemność bardzo oszczędny. W zakreach 100-120 również wykazuje umiarkowany apetyt. Spalanie znacznie wzrasta po przekroczeniu 130 km/h, natomiast prawdziwy wir w baku zaczyna się powyżej 160 km/h. Przy okazji komputer pokładowy zaniża nam faktyczny wynik spalonego paliwa o około 1,5 do 2,5 litra. Bierze się to stąd, że po ruszeniu pojazdem komputer wypluwa cyfre z chwilowym spalaniem ze sporym opóźnieniem. Dlatego też jeżeli jedziemy w cyklu równomiernym (autostrada) rozbieżność w wyniku jest znikoma. Jeżeli natomiast więcej po mieście, nawet z funkcją start/stop, rozbieżność wzrasta.
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że auto zbyt wiele traci na wartości po pierwszym roku i tak naprawdę powinno kosztować stówę mniej
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Usterka zawieszenia pozwala na jazdę, jednakże może dojść do sytuacji, że układ stabilizacji poprzez jego złą pracę może wprowadzić przy prędkościach powyżej 150km/h pojazd w ruchy przypominające otrzepywanie się psa gdy wychodzi z wody.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 5.0 V8 510KM 375kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Range Rover Sport II SUV