Szukaj

Informacje o Land Rover Range Rover Sport

Lata produkcji: 2005 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Luksusowy SUV średniej wielkości o sportowym charakterze (segment I premium), produkowany od 2005 roku. Jak sama nazwa wskazuje, model jest odmianą Range Rovera, która bardziej od niego, nastawiona jest na wysokie osiągi, a przy tym jest tańsza. Pierwsza generacja modelu była spokrewniona Land Roverem Discovery, druga, wprowadzona na rynek w 2013 roku, dzieli część podzespołów z bazowym Range Roverem. Stylistycznie jest jednak inspirowana modelem Evoque. Range Rover Sport jest jednym z najlepiej sprzedających się aut w swojej klasie - dotychczas znalazł blisko 400 tysięcy nabywców.
czytaj więcej
Powagosław
Ma być o RRS, ale zacznę od modelu Evoque. Po raz kolejny widać, jak bardzo przełomowy pod względem wzornictwa był ten samochód. Sport kontynuuje najlepszą z możliwych dróg wyznaczoną przez mniejszego brata. Well done. ~Powagosław
Luzacjusz
Mówić, że Range Rover Sport to ładny samochód to tak, jakby stwierdzić, że Michael Jordan był niezłym sportowcem, a Monice Bellucci dobrze patrzy z oczu. Pamiętacie Rewińskiego z „Kilera”? Mają rozmach… ~Luzacjusz

Land Rover Range Rover Sport – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Land Rover Range Rover Sport

Liczba ocen: 23
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~Chili
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
Land Rover Range Rover Sport I
Pierwszy raz w życiu kupiłem auto tej samej marki jedno po drugim. Poprzedni był Vogue 3.0d , teraz chciałem coś zwinniejszego i zwawszego i nie żałuje :D Wydechy Magna i V8 z Jaguara robi robote. Clarkson nie bez powodu zachwyca się RR ;)
4,1
~Range fan
SUV 3.6 TD V8 272KM 200kW
Land Rover Range Rover Sport I
Jeśli kupisz auto zadbane i serwisowane gdzie nikt nie oszczędzał na oleju i zawieszeniu to koszty serwisu nie różnią się niczym od Audi A6 czy BMW 5. Można model z 2008 kupić za 35-40 tys co jest równe z wydatkiem później plus 20tys na doprowadzanie auta do porządku. Wydając 60 tys 68 masz wymień olej i jeździsz dalej
4,2
~radek
SUV 5.0 V8 510KM 375kW
Land Rover Range Rover Sport II
Znakomity komfort na przednich fotelach (tylne jak to w SUVie), znakomite leflektory doświetlają rowy i pobocza. Jednak pewne rozwiązania jakie przyjął producent robią z samochodu przysłowiowego "mądrale". Dodatkowo np brak możliwości regulacji intensywności naświetlenia wyświetlaczy multimedialnych w zagłówkach przednich foteli (nocą bardzo rażą)

Raporty spalania Land Rover Range Rover Sport

Liczba raportów: 31
Średnie spalanie dla Land Rover Range Rover Sport
13,1 – 23,0
l/100 km
9,8 – 12,6
l/100 km
18,0 – 22,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

22,2
SUV 4.2 i V8 32V SC 390KM 287kW
Land Rover Range Rover Sport I
Pojazd z instalacją STAG zamontowaną niedawno. Zużycie paliwa (LPG) zupełnie przyzwoite biorąc pod uwagę masę samochodu oraz moc doładowanego silnika. Trzeba pamiętać, że stale następuje "dotrysk" etyliny w ilości odpowiadającej ok. 15% zużywanych litrów LPG. Oznacza to ok. 3,3 l benzyny na 100 km. Warto powyższe uwzględnić decydując się na ten model. Samochód w eksploatacji wymagający i na pewno nie najtańszy... Zadbany egzemplarz zapewnia komfort, osiągi i wszechstronność nie do opisania !
13,1
SUV 5.0 V8 510KM 375kW
Land Rover Range Rover Sport II
Bardzo dynamiczny silnik pozwala szybko rozpędzić sporego SUVa, co w efekcie przekłada się na brak konieczności "gonienia" silnika. W zakresie od 80 do 100 km.h pojazd jak na tę pojemność bardzo oszczędny. W zakreach 100-120 również wykazuje umiarkowany apetyt. Spalanie znacznie wzrasta po przekroczeniu 130 km/h, natomiast prawdziwy wir w baku zaczyna się powyżej 160 km/h. Przy okazji komputer pokładowy zaniża nam faktyczny wynik spalonego paliwa o około 1,5 do 2,5 litra. Bierze się to stąd, że po ruszeniu pojazdem komputer wypluwa cyfre z chwilowym spalaniem ze sporym opóźnieniem. Dlatego też jeżeli jedziemy w cyklu równomiernym (autostrada) rozbieżność w wyniku jest znikoma. Jeżeli natomiast więcej po mieście, nawet z funkcją start/stop, rozbieżność wzrasta.
18,1
SUV 4.4 i V8 32V 300KM 221kW
Land Rover Range Rover Sport I
Jak na taką masę i stały napęd na 4 koła spalanie bardzo przyzwoite. Szczególnie przyjemnie jest przy dystrybutorze LPG - cały zbiornik za około 120 zł daje to zasięg na trasie ponad 400 km, na mieście lekko ponad 300. W przeliczeniu kosztów gazu na np. olej napędowy otrzymujemy : 8 L ON / 100 km - trasa 12,5 l ON / 100 km - miasto. W aucie można całkowicie niewidocznie zamontować instalację LPG. W miejscu koła zapasowego pod podłogą bagażnika mieści się zbiornik o poj. 88 l lecz z powodu zamontowania z lekkim przechyłem mieści się do niego około 66 -68 l bez oszukiwania czujnika. Wlew montujemy we wnęce wlewu benzyny wraz z adaptorem , dzięki czemu nie musimy przy każdym tankowaniu wkręcać adaptora ( wymagana przeróbka - skrócenie adaptora ). Instalacja BRC spisuje się znakomicie, po 30.000 km najmniejszych problemów ! To czy jedziemy na gazie czy na benzynie wiadomo tylko po lampkach kontrolnych. Spadek mocy praktycznie niezauważalny. Koszt instalacji 4.400 zł , zwrot kosztów montażu nastąpił po przejechaniu około 23.000 km.
Land Rover Range Rover Sport