Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover III

NoBody, 6 lat temu
Silnik 4.4 V8 286KM 210kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 205 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Land Rover Range Rover III 4.4 V8 286KM 210kW 2001-2005 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak na 2,6 tony radzi sobie genialnie. Poza tym dobrze ze jest to jednostka BMW więc dużo części można kupować taniej. 75 % Części ma wspólne z BMW.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : ogrzewanie, cd
Zawieszenie : pojawiające się błędy zawieszenia
4,0
Całokształt
Samochód w którym się zakochasz. Trochę jest tak jak z dzieckiem spe jalnej troski- kochasz, ale musisz poświęcać więcej uwagi. Linia samochodu,komfort jest nie powtarzalne. Dużo czytałem przed zakupem tego samochodu i miałem bardzo duże obawy tzn zwłaszcza odnośnie niezawodności i kosztów utrzymania, dlatego kupiłem tańsza wersje na próbę i musze potwierdzić ze najtańsze w utrzymaniu nie jest. Zapłaciłem w 2015 r 35.000 zł od prywatnej osoby i włożyłem juz w niego 19.000 zł zakładając instalacje LPG, wymianę wszystkich oleii, poprawa zawieszenia nie mam na myśli tutaj miechow ani kompresora. Fakt ze dbam o wszystkie szczegóły i staram się na bieżąco wszystko robić. Polecam tylko osobom bardzo świadomym dlatego ze trzeba pamiętać że jest to samochód premium i z tym trzeba się liczyć, nie mniej jednak dramatu nie ma. Mimo tego że uwielbiam ten samochód i moim następnym tez będzie RR To uczciwie daje opinie ogólna "dobrze".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik rewelacja bardzo fajnie sobie radzi, trzeba tylko dbać o niego i przeglądy robić co 15.000 tys a nie jak podaje serwis co 25.000. Świetnie nadaje się pod instalacje LPG tylko nie można oszczędzać.
4,0
Skrzynia biegów
Po zakupie zmieniłem olej w skrzyni i miałem mały problem ze na zimnym silniku czasami nie chciał wrzucić wstecznego ale po roku zmieniłem znowu o.ej i jest już wszystko ok, być może kiepski mechanik zrobił mi to za pierwszym razem. Jestem teraz bardzo zadowolony.
5,0
Układ jezdny
Po regeneracji kolumny kierowniczej, wymianę wahaczy i dopieszczenie wszystkiego , jest genialnie. Zwróćcie uwagę na zawieszenie przed zakupem zwłaszcza na miechy i kolumnę kierownicza jest to dość kosztowne.
Komfort
5,0
Widoczność
Będziesz zadowolony.
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj jestem wkurzony bo ciągle coś jest nie tak. Przestaje działać wentylator nie jest to co prawda problem bo jest to kwestia wymiany rezystora i zrobiłem to sam a uwierz mi jestem totalnym laikiem. Teraz muszę poprawić styki przy kostce do rezystora bo jak zmieniałem widziałem ze kabelki nie które były przegrane ale dam to już elektryków. Na YT znajdziesz wszystko jak naprawiać. Mam też problem z ogrzewaniem tylu który nie grzeje w zimie ale dla pasażera i kierowcy z przodu nie jest to problem ponieważ jeśli wszystko działa toddziała naprawdę dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Komfort nie samowity, zwłaszcza z tyłu! Nigdy nie lubię jeździć z tyłu ale jak tylko ktoś chce prowadzić chętnie tam się przesiadam, komfort rewelacyjny. Genialna jest ławeczka w postaci klapy bagażnika.
4,0
Wyciszenie
Jak na kredens to świetnie sobie radzi.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód klasy premium i nie można porównywać kosztów utrzymania do golfa z silnikiem tdi. Nie ma tragedii. To jaki masz samochód jest warty tych kosztów. Nie bujce się też serwisu, wystarczy ogarnięty garazowiec. Musi tylko być tzw złota rączką. Duże jest info w sieci zwłaszcza na angielskich forach gdzie można wiele rzeczy samemu zdiagnozować. Najbardziej kosztowne dla mnie było wymianę chłodnicy wody,(zamiennik 700 zl)chłodnicy klimatyzacji (zamiennik 400 zl)regeneracja kolumnykierowniczej (650 zl), wahacz przedni ok. 350 zł, tyle je do wahacza ok. 60 zł, sworzeń 90 zł. Wymiana oleii ok. 1700 zł (wszystkich).
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem rewelacyjny samochód i znowu bym kupił. Nie ma tragedii.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Najbardziej wkurza elektryka o tym czytałem i to potwierdzam. Od nie działającego cd, do ciągłego problemu z ogrzewaniem, wentylatorem, co prawda to jest ostatnią rzecz która mi się dzieje. Mam problem czasami z zawieszeniem pneumatyczny tzn. Wyświetla błąd i nie mogęrregulować ale wina jest najprawdopodobniej w kompresorze od zawieszenia , ale jak sprawdzałem to można to dość tanio zregenerować. Nowy kosztuje ok 1800 zł. Wycieki, ale podobno jak RR nie przecieka tzn ze nie ma oleju;)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
U mnie było doprecyzowanie zawieszenia. No i to nieszczęsne zawieszenie ale nawet jak wyświetli błąd to można jeździć normalnie. Czasami ludzie narzekają na skrzynię automatyczna ze musieli regenerować i to jest spory koszt.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 4.4 V8 286KM 210kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Range Rover III