Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 2017

Artur, 3 lata temu
Silnik 200h 136KM 100kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Dość wygodnie i cicho podczas jazdy miejskiej. W trasie (120-140) głośniej. Zawieszenie przyjemnie sprężyste. Spalanie, przy normalnej jeździe, bez lęku przed pedałem gazu - miasto 6, autostrada 7,2. Jeden duży minus to zagłówki. Zamontowane pod bardzo dziwnym kątem, pochylone do przodu, bez możliwości regulacji przód-tył. W efekcie człowiek siedzi skulony tak, jakby ktoś mu głowę ręką popychał. Na dłuższą metę pozycja trudna do zniesienia. Duży plus za brak 'macanego' ekranu. Są normalne guziki i pokrętła, wszystko pod ręką. Nie trzeba odrywać wzroku od drogi, żeby głaskać telewizor.
Wrażenia
4,0
Silnik
Rakieta to nie jest, ale do sprawnego przemieszczania się w zupełności wystarczy. Przy wyższych prędkościach (120-140) robi się głośno.
5,0
Skrzynia biegów
W trybie standard (niebieski) dość ospała, ale za to jazda oszczędna. W trybie sport (czerwony) reaguje szybciej, ale za to częściej uruchamia silnik spalinowy. Coś za coś.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, przyjemnie sprężysty, by nie powiedzieć sztywny. Niemniej nie jest to sztywność typu wóz drabiniasty. Cicho wybiera nierówności.
5,0
Karoseria
Sztywna i zwarta. Drzwi zamykają się z przyjemnym dla ucha 'ciepłym' dźwiękiem. Nic nie trzeszczy, nic nie stuka.
Komfort
5,0
Widoczność
Na szczęście nie ma zasłaniającego pół przedniej szyby telewizora, więc wszystko dobrze widać. Mały ekranik nie przeszkadza, zresztą można go wygasić. Jestem kierowcą starej szkoły, gdy cofam pod krawężnik to otwieram drzwi. Żadna kamera ani czujnik nie zastąpi oka.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Nie trzeba odrywać wzroku od drogi. Stereo jednym pokrętłem. Pozostałe funkcje na guziki. Nie trzeba macać telewizora, wystarczy wyciągnąć palec i nacisnąć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się szybko. Wentylacja skuteczna i cicha. Obsługa prosta. Czerwona strzałka - cieplej, niebieska strzałka - zimniej. Prościej się nie da.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to niewielki samochód kompaktowy na bazie corolli, cudów nie ma. Mimo to kierowca i pasażer siedzą wygodnie. W wersji Sport kubełkowe, głębokie fotele dobrze trzymają. Minus za popychające głowę zagłówki. Z tyłu nie siadam, więc się nie wypowiadam. Wszędzie przyjemne w dotyku, miękkie materiały obiciowe. Nawet w bagażniku. Sam bagażnik na zakupy w zupełności wystarcza. Schowki pod podłogą bagażnika na drobiazgi. Trzeba te rzeczy tylko w coś pakować, żeby nie grzechotały na twardym plastiku.
4,0
Wyciszenie
Podczas spokojnej jazdy nie słychać prawie nic. Nawet dźwięki ulicy są tak jakby gdzieś dalej. Przy 140 robi się głośno. Szum wiatru i warkot silnika. Niemniej nie jest to pojazd na wakacje, tylko do miasta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pod warunkiem, że nie jeździmy rajdowo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem na wyprzedaży z okazji końca produkcji modelu. Przeceniony o 35 tysięcy w salonie. Lexus w cenie Corolli? Stosunek super.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 200h 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 2017