Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus GS IV Sedan

GRAMB, 8 miesięcy temu
Silnik 350 317KM 233kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 218 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus GS IV Sedan 350 317KM 233kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,71
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Rewelacyjne auto jak dla mnie, pod każdym względem. Silnik, skrzynia, komfort, prowadzenie... nie ma się do czego przyczepić. Oczywiście mając na uwadze że to nie ultra nowoczesny pojazd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cicha praca V6. Silnik pancerny. Dynamiczny. Prawie 400 nm. Czego chcieć więcej. Mocy jest wystarczająco a nawet ze sporym zapasem. Atomowe starty jak na widlasty silnik przystało. Ja akurat jestem fanem przyspieszeń (moment obrotowy) bardziej niż prędkości maksymalnej (konie mechaniczne) i tu to V6 satysfakcjonuje mnie w stu procentach.
4,0
Skrzynia biegów
No tak jak pisałem w rubryce "całokształt". Byś może nowe DSG z 8+ biegami są szybsze, ale te sześciobiegowa mechaniczna skrzynia naprawde jest w porządku. Niezawodna, responsywna z minimalnymi opóźnieniami. Kiedy chcesz oddaje moc. Nie waha się. Można na niej polegać w sytuacjach typu wyprzedzanie/ nagłe przyspieszenie.
5,0
Układ jezdny
AWD prowadzi się jak przyklejony do nawierzchni. Dodam że jest to napęd stały. Zestrojenie zawieszenia - między sportowym a komfortowym+. Dla mnie połączenie idealne.
5,0
Karoseria
Przestronny ale nie kolos. Ładna sylwetka. Klasyczny sedan. Elegancki ale z niemałą nutą sportu (wloty powietrza w przednim zderzaku, dyfuzor tylnego zderzaka, podwójny wydech)
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu. Może słupek A trochę zasłania widoczność w pewnych sytuacjach jak np przejście dla pieszych, ale w którym aucie tego nie ma proszę mi powiedzieć? No w którym? Nie ma problemu z parkowaniem, manewrami. Kamery, czujniki... Stevie Wonder dałby radę.
5,0
Ergonomia
wszystko jest na miejscu. Nie mam zastrzeżeń. Niektórym przeszkadza joystick, ale mi on akurat pasuje. Jak ktoś jest "komputerowy" to intuicyjnie ogarnie. Reszta przycisków jest w klasycznych miejscach bez zbędnych zaskoczeń. Przez tyle lat inżynierowie Toyoty już wypracowali ergonomię do perfekcji. Warto nadmienić że tylna kanapa nie rozkłada się. Jest tunel na narty ale oparcie kanapy się nie kładzie. No ale to nie dostawczak. Całkowicie mi to nie przeszkadza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne aż za bardzo. Trochę mam problem z ogarnięciem tego, żeby to ustawić zwłaszcza w lato. Jest po prostu za zimno XD. Szybko się nagrzewa zimą. Ogrzewanie foteli i kierownicy jest skuteczne. Wentylowanie w lato też bardzo przyjemne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest wystarczająco zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam 180 cm wrostu. Jak ustawię fotel kierowcy "pod siebie" to spokojnie siadam "za kierowcą" na tylnej kanapie i mam naprawdę dużo miejsca na kolana, nad głową i na boki. 4 osoby podróżują w pełnym komforcie bez kompromisów. Piąta może mieć już nieco gorzej. Wysoki tunel środkowy, niestandartowo duży podłokietnik tylnej kanapy... to trochę umniejsza funkcjonalność jako pięcioosobowe auto.
5,0
Wyciszenie
No tu jest petarda. W tym aucie jest naprawdę cicho przy prędkościach autostradowych. Wrażenie przy 140 km/k jest jakbym jechał 90 km/h. Zarówno akustyczne jak i takie odczuwalne fizycznie. Auto pięknie izoluje nas od świata zewnętrznego. Podobne wrażenia miałem w klasie dużo wyższej (BMW 7) i tu Lexus bardzo pozytywnie wypada. To jest auto z czasów gdzie nikt jeszcze nie oszczędzał na materiałach wyciszających. Cudownie gra w tych warunkach audio Mark Levinson.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No trochę pali. Zwłaszcza w mieście (stolica, korki). Ale to co oferuje to auto jest absolutnie warte każdej złotówki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Te auta trzymają cenę. Jest to i wada i zaleta. Zależy z której strony barykady stoisz ;) Napewno kupujesz bardzo dobrej jakości, dopracowane auto, bez cienia widocznych oszczędności. Bezawaryjne. Zapewniające grubo ponadprzeciętne osiągi. Warto. "Nietkóre rzeczy się opłaca, a inne warto." ktoś, kiedyś powiedział ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie występują tu tego typu rzeczy na szczęście. Od lat jeżdżę japońskimi autami bo nie ma z nimi problemów jakie miałem np z BMW (im nowsze tym gorzej). Nie masz tu problemów z upierdliwą elektroniką, czujnikami, sterownikami itp. Po prostu jeździsz. Lejesz paliwo i jeździsz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeśli dbasz, czyli: na czas wymieniasz oleje (w silniku, skrzyni, dyfrach) i serwisujesz bez dziadowania to ten samochód odwdzięczy się bezawaryjnym użytkowaniem na długie lata i setki tys. kilometrów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 350 317KM 233kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus GS IV Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów