Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus NX I SUV

Butrus, 9 lat temu
Silnik 300h 197KM 145kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus NX I SUV 300h 197KM 145kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto bardzo poprawne właściwie pod każdym względem. Wcześniej opisywałem moje poprzednie auto i tu też będę kontynuował aktualizację wpisów http://www.autocentrum.pl/oceny/honda/accord/viii/sedan/silnik-benzynowy-2.0-vtec-156km-od-2008/ocena-kierowcy-1331152770/
Wrażenia
4,0
Silnik
Najlepsze wyciszenie w tej klasie, przed zakupem porównywałem Volvo XC60, Audi Q5, BMW X3 i to ostatnie było moim faworytem do czasu jazdy próbnej (kiepsko wyciszony diesel, szum opon i odłosy kamyków z nadkoli przekreśliły go)
5,0
Skrzynia biegów
Ta skrzynia to majstersztyk. Brak możliwości wyczucia zmiany biegów to naprawdę super rozwiązanie - każde auto obok jadące auto podczas przyspieszania ma przyrosty i spadki przy zwiększaniu prędkości a w Lexus jak w tramwaju!
5,0
Układ jezdny
Czuć masę 1,8t ale praca zawieszenia i wyciszenie na 6.
Komfort
5,0
Widoczność
Próbowałem przed zakupem ok. 15 aut różnych marek ale jazda Lexem jest dla mnie. Oczywiście po jeździe BMW 5 Xdrive byłem zachwycony ale 270tyś. za auto którym jechałem to nieporozumienie.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, logicznie. Brak typowego schowka na okulary jak np. w Accordzie rekompensuje miejsce na kolumnie kierownicy przed zegarami i super się sprawdza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działanie wentylacji super (cicho, nie czuć i nie słychać jej działania a temp. po chwili jest ok)- co do klimy napiszę latem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca na tylnej kanapie jest jak aż nadto + pochylanie tylne siedziska. Z przodu w pierwszym momencie ma się wrażenie, że jest wnętrze skrojone na wymiar ale bardzo wygodnie. Mam drobną uwagę, czasem przy próbie gwałtownego skrętu w prawo łokciem haczę o podłokietnik - po 3tyg. się niby przyzwyczaiłem ale mam wrażenie że w Accordzie to było lepiej rozwiązane.
5,0
Wyciszenie
Najcichsze auto w tej klasie i cenie. Nie ma i piszę to z pełną odpowiedzialnością żadnej konkurencji w tej klasie bo testowałem sporo aut. Oczywiście przy gwałtownym przyspieszaniu słychać silnik ale podczas normalnej jazdy, żaden podkreślam żaden diesel nie ma żadnych szans konkurować.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu mały zawód Lexus podaje spalanie 5,4l na setkę mi po 3 tankowaniach wychodzi ponad 8,2l wię rozbieżność spora. Mam dopiero 2250km przejechane na zimówkach. Ze wstępnych obserwacji wynika, że miasto 7,5 a na autostradzie z 9,5 (Accord 2,0 benzyna 156KM skrzynia ręczna spalił mi średnio 8,5l - spalanie notowane w notesie wszystkich tankowań przez 5 lat i 142tyś/km)
4,0
Stosunek jakość/cena
179tyś na wersję Elite AWD + pakiet business i lakier metalik w przedsprzedaży to nie szał ale to cena adekwatna do tego co otrzymujemy
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak na razie - nowe auto. Dziwne jest tylko to, że bak ma niby pojemność 56l a kontrolka paliwa pokazuje zasięg, że jest już niby np. 8km zasięgu a daje się zatankować tylko 47,5l - nie wiem czy tak ma być czy też pływak w baku wymaga regulacji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j/w

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 197KM 145kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus NX I SUV