Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 I Sedan

sanaxus, 9 lat temu
Silnik 2.0 MZR 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 98 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Mile zaskakuje nie tylko silnik ale i prowadzenie auta oraz zwarta i ponadczasowa sylwetka sedana
4,0
Całokształt
Ogólnie samochód robi dobre wrażenie i równie dobrze się sprawuje, sylwetka sedana jest zwarta. Do wad -nieznacznych - należy zaliczyć słabe wygłuszenie wnętrza chociaż przy 140km/h jest dalej do zaakceptowania - jednak Audi i Passat wygrywają pod tym względem. Wadą może tez być ergonomia przycisków tablicy ,obsługa komputera z konsoli , wyświetlacza temperatury . Silnik 2.0 zadawala swoimi osiągami - w porównaniu z niemieckim 1.8 t - lepiej ciągnie od dołu , ma łańcuch rozrządu i nie jest oliwo- żerny i nie ma takiego apetytu na paliwo
Wrażenia
4,0
Silnik
wydaje się bezobsługowy poza wymianami oleju i płynów. No i daje radochę z jazdy - wyprzedzasz na zawołanie , jest bardzo elastyczny - jedziesz 40 na trójce i operujesz tylko gazem.
4,0
Skrzynia biegów
W passacie 1.8 t biegi wchodziły płynniej
4,0
Układ jezdny
prowadząc masz wrażenie pewności , układ jezdny zestrojony na granicy komfortu i twardości ( rodzina Focusa).ESP działa kiedy trzeba. Zawieszenie -oryginalne jest trwałe w moim po 98000 km ,jego stan utrzymuje się w normie
Komfort
4,0
Widoczność
mam wrażenie ,że jest wystarczająca we wszystkich kierunkach
4,0
Ergonomia
Dobrze ale obsługa komputera z panelu jest kłopotliwa łącznie z usytuowaniem jego wyświetlacza - trzeba odrywać wzrok i kierować go na bok łącznie z odrywaniem ręki od kierownicy. Sterowanie radiem z kierownicy jest wygodne i warto je mieć .Jeżeli chcesz sprawdzić temperaturę to najlepiej to robić na postoju - jest wtedy najbezpieczniej
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa sprawnie co wydaje się najistotniejsze. u mnie nie ma dwóch stref-więc kierowca rządzi temperaturą wewnątrz.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele trzymają dobrze na zakrętach i są w miarę wygodne - siedziska maja dobra długość - nie cierpną uda - są dość twarde ale ja uważam to za zaletę.
4,0
Wyciszenie
właściwie ocena to 4- dla całego zakresu prędkości .Wspomniane wcześniej samochody Passat i Audi wypadają o wiele lepiej . Jeżeli ktoś przesiada się do Mazdy 3 tej generacji z aut klasy wyższej to zauważy różnice . Jednak hałas nie jest dokuczliwy i na poziomie do zaakceptowania
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tutaj jest tez dobrze : lać paliwo , wymieniać płyny eksploatacyjne , wymieniać klocki i jeździć - w końcu po to jest samochód Warunkiem jednak jest zakup odpowiedniego egzemplarza a z tym jest różnie
4,0
Stosunek jakość/cena
daje 4 +
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zacinający się pedał gazu
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak i tak trzymać

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30

Mazda 3 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 3 I Sedan