Szukaj

Informacje o Mazda 3 I Sedan

Lata produkcji: 2003 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 I Sedan – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4540 mm
Szerokość 1745 mm
Wysokość 1465 mm
Rozstaw osi 2640 mm
Rozstaw kół - przód 1530 mm
Rozstaw kół - tył 1515 mm
Prześwit 160 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 955 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 905 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1825 mm
Całkowita szerokość wnętrza kabiny 1435 mm
Całkowita wysokość wnętrza kabiny 1210 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 635 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l

Oceny Mazda 3 I Sedan

Liczba ocen: 87
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~Patryk
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Mazda 3 bk jest świetnym samochodem jak rodziny i sportowy posiada dużo miejsca schowki są bardzo pojemne.Jak ktoś dba o samochód nie ma śladów korozji.Swietnie się trzyma drogi jest rewelacyjna na zakrętach.Jest tanią w utrzymaniu.Silnik jest bezawaryjną wymieniam na bieżącą filtry oraz olej.Przejechalem duże trasy bez problemów silnik w zime mnie nie zawiódł ogrzewanie mega fotele podgrzewane elektryka świetnie działa.Ma też moim zdaniem dobre przyspieszenie jak na silnik 1.6 I małe spalanie.Polecam te auto i bym nie zamienił na żadne inne .
4,7
~rogus
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Nie można sie przyczepić do czegokolwiek. Autem jeżdżę już 5 lat i nigdy mnie nie zawiodło. Regularne serwisowanie u pana Henia (nie MIRKA)i wszystko działa. Generalnie bardzo polecam to niepozorne auto. Z gazem nie ma problemu (pośredni wtrysk) i wszystko śmiga. Rdza to bajki, coś tam bierze ale jak sie dba to żadnych problemów nie ma. Autem zrobiłem tylko 50.000 km od początku tego przebiegu na gazie. Zastanawaim sie nad zmianą na coś nowszego i szczerz powiedziawszy boje sie zmienić na jakąś pierdziawkę (nowe silniki turbo doladowane bo gazu juz nie wsadzisz), cieżko bedzie sie rozstać. Podsumowaując ten kto jezdzil mazda doceni bezawaryjnosc i przyjemnosc z jazdy!
4,3
~Kiel
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Opinia po 3 latach jazdy. Samochód dokładnie jest tym czym być powinien. Kupując go potrzebowałem samochodu do jazdy na niedużych odcinkach dla 2 osób. W międzyczasie doszło jeszcze dziecko które bez problemu mieściło się wraz z wózkiem dzięki jak się okazało bardzo pojemnemu bagażnikowi. Samochód świetnie się prowadzi, silnik wystarczający do wszystkiego pod warunkiem, że przy wyprzedaniu/ściganiu się będzie się trzymało obrotów 3000-4500. Największy plus Mazdy? NIEZAWODNOŚĆ. W przeciągu 3 lat (przebieg przy zakupie 70 tyś, przy sprzedaży 120 tyś) tylko wymiany eksploatacyjne. Nic tylko siadać lać i jeździć. Teraz przesiadłem się do Volva S80 II, ze względu na kolejne powiększenie się rodziny, chociaż w Mazdzie też na upartego bym się zmieścił.
Średnie spalanie dla Mazda 3 I Sedan
7,7 – 10,4
l/100 km
5,1 – 5,7
l/100 km
8,6 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,7
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZR 105KM 77kW
Nie można sie przyczepić do czegokolwiek. Autem jeżdżę już 5 lat i nigdy mnie nie zawiodło. Regularne serwisowanie u pana Henia (nie MIRKA)i wszystko działa. Generalnie bardzo polecam to niepozorne auto. Z gazem nie ma problemu (pośredni wtrysk) i wszystko śmiga. Rdza to bajki, coś tam bierze ale jak sie dba to żadnych problemów nie ma. Autem zrobiłem tylko 50.000 km od początku tego przebiegu na gazie. Zastanawaim sie nad zmianą na coś nowszego i szczerz powiedziawszy boje sie zmienić na jakąś pierdziawkę (nowe silniki turbo doladowane bo gazu juz nie wsadzisz), cieżko bedzie sie rozstać. Podsumowaując ten kto jezdzil mazda doceni bezawaryjnosc i przyjemnosc z jazdy!
6,0
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Tutaj mam mieszane uczucia. Przede wszystkim za mały bak jak na tę klasę i wielkość samochodu. 45 litrów to zdecydowanie poniżej oczekiwań. Na pełnym zbiorniku, tylko po Warszawie, zasięg to 550 / 600km jazdy normalnej i 600 / 650km przy oszczędnym prowadzeniu (tu na zakresie obrotów 1700 - 2000). W trasie, zasięg przy prędkości 120 - 130km/h wyszedł 830 i 6 litrów w baku. Tu zaznaczam, że tempo było jednostajne, bez wyprzedzania ze zwiększaniem obrotów, bez redukcji. Autostrada w Niemczech. Przy używaniu biegów i przy bardziej agresywnej jeździe, niestety spalanie bardzo wzrasta. Części zamienne bardzo drogie. Z racji tego, że samochód był służbowym, to pod uwagę było brane tylko ASO. Prywatnie nie było by mnie stać: katalizator: 4700pln; turbina z wymianą: 5500pln; filtr paliwa z wymianą: ok 400pln. Nie są to ceny dla "Kowalskiego". Do wielu elementów brak zamienników i trzeba niestety topić spore pieniądze. Kompletne sprzęgło z łożyskiem do mojego prywatnego V40 1,9d: 800pln + 350pln wymiana (bez dwumasy); do Mazdy, ten sam zesaw (również bez dwumasy): 1200 za części + minimum 500pln wymiana. Jest różnica ...
5,2
Mazda 3 I
Sedan 1.6 MZ-CD 109KM 80kW
Chłopaczek który jeździł tym samochodem wcześniej miał średnie spalanie zgodnie z komputerem 4,7 litra/100km niestety jeżdżąc po większym mieście i trasie nie udało mi się osiągnąć takiego wyniku w cyklu mieszanym najmniej miałem 4,9 l/100km - była to dla mnie męczarnia nie jazda. Przy mojej jeździe średnie zużycie paliwa mam ok 5,5 l/100km na trasie przy spokojnej sympatycznej jeździe zrobiłem 4,5 l/100km a w mieście samym staram się zmieścić w 6 litrach i puki co wychodzi mi to. Obecnie z samego miasta mam 5,7 l/100km. Samochód nie jest drogi w utrzymaniu, puki co wymieniałem w nim tylko filtry, rozrząd, paski, olej, i uzupełniałem płyny i w porównaniu do konkurencyjnych aut cena jest porównywalna. Jedne rzeczy są droższe a drugie tańsze.

Usterki Mazda 3 I

Liczba wpisów: 30
Mazda 3 2005 2.0 150 KM benzyna tylne szyby nie działają
  • Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009
  • instalacja elektryczna
  • 225 tys. km
Mam problem z tylnymi szybami. po ostatniej naprawie u mechanika zresetowało mi się radio i rozkodowało się otwieranie szyb. Domyśliłem się, że mechanik pewnie wyłączył akumulator. Radio ustawiłem, szybę od pasażera obok kierowcy ustawiłem, a reszty z tyłu nie mogę. Nie działa otwieranie ani z tyłu, ani z przodu od strony kierowcy. Przy próbie ustawienia używając klawiszy u pasażera z tyłu słychać dźwięk jakby się ustawiało szyby, ale nic się nie dzieje. Próbowałem blokadę szyb włączyć i wyłączyć, ale to jedynie blokuje tę z przodu od pasażera. Obydwie z tyłu umarły, nie ważne jakiego panelu używam. Sprawdziłem bezpieczniki od szyb, wszystko ok. Wymieniłem na wszelki wypadek i nic. Gdzieś wyczytałem, żeby odłączyć klemę plusową, zrobiłem i nawet mi się radio nie zresetowało, więc odłączyłem na dłuzej i jedynie szyba pasażera przy kierowcy się rozkodowała. Próbowałem klemę minusową, to samo. Sprawdziłem panel u kierowcy, tam wszystko połączone, nie otwierałem jeszcze nic z tyłu, ale to strasznie dziwne. Drzwi nie są też zablokowane child lockiem. Koniec końców wyjdzie, że i tak pojadę do mojego mechanika jak wróci z wakacji. Jeśli ktoś ma jakiś sensowny pomysł, to dajcie znać.
Oczekuje na rozwiązanie
Auto gaśnie
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • inne
  • 230 tys. km
Witam posiadam mazdę 3 z silnikiem diesla 1.6 .Mój problem polega i tu przytoczę dzisiejsza sytuację "jadę sobie do sklepu silnik już się nagrzał wyjeżdżam z zakretu daje na 3ke wciskam na gaz a tu zero reakcji ...10sekund później auto gaśnie ..odpalam ponownie jeszcze na toczącym się samochodzie i Madzia jedzie jak szalona po czym po kilku kilometrach dzieje się to samo ...nie kiedy gdy odpalam silnik to autko mi faluje na obrotach i inaczej chodzi a gdy poruszam wiazkom przy silniku to już normalnie chodzi .Dodam także że pali mi się kontrolka silnika .Byłem z tym u mechanika to mi powiedzieli że czujnik ciśnienia paliwa ,wymieniłem 2tyg okej po czym problem powrócił .Teraz jestem u innego i mi powiedział że wiązka a wy co powiecie na to ? Mieliście podobnie ?
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak mocy przy 120km/h
  • Mazda 3 I Hatchback 1.6 MZ-CD 109KM 80kW 2004-2009
  • silnik
Witam. Od jakiegoś miesiąca mam problem z moją Mazdą. Auto rozpędza się do 120 km/h bez problemu, turbo działa, co szczególnie jest zauważalne na niższych biegach. Natomiast kiedy osiągnę te 120 km/h pedał gazu staje się bezużyteczny. Dopiero kiedy nadarzy się okazja do zjechania z góry wtedy auto jest w stanie przekroczyć 120. Byłem z tym w warsztacie to po podpięciu do kompa wyszło, że do wymiany jest VACUM pompa, elektrozaworek, gruszka od turbo, dwa przewody i uszczelka pompy podciśnieniowej. Uwierzyłem - wymieniłem. Pompę i zawór znalazłem sam, dlatego całość kosztowała mnie nieco ponad 1000 zł (w przeciwnym wypadku chcieli ode mnie 1900 za wszystko). To było wczoraj, i odjeżdżając spod warsztatu samochód działał na prawdę inaczej, tzn lepiej. Jednak przy 140 km/h znowu pojawiło się wycie silniki (nie wspomniałem o nim wcześniej). Dzisiaj rano natomiast wszystko wróciło do "normy", tzn przy 120 znowu koniec. Tak jakby przy tej prędkości turbo nagle przestawało pracować... Nie chcę żeby mnie wycyckali jeszcze bardziej w tym warsztacie, dlatego piszę tutaj - może coś podpowiecie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Mazda 3 I Sedan