Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 I Sedan

Lardor, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 MZR 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 219 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW 2003-2009 - Oceń swoje auto
3,64
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zdecydowanie silnik jest trwały, jednak ja bym polecał założyć LPG bo swoje spalić lubi. Pilnować serwisów olejowych i silnik będzie nie do zdarcia
Przeniesienie napędu : Miałem fabryczne sprzęgło przy 219 000 nigdy problemu nie miałem
Zawieszenie : Zawieszenie jest dosyć miękkie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Zdecydowanie korozja, po jednej zimie już było widać naloty rdzy, na drzwiach, w końcu aż progi mi wpadły na podnośniku
4,0
Całokształt
Używałem Mazdy 4 lata jeśli chodzi o mechanikę to auto mnie nigdy nie zawiodło zawsze do domu wracało na kołach robiąc tarasy po kraju. Przejechałem tym autem ponad 30 000 km
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest dość trwały niestety pod koniec użytkownika zaczęła mi brać olej, co prawda nie pilnowałem serwisu wymiany, lecz przez dłuższy okres czasu otwierałem maskę tylko by dolać płynu. Jedynie na minus spalanie 2.0 swoje spalić lubi.
5,0
Skrzynia biegów
Nigdy nie miałem problemów ze skrzynią biegów.
5,0
Układ jezdny
Jedynie co wymieniłem przez 4 lata to drążki kierownicze i amortyzatory
1,0
Karoseria
Niestety jak to w maździe bywa karoseria jest fatalnej jakości po pierwszej zimie pojawiły się pierwsze oznaki korozji
Komfort
3,0
Widoczność
W sedanie jest słaba widoczność z tyłu nie widać bagażnika przy manewrowaniu. Akurat miałem czujniki cofania.
3,0
Ergonomia
Dla jednej osoby jest ok, z drugą połówką i dwoma pasami miejsca nam brakowało. W dodatku niektóre rzeczy jak fotele były ciężko przewieźć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W moim modelu padło raz sprzęgło sprężarki klimatyzacji, cała sprężarka została wymieniona i klimatyzację było ledwo czuć mimo iż była świeżo nabita a kosztowało mnie nabicie ponad 300 zł!
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj bez zarzutów miejsca jest sporo jeśli chodzi o przód z tyłu trochę gorzej jeśli ktoś jest wysoki, pasażerowie z tyłu wysocy zawsze narzekali, że nie jest im za wygodnie
2,0
Wyciszenie
Mazda jest słabo wyciszona pod maską i słychać to dość głośno w kabinie. Jak przeszkadza to radio przychodzi tu z pomocą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na minus taki iż niektóre elementy trochę ciężko dostać, generalnie mój egzemplarz przejeździł rok bez wizyty u mechanika
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tych aut są dość niskie polecam sprawdzać spod auta, niestety Mazdy lubią w szybkimi tempie gnić. Myślę, że jeśli się kupi egzemplarz bez śladów korozji (jeszcze) w okolicach 5000 zł to cena jak najbardziej ok
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przestały mi się otwierać drzwi i szyba nie do końca się otwierała. Zepsuło się również podgrzewanie fotela kierowcy, od czasu do czasu przepalały się żarówki, sonda lambda notorycznie się zaświecała
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 4 lata użytkowania miałem tylko dwie poważniejsze usterki. Skorodowana chłodnica która zaczęła ciec i zatarło się sprzęgło sprężarki klimatyzacji

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 I Sedan 2.0 MZR 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 I Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów