Szukaj

Lista ocen Mazda 3 II Hatchback (46) - Silnik

Na liście zabraknie 18 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
2,0
~PanSamochodzik
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Największa wada tego samochodu. 151 koni tylko na papierze, bo w rzeczywistości brakuje mocy w prawie każdej sytuacji. Niestety to efekt niskiego momentu obrotowego (brak turbiny). Auto zaczyna ciągnąć dopiero od około 4 tysięcy, a przy 5 dostaje nagłego kopa. Trzeba więc kręcić mocno, żeby w miarę dynamicznie jechać, co się przekłada na ogromne zużycie paliwa (11-12 litrów na 100 to w tym aucie standard, jeśli chce się jeździć "dynamicznie")....
4,0
~daniel77
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 150KM 110kW
Silnik pracuje bardzo dobrze. 150 koni wydaje się, że to dużo ale niektóre silniki o podobnej mocy w autach o podobnej masie radzą sobie lepiej np VW golf 1,4 TSI - 160 koni. Wydaje mi się, że przy tej mocy i takiej masie auto powinno być bardziej zrywne. Jednak silnik w madzi jest bez turbo i powinien być bezawaryjny. Podoba mi się, że silnik radzi sobie od niskich obrotów co wpływa na spalanie. Można jechać na 6 biego 80km/h wtedy silnik...
5,0
~Robert
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Tu daję piątkę ze względu na to, co silnik oferuje w swojej kategorii, czyli wolnossących dwulitrówek. Jest żwawo powyżej 4 tys. aż do niemal 7 tys. obrotów. W przedziale do 4 jest dość ospale, ale nie ma tragedii, da się poruszac przepisowo. Kupując auto z takim silnikiem trzeba po prostu mieć to na uwadze - z dołu jadą Diesle i turbobenzyny, a wolnossaka o niskiej pojemnosci trzeba kręcić. Inna sprawa, że taka jazda jest wesoła ze względu na...
4,0
~kambo
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Silnik jak narazie bezawaryjny i to jest dla mnie najwazniejsze. Nie bierze oleju (70.000km). Niestety muli na niskich obrotach, co szczególnie w trasie potrafi byc nieco denerwujace. Chcialoby sie wyprzedzic ale "nie ma czym"...no ale to tylko 105KM, wiec moze za duzo wymagam? Za duzy plus uwazam brak paska rozrzadu (zamiast paska jest lancuch, którego praktycznie sie nie wymienia). Auto nie nalezy do szczególnie oszczednych ale...
4,0
~monkahead
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Silnik DISI 151KM na bezpośrednim wtrysku benzyny. Wybrałem ten silnik ze względu na żywotność. Brak turbo, łańcuch rozrządu powinny zapewnić spokojnie przebiegi rzędu 300-400tyś km bez remontu. Brakuje mu jednak trochę momentu obrotowego, budzi się dopiero około 4000rpm, czyli typowo dla japońskich konstrukcji. Spalanie jest wysokie, nawet w trasie, około 6,5-7L zimą jadąc około 110km/h na tempomacie. Średnie spalanie 30% miasto / 70% trasa...
5,0
~Budzikowski
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Zwinna, jak jedziesz sam. W piątke na wakacje, zapakowany z trumną na dachu - już nie bardzo. Ale nie ma czego sie spodziewać po 115KM, silnik lubi jak sie macha drążkiem i trzyma powyżej 3.8tyś obrotów, ma wtedy wyczuwalnego kopa (zmienne ustawienia wałków rozrządu). Gaz mam od 50tyś aż do 188tyś (teraz) przy 160tyś robiłem remont głowicy - zawory wypalone, planowanie i znowu wszystko ekstra -zapłąciłem 2.5k PLN. Warto. Silnik to mocna strona...
5,0
~MK
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZ-CD 115KM 85kW
Silnik 109 koni sparowany z 5 stopniową skrzynią manualną. Miękko brzmi, pracuje dość kulturalnie. Setka w około 11 sekund. Wyposażony w filtr cząstek stałych FAP, który wypala się także podczas jazdy miejskiej. Należy uzupełniać w nim zapas płynu, jednak robi się to co kilkaset tysięcy kilometrów. Ma kilka problemów, jednak uporanie się z nimi to groszowe sprawy, a jeśli jest się ogarniętym, naprawy można przeprowadzić samemu.
4,0
~kermit
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Silnik 2.0 o mocy 151 km jest w gruncie rzeczy ok. Jeśli ktoś lubi szybką jazdę to musi utrzymywać go powyżej 4 tyś. Obrotów. Nieźle ciągnie od 5-5.5 tyś. Taka specyfika 16v w wydaniu Japończyków. Po przejechaniu 30 tyś mogę powiedzieć, że jedyny minus tego motoru to jego apetyt na benzynę. Spalanie około 9 litrów. Moje średnie z 30 tyś to 9,1 litra na 100 km.
4,0
~Wojtek2009
Mazda 3 II
Hatchback 1.6 MZR 105KM 77kW
Silnik ma jak widac powyzej 1,6 i jest najslabszą jednostką oferowaną w tym aucie. Pomimo niewielkich rozmiarow sprawdza sie bardzo dobrze w tym aucie i to nawet zaladowanym.W trasy najczesciej wyruszam z 2-3 osobami i pelnym bagaznikiem.Naturalnie przy wyprzedzaniu trzeba redukowac ale to sama przyjemnosc.Silnik cichy i bardzo \"wyrozumialy\" na bledy innych.
Dziennik kosztów dla Mazda 3 II Hatchback
Średni koszt przejechania 100 km
36,50 zł
6,6
l/100km
8,2
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~Daniel
Mazda 3 II
Hatchback 2.0 MZR 151KM 111kW
Silnik piękne pracuje, przy obrotach powyżej 4000 nabiera sportowego charakteru. Wydaje się jednak że 151 km to nie konie tylko kucyki. Z drugiej strony silnik jest dość elastyczny. Na 6 biegu można jechać (sam kierowca) 70km/h. Można też na 3 biegu jechać 30 km/h i 150 km/h co daje ogromną frajdę i przydaje się w górach na serpentynach (świetna zabawa!)
Mazda 3 II Hatchback