Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Sedan Facelifting

Wojtek, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
3,71
9% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
To nie żadne cudo. Auto całkowiecie przeciętne i trzeba go stawić na równi z innymi kompaktami i to nie klasy premium. Silnik przeciętny, jedzie jak 1.4 turbo. Zawieszenie przeciętne. Skrzynia biegów przeciętna, uciążliwa w jeździe miejskiej. Bardzo słabe wyciszenie. Kupiłem go oczami. Wciąż mi się podoba.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to zwykły kastrat elektroniczny ze 165km. W rzeczywistości ma niecałe 140km, a różnica miedzy wersją 165 a 120 jest zauważalna dopiero powyżej 4500obr/min. Generalnie dobrze odpycha samochód, ale z mazdy żadnego hot-hatcha nie czyni. Za około 1000 zl można go "wyleczyć" i mieć 165km ( Mój po wirusie ma 173) Wtedy odpycha się lepiej. Ale wciąż podkreślam że to nie będzie hot-hatch.
3,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie ta skrzynia to żaden cud. Biegi czasem haczą, poza tym jest tak zestopniowana ( bardzo długie przełożenia) że po mieście z prędkościami 40-50km/h trzeba często jeździć na 2-gim biegu. ( Generalnie można przyjąć że każdy bieg to jak +1 w innym aucie) . Bieg szósty właściwie przydatny chyba tylko do jazdy z górki na autostradzie. Na trasie nie ma szans żeby z niego skorzystać bo przy 120km/h mamy około 2 tys obr/min i przy jakimkolwiek wzniesieniu trzeba redukowac w dół.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie raczej miękkie w stosunku np do astry czy aut z grupy Vag. Razem z wysokim profilem opon ( 205/60) powoduje że do szybkich oesów się nie nadaje. Jak na polskie warunki ok. Poza tym przy prędkościach ponad 160 km/h auto zaczyna myszkować po pasie jazdy.
5,0
Karoseria
Jest piękna. Tak. Dlatego ją kupiłem.
Komfort
4,0
Widoczność
Przeciętna. Z tyłu mam kamerę i mi wystarcza.
4,0
Ergonomia
Jedyna zastrzeżenie mam do tego że gniazdko zapalniczki ukryte jest w schowku i jest tylko 1. W dobie dzisiejszych janosików, rejestratorów cb radia to za mało. Fotele bardzo wygodne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam żadnych zastrzeżen
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeciętnie jak na kompakta.
2,0
Wyciszenie
Słabo. Na prawdę. Powyżej 100km/h mam wrażenie że gdzieś otwarte jest okno i odruchowo próboje domknąć szyby.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali średni 6,5l benzyny 98- tak taką trzeba tankować do tego silnika. ( Generuje wtedy około 20nm więcej- potwierdzona wielokrotnie hamownią na różnych samochodach) Drogie serwisy gwarancyjne mało zamienników
3,0
Stosunek jakość/cena
Mazda kreuje się powoli na markę premium ale niestety jakość elementów na poziomie przecietnego samochodu. Na prawdę to nie żadne cudo. Chociaż w dzisiejszych czasach nawet premium często dają plamę.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krzywe tarcze hamulcowe praktycznie od nowości.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 III Sedan Facelifting