Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 III Sedan Facelifting

Adam, 5 lat temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 3 III Sedan Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Zaczekałem na auto po liftingu z końcówki 2016 i się nie zawiodłem, to mała szóstka. Szkoda, że już nie produkowana od 06.2018 - trójka IV to póki co za dużo niewiadomych jak dla mnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
120 KM, praktycznie podobno 136, to jednak trochę mało (8,8 do setki) ale moc i moment dają się troszkę zabawić. 194 KM z hatchbacka nie daje co prawda poczuć różnicy.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń, dźwignia wygodna i płynnie działająca.
5,0
Układ jezdny
Nie wiem czemu ale zdarzają się podsterowne uślizgi na wilgotnym - może ja czasem przesadzam. Wydaje mi się, że pojawiły się odgłosy stukania na wybojach w przedniej osi ale może jestem przewrażliwiony.
5,0
Karoseria
Lakier ekologiczny. Jak papier. Uważam przy myciu a jednak już są mikrorysy. Wygląd trzeba powiedzieć ekstra... Plastiki słabej jakości - szarzeją bardzo szybko i nie obchodzi się bez smarowania.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu prawie żadna, dobrze, że jest kamera cofania. Na boki marna ale jest BSM. ;)
4,0
Ergonomia
Tak, koń i jeździec - wszystko prawda. Tylko podparcie lędźwiowe nie trzyma wybranej pozycji. A i w bagażniku żarówka 3W. Mało co widać. Na dodatek T5, nie ma canbusowych więc led żarzy po zamknięciu bagażnika - zrezygnowałem z podmiany...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie nie otwieram okien, więc skoro jeszcze żyję, to jest OK. ;) Filtr powietrza chyba zmienię na węglowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu siedzę wygodnie a mam 185 cm wzrostu. Z przodu nad głową jest luz. A bagażnik jak na moje potrzeby olbrzymi.
3,0
Wyciszenie
Pfff, bida. Drzwi kierowcy chyba trochę odstają i wieje przy większych szybkościach. Oczywiście samo wytłumienie nie jest idealne. Chyba to najsłabszy punkt tego auta.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo jest drogie ale auto oszczędne. W trasie bez sępienia wychodzi 5,5 ale po mieście już ponad 8 - to akurat wina miasta, gdzie się więcej stoi niż jedzie... Przeglądy około 1000 zł - trzeba tylko uważać na serwis, bo dokłada nie ujęte w checkliście pozycje - np. filtr kabinowy w pierwszym roku. :/ Poskarżę jeszcze, że mi wlali za dużo oleju a auto go nie bierze więc miałem cyrk ze strzykawką i wężykiem... Pół litra! A ostatnio pytałem o żarówkę do kabiny - C5W rurkowa za 68 zł? Może gość z ASO do którego dzwoniłem się pomylił. Za tyle wymieniłem trzy na ledowe...
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo atrakcyjne auto za przyzwoitą cenę, sporo bajerów w standardzie i niedrogie pakiety (np. LED), choć trochę mało opcji do wyboru. Oby się nie psuło, bo ASO chyba strasznie łoi za oryginalne części.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cóż, różne odcienie światła w pozycyjnych i mijania. Dziwne - pewnie Meksykanie jednak się nie starają jak Japończycy. Spasowanie niektórych elementów na zewnątrz i wewnątrz mogłoby być lepsze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 3 III Sedan Facelifting