Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 3 IV Hatchback

Konrad, 4 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
5,0
Całokształt
Przesiadka z VW Polo 1.2TSI 90KM, różnica w wykonaniu czy prowadzeniu odczuwalna, miejsca wystarczająco, auto wręcz perfekcyjne, nie ma porównania co do Golfa, Focusa czy innych marek. Autko zbiera wzrok ludzi na drodze. Auto ma dwa minusy, czasami łapie delikatne wibracje podczas 1500 obrotów, gdy przechodzi w tryb 2-cylindrowy, ale nie jest to bardzo odczuwalne, ponieważ auto jest bardzo dobrze wyciszone. Drugim minusem jest to, że trzeba czasami z niego wysiąść. Jeżeli chodzi o wykończenie, użytkowanie jest świetnie. Brak ekranów dotykowych tylko intuicyjne centrum sterowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 122-konny jest w całości wystarczający do codziennej jazdy po mieście. Na początku byłem do niego sceptycznie nastawiony, nie chciałem odbywać jazdy testowej, tylko czekać na wersję 180-konną jednak zdecydowałem się na nią i nie żałuje, dynamika bardzo dobra. Jeżeli nie jeździ się bardzo dużo po Polsce tylko po mieście, czasami drobne trasy, generalnie silnik bardzo fajny, kultura pracy bardzo dobra porównując go m.in do 3 cylindrowych konstrukcji Forda, którymi miałem przyjemność jeździć to jestem z Mazdy bardzo zadowolony, nie mówiąc o żywotności silnika.
5,0
Skrzynia biegów
Jednym słowem, perfekcyjna! Krótki skok skrzyni biegów, przełożenia wchodzą bardzo łatwo i przyjemnie.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie i tam gdzie ja chce, aby jechało.
4,0
Karoseria
Mogło być ciut lepiej, autko złapało malutkie rysy, jednak są one widoczne jak się trzeba bardzo dobrze przyjrzeć, przeciętna osoba tego zapewne nie zobaczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Słupek C jest ogromny, ale robotę robią systemy bezpieczeństwa, czytaj: czujniki parkowania i kamera cofania. Generalnie jest dobrze, ale trzeba się przyzwyczaić. Jednak z zewnątrz to auto wygląda pięknie, coś za coś.
5,0
Ergonomia
Fotele bardzo wygodne, miejsca z tyłu wystarczająco. Materiały bardzo dobrej jakości, użytkowanie na bardzo dobrym poziomie, nic się nie palcuje.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Podczas jazdy przy prędkości 150km/h czułem się jakbym jechał 100, jak dla mnie bardzo pozytywnie, przy prędkości 50km/h nie czuć, że się w ogóle jedzie. Trzeba zatem cały czas patrzeć się na licznik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko nowe, wiec obecnie bez żadnych problemów. Na początku trochę paliwa piło, ale już coraz mniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Witać w co poszły pieniądze, w wyposażenie. Jak dla mnie stosunek ceny do jakości bardzo dobry, co prawda mogłoby być taniej, ale takie już ceny obecnych samochodów i raczej nic z tym nie zrobimy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 3 IV Hatchback