Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV Hatchback

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 IV Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4460 mm
Szerokość 1795 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2028 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Zwis przedni 915 mm
Zwis tylny 820 mm
Prześwit 158 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1021 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 327 l
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

4,6
~Skr
Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Mazda 3 IV
Świetny samochód, pięknie zaprojektowany z bardzo bogatym wyposażeniem, ale nie dla każdego. Bardzo dobrze się prowadzi, manualna skrzynia biegów nie ma sobie równych, a po przyzwyczajeniu się do specyfiki pracy silnika można z niego sporo wycisnąć. Drugiego takiego samochodu nie ma aktualnie na rynku. Jak ktoś jednak nie ma w zwyczaju dbać o samochód, lub nie wie jak to robić, to zniszczy go w rok. W maździe 3 wszystko rysuje się od samego patrzenia - do tego stopnia, że odradzam nawet korzystanie z mikroproszku na myjni. Jak ktoś jednak potrafi sobie z tym poradzić, będzie miał dużą satysfakcje z posiadania tego samochodu. Warto dopłacić do wyższych wersji - enso na każdym robi wrażenie.
4,6
~Magda & Mariusz
Hatchback 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Mazda 3 IV
Jesteśmy bardzo zadowoleni z dokonanego wyboru. Jako właściciele poprzedniej generacji Mazdy 3 zastanawialiśmy się nad wyborem pozycji proponowanej przez konkurencję, natomiast długotrwałe poszukiwania skierowały nas z powrotem do salonu Mazdy. Ten samochód w swoim segmencie cenowym nie ma konkurencji, jeżeli chodzi o szerokość oferty wyposażenia jak i dizajn (zarówno wewnętrzny jak i zewnętrzny). Mamy tylko parę uwag: - fotel pasażera jest sterowany manualnie, tylko fotel kierowcy ma możliwość doboru elektrycznego sterowania - producenci mogliby pomyśleć o systemie automatycznego domykania okien w przypadku zamknięcia auta - ładowarka indukcyjna zajmuje podłokietnik i jej używanie jest piekielnie niewygodne - zawiódł nas system automatycznego sterowania oświetleniem (kiedy tempomat aktywny nie ma możliwości mierzyć odległości, zostaje dezaktywowany, kiedy system monitorowania pojazdów oraz oświetlenia ulic jest zaśnieżony nie zostaje dezaktywowany w celu manualnego sterowania światłami tylko używa świateł drogowych, oślepiając pozostałych uczestników ruchu) - kiepski odczyt czujnika deszczu (zdecydowanie gorszy niż w poprzedniej Maździe 3 rocznik 2016)
4,4
~Adam
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Mazda 3 IV
Miałem 6 z 2009r była super . Zmieniłem na 3 i jestem rozczarowany. Po 6 miesiącach ciągle coś trzeszczy i zgrzyta to z kokpitu , to przy bocznym słupku. Czujnik pod klamką żyje własnym życiem , raz działa raz połowicznie ( trzeba szarpnąć za klamkę ) a raz wcale . Multimedia przy wyborze kontaktu pokazują inne numery ale po wybraniu łączą prawidłowo. Tyle na MINUS . Na PLUS wygląd zewnątrz i wewnątrz jest SUPER bardzo agresywny , pakiet spojlerów, przyciemniane szyby i dwa wydechy robią świetną robotę . Silnik bardzo oszczędny , elastyczny i żwawy . Prowadzi się pewnie i dobrze trzyma się drogi .

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 9
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW 2018-2020
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
2 komentarze
skrzypiące plastiki
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • wnętrze
  • 25 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 8
Nie 0
W aucie po przejechaniu ok 10 000 km dość wyraźnie słychać skrzypienie elementów tapicerki przy jeździe po nierównościach, drodze z kostki brukowej. Auto ma obecnie przejechane ok 25 000 km i plastiki potrafią skrzypieć przy przyspieszaniu. Problem zgłoszony w serwisie - bez rezultatów :( ale potwierdzili podczas jazdy testowej, ze faktycznie dość wyraźnie skrzypi tapicerka ale oni i ich pion techniczny nie mają na to rozwiązania w ramach gwarancji
4 komentarze
Szarpanie silnika, zaniki mocy
  • Mazda 3 IV Sedan
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 0
Od nowości silnik skyactiv X szarpie w zakresie obrotów 900-1500 (przy właściwym niskim biegu). Do tego zanika moc przy ruszaniu, co powoduje gaśnięcie. Trzeba piłować po sprzęgle, dopóki nie masz pewności, że silnik wszedl na obroty. Wada/usterka szeroko dyskutowana na forach mazdy. Mazda niestety wypiera się i nazywa to "cechą". Wyjątkowo droga i niebezpieczna "cecha". Żenada.
1 komentarz
Mazda 3 IV Hatchback