Szukaj

Informacje o Mazda 3 IV Hatchback

Lata produkcji: 2018 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mazda 3 to kompaktowy model z segmentu C (niższa klasa średnia), który produkowany jest od 2003 r, . Model był następcą znanej serii 323 i podobnie jak ona stał się sukcesem rynkowym – wygrał szereg nagród w konkursach na samochód roku, np. w Danii, Czechach, Chorwacji i Turcji. Dwie pierwsze generacje „trójki” zbudowane zostały na platformie podłogowej C1 opracowanej przy kooperacji Forda, Mazdy i Volvo. Pierwowzorem Mazdy 3 pierwszej generacji był prototyp MX-Sportif. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 3 była oferowana jako Axela. Usportowiona odmiana modelu to Mazda 3 MPS w Europie oraz Mazdaspeed3 w Stanach Zjednoczonych. Trzecia generacja modelu dostępna jest od roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Kompaktowa interpretacja stylistyki Mazdy 6. Bardzo udana, bo i „Szóstka” to auto przepiękne. Mazda chce być premium, z powodzeniem tego projektu można by dyskutować. Na razie lepiej niż niejedne premium wygląda.

~Powagosław
Luzacjusz

Mam nadzieję, że Wałęsa w końcu odda moje sto milionów. Z odsetkami. Kupię tego kompaktowego diabła, bo świetny jest. Poproszę MPS, długą drogę i zachodzące słońce na horyzoncie.

~Luzacjusz

Mazda 3 IV Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4460 mm
Szerokość 1795 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2028 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2725 mm
Zwis przedni 915 mm
Zwis tylny 820 mm
Prześwit 158 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1021 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 327 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Całokształt - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność

Wybrane oceny

2,9
~A.
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Jest awaryjna jak diabli. Samochód mam niespełna dwa lata (kupiony od dealera z przebiegiem 25 000), teraz ma niespełna 51000 i właśnie kolejny - chyba 9 - raz stoi w serwisie, tym razem po awarii skrzyni biegów. ASO jeszcze nie wie, czy to usterka oprogramowania czy mechaniczna, w każdym razie w grę wchodzi zarówno wgranie nowego softu jak i wymiana skrzyni. Problem ze skrzynią pojawił się dosłownie kilka dni przed końcem fabrycznej gwarancji. Mam wykupioną dodatkową, ale raczej nie będzie mi dane jej przetestować - po tej naprawie sprzedaję ten samochód, szkoda nerwów. Częściej jeżdżę z tym samochodem do ASO, niż z wcześniejszymi złomkami jeździłam do mechanika, i to od pierwszego miesiąca posiadania tego samochodu. Przez te niemal dwa lata i jakieś 25 000 przebiegu jeździłam do ASO z zepsutymi lusterkami, klamkami (auto nie dawało się zamknąć albo otworzyć), kluczykiem (nie chciało odpalić bez przyłożenia kluczyka do guzika start, a sam kluczyk się połamał dość szybko mimo noszenia w etui), wadliwie działającymi czujnikami martwego pola (pokazywały na krzyż), nieprecyzyjnym pokazywaniem stanu baku ("to cecha a nie wada"). Do tego jedno ASO podpięło wiązkę na krzyż więc wariowały czujniki, a drugie przy którymś serwisie nie dokręciło klem na aku i później przez kolejne wizyty nie potrafiło tego zdiagnozować jako przyczyny gaśnięcia samochodu i świecącego się checka po odpaleniu. Samo ASO (przynajmniej te, z którymi miałam do czynienia) to niska jakość obsługi - o wszystko trzeba się wykłócać i dbać o swój interes, bo inaczej człowieka spuszczają na drzewo bez cienia żenady. W pierwszym ASO z którego korzystałam przez pół roku mnie zbywali z tymi kluczykami i lusterkami, twierdząc że za problemy z otwieraniem samochodu odpowiadają słabe baterie w kluczyku. Jak zgłosiłam jednocześnie klamki i lusterka, wymienili klamki (odpinając przy okazji wtyczkę od guzika blokującego zamki od wewnątrz), a lusterka stwierdzili że działają prawidłowo. W efekcie dwa dni później auto znowu było w ASO. W ogóle nie zgłębili tematu gaśnięcia i checka - inne ASO stwierdziło niedokręcone klemy akumulatora (dokręcili i samochód działa). Po wymianie kluczyków wydali mi nowe egzemplarze, ale bagnety zostały w starym komplecie i moja własna dociekliwość sprawiła, że dość szybko się zorientowałam. Zdarza się, że czujniki włączają się bez powodu (np. stoję w korku i nagle ostrzeżenie i kamera przednia się włącza). Bardzo źle działa tempomat podczas jazdy na łuku - auto wychwytuje samochód na pasie obok jako przeszkodę i zaczyna gwałtownie zwalniać. Nie wspominam już nawet o jakości plastiku na zegarach i piano black na tunelu środkowym, bo auto przy 51 kkm wygląda jakbym w środku woziła dzikie wściekłe koty. Te dwie gwiazdki tylko za wrażenia estetyczne, nagłośnienie i relatywnie komfortową jazdę. Podsumowując: nigdy więcej mazdy.
4,6
~Cezary
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW
Dobry do codziennej jazdy jak i na dłuższe trasy. Komfortowe i przytulne wnętrze, w którym chce się przebywać. Wygląd zewnętrzny, który przyciąga spojrzenia. Silnik stworzony raczej do spokojnej jazdy. Sprężyste zawieszenie. Świetne prowadzenie! Auto idealne dla dwóch osób. Szkoda, że nie 3-drzwiowe. Bagażnik akurat na 2 duże walizki. Dobra widoczność (szerokość słupka C zupełnie nie przeszkadza). Świetne wyciszenie wnętrza i nagłośnienie BOSE. Obsługa systemu rozrywki przy użyciu pokrętła i przycisków jest łatwiejsza niż gdyby ekran był dotykowy.
4,6
~Skr
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-X 180KM 132kW
Świetny samochód, pięknie zaprojektowany z bardzo bogatym wyposażeniem, ale nie dla każdego. Bardzo dobrze się prowadzi, manualna skrzynia biegów nie ma sobie równych, a po przyzwyczajeniu się do specyfiki pracy silnika można z niego sporo wycisnąć. Drugiego takiego samochodu nie ma aktualnie na rynku. Jak ktoś jednak nie ma w zwyczaju dbać o samochód, lub nie wie jak to robić, to zniszczy go w rok. W maździe 3 wszystko rysuje się od samego patrzenia - do tego stopnia, że odradzam nawet korzystanie z mikroproszku na myjni. Jak ktoś jednak potrafi sobie z tym poradzić, będzie miał dużą satysfakcje z posiadania tego samochodu. Warto dopłacić do wyższych wersji - enso na każdym robi wrażenie.
Średnie spalanie dla Mazda 3 IV Hatchback
6,6 – 7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Samochód bardzo oszczędny przy umiejętnej jeździe. Przy spokojnej normalnej jeździe 50/50% miasto/trasa spalanie 5,3l/100km. Robiąc krótkie trasy do pracy (ok. 6km) spalanie 6,5l. Najmniej spalanie wynosiło w moim przypadku 3,8l/100km. Uzyskałem je na trasie Nowy Targ - Tychy - ecodriving w czystej postaci (na miarę moich umiejętności). Co do maksymalnego spalania to wszystko zależy od stylu jazdy. Jakbym się postarał i jeździł rajdowo/wyścigowo to spalanie byłoby i nawet 20l, ale po co :)
5,5
Liczba komentarzy: 1
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Auto mam dopiero od niedawna, ale juz moge co nieco opowiedziec o spalaniu. 4.4 l/100km osiagniete bylo w 1szym dniu jazdy po zakupie. jechalem stosujac zasady ecodrivingu (system start-stop wylaczylem). trasa wiodla przez wsie, w miare plynna jazda bez korkow. 5.5 uzyskalem jadac juz normalnie, ale jeszcze nie dynamicznie. 6.7 to typowo jazda miejska na krotkich dystansach. ogolnie jestem zadowolony
7,4
Mazda 3 IV
Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
pomiar na podstawie komputera pokładowego: ruch 80% miasto 20% drogi szybkiego ruchu: wynik to 7,4 l/100 km. Przy jeździe autostradami: spora różnica między 120 km/h (około 6,5 - 7,0 l/100km) a 140 km/h (około 8,5 l/100km i więcej).

Usterki Mazda 3 IV

Liczba wpisów: 10
Centralny i zapłon
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SkyActiv-X 186KM 137kW od 2021
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Notorycznie występują problemu z przyciskiem start. Pierwsze to ciągle konieczność wymiany baterii i w kluczyku i w pestce, jakiś dramat, zdychają co kilka miesięcy czasem nawet co 2 mce. Drugi problem to reakcja auta na awarie przycisku start. Po pierwsze nie wyłącza się wtedy zapłon i piszczy po otwarciu drzwi, to powoduje że auta nie da się zamknąć i nie działa automatyczny ręczny, warto wozić w bagażniku kamień pod oponę.. oczywiście żartuje ale lipa zostawiać auto otwarte i bez ręcznego. Drugi problem to jak nie wyłącza się zapłon to zjada akumulator. U mnie akumulator był do wymiany po 20 tys. Dla wskazania awaryjnosci: XI.23 serwis gwarancyjny bez uwag, XII.23 zdechl akumulator, II.24 zdechł zapłon i guzik start (5 raz od zakupu w XI.21). Rozwiązania w tej Mazdzie są do bani, nie można liczyć na nowe auto. Jedziesz w wyjazd w trasę i nagle ci wszystko zdycha.. Druga rzecz.. każda awaria to cały dzień w płacy bo assistans mazdy jedzie 4 godziny a kolejne 2 czekasz na zastępcze.. jak ci zdechnie w trasie to kiepsko. Podsumowując. Celują w klasę premium ale klasie premium mogą buty czyścić.. drugie auto mam nxa i od 9 lat nic nie naprawiałem, akumulator zrobił 240tys.. tylko olej klocki i klimą.. M3 nie jest autem warte swojej ceny.. Bardzo ladny, ale lakier też do bani, fotel skrzypi .. Drugi raz nigdy mazdy nie kupię.
Rysujące się plastiki i szybka zegara oraz mechanizm składania lusterek
  • Mazda 3 IV Hatchback 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2018
  • wnętrze
  • 35 tys. km
Mam problem z rysująca się szybka zegarów, rysuje się od przecierania nawet palcem. Została raz wymieniona i od razu przerysowana przez pracownika aso. Kolejne plastiki to piano black - ta sama sytuacja ale tutaj nie chcą wymienić. Mechanizm lusterek wymieniany po 2 razy z obu stron. Obecnie pojawił się dźwięk trzeszczenia na nierównościach wewnątrz kokpitu- podejrzewam ze coś się poluzowalo przy wymknie szybki zegarów. Kolejna rzecz to po stronie kierowany podłokietnik i materiał pod „skóra” który się odksztalcil od trzymania łokcia. Aaa i jeszcze uszczelka drzwi kierowcy i pasażera która jest przecinana przez drzwi- wymienione ale problem nadal istnieje oraz odpryski na masce od kamieni. Producent umywa ręce. Czy przy powtarzających się usterkach mając auto w leasing jestem w stanie oczekiwać czegoś więcej od producenta?
Problem rozwiązany
2 komentarze
skrzypiące plastiki
  • Mazda 3 IV Sedan 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020
  • wnętrze
  • 25 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 0
W aucie po przejechaniu ok 10 000 km dość wyraźnie słychać skrzypienie elementów tapicerki przy jeździe po nierównościach, drodze z kostki brukowej. Auto ma obecnie przejechane ok 25 000 km i plastiki potrafią skrzypieć przy przyspieszaniu. Problem zgłoszony w serwisie - bez rezultatów :( ale potwierdzili podczas jazdy testowej, ze faktycznie dość wyraźnie skrzypi tapicerka ale oni i ich pion techniczny nie mają na to rozwiązania w ramach gwarancji
6 komentarzy
Mazda 3 IV Hatchback