Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 IV BG

Michał, 12 lat temu
Silnik 1.6 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 281 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Mazda 323 IV BG 1.6 16V 88KM 65kW 1991-1994 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bardzo elastyczny i niezniszczalny, żadnych wycieków, poceń, polecam
5,0
Całokształt
Jest to najmniej awaryjne auto ze wszystkich jakie maiłem do tej pory. Informacje o jakiś wielce drogich częściach do mazdy to tez bajka. trzeba po prostu trochę poszukać. W samym moim mieście różnice w cenie zakupu amortyzatorów do mazdy sięgają nawet do 250zł za komplet(na 1 oś). Ostatecznie zamontowałem Kayaby takie jak są w oryginale. cena 400zł/2szt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik z org. przebiegiem przy spr auta 120tys. Wymieniony rozrząd,napinacz, olej,płyny, filtr. Silnik praktycznie bezobsługowy , przez 4 lata przejechałem 160tys km. sam silnik nie wykazuje zużycia, spalanie oleju w granicach 1/6 szklanki na 1000km.
5,0
Skrzynia biegów
Auto sprowadziłem z uszkodzoną skrzynia, wyła 5tka. na tej skrzyni przejechałem jeszcze 25tys km. Nabyłem na Allegro używaną skrzynię za 250zł, i użytkuje ja do teraz. b/u
5,0
Układ jezdny
od dnia zakupu i pierwszego przeglądu nie musiałem wymienić żadnych elementów.
Komfort
5,0
Widoczność
dobra widoczność, w czasie jazdy do przodu i cofania
4,0
Ergonomia
z przodu wystarczająca ilość miejsca, a jestem duży 180cm/110kg. Nawet po przejechaniu wielu km, nie bolą plecy. Wygodny fotel kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
w porównaniu do Audi 100 2,5tdi albo Renault 21 ogrzewanie trochę słabsze. Jednak po chwili i tak trzeba wszystko reedukować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco dużo miejsca jak na auto nie największe . Z tyłu.... hm jeszcze tam nie jechałem
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie nie jest najmocniejszą stroną małej mazdy. Jednak porównaniu do golfa 2, lub opla astry jest dobrze. Przy jeździe do 2500 obr. silnik nie przeszkadza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto które używam od samego początku od sprowadzenia, ma zainstalowana instalację LPG. Zużycie gazu w mieście to max 10l/100km na trasie przy szybkości do 120km/h może spaść do około 6,5l/100km spalanie benzyny na tasie to około 6l/100km przy jeździe do 120km/h. UWAGA : silnik lubi ciepło, latem spalanie jest trochę niższe niż podałem a zimą wyższe.
3,0
Stosunek jakość/cena
tanie używane auto do pracy- bezawaryjne polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typową usterką dla tych samochodów (oraz jeszcze innych marek w których występuje regulator obrotów mitsubishi) jest brak sygnalizacji położenia wału. Objawia się to brakiem możliwości uruchomienia auta, brakiem możliwości uzyskania odpowiednich obrotów silnika, brakiem mocy, pływaniem obrotów. Winny jest tu czujnik znajdujący się w aparacie zapłonowym. Udało mi się zregenerować jeden taki moduł, (jest w zapasie) a drugi naprawić w firmie z Torunia (ten używam od 3 lat). Okazuje się iż przyczyna tej usterki są czujniki Hala. Po wymianie ( a koszt wraz z gwarancją to 250zł) problem już nie występuje. Uwaga: usterka występuje w wielu markach aut z instalacją elektryczna Mitsubishi!!!!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Mazda 323 IV

Liczba wpisów: 18

Mazda 323 IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Mazda 323 IV BG