Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V C

15 lat temu
Silnik 1.5 i 16V 88KM 65kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : W każdy zakręt wjerzdzam z dowolną prędkością, co więcej z każdego wyjeżdżam :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : łatwo przegrzac tarcze
Inne : Luzujące się osłony rur wydechu, brzęczenie
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód, trafia w mój gust, ma szyberdach elektr., halogeny, światełka dla pasażera i kierowcy+ światełko na środku dachu itd. Spory bagażnik(najmniejszy w klasie zato jako jedyny w klasie imituje auto sportowe), przejechałem nim 60 tys. km, jeżdże nim często za granice nierobie szczególnych kontroli i niebawie się w mechanika :) ma w tej chwili 170tys. i zanosi się, że spokojnie przekroczy kiedys 300tys. Wymiany ekspluatacyjne i nic po zatym. Jestem młody i myślę, że dla takich osób jest dobry. Auto nie jest korozyjne aczkolwiek lepiej miec to na uwadze i myc go dokładnie od spodu i wzakamarkach po zimie.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.5 dwa wałki rozrządu, pełen wtrysk.Dobry współczesny motor, mało pali i zachowuje należytą elastycznośc. Jeżdżę na oleju 5w-40 (pełen syntetyk) ubytki na 4000km to 0,3-0,4l oleju, przy częstym kręceniu powyżej 4000obr\\min. Wymiany oleju co 12-15tys.km.
4,0
Skrzynia biegów
5 biegów, uważam, że jest precyzyjna i bardzo dobrze zsynchronizowana, wsteczny bardzo rzadko potrzebuje ponownego zasprzęglenia aby wskoczył. Uważam, że drugi bieg jest przydługi.
5,0
Układ jezdny
jak dla mnie wspaniale, doskonale się trzyma drogi, jest doskonale wystabilizowany (bardzo mało się auto przechyla na zakrętach), jest trwały, całkowicie niezależny na kolumnach Mcperson podpartych wachaczami poprzecznymi i dobrze stabilizowany, nie jest twardy i nie siada pod obciążeniem jednocześnie auto ma duży prześwit, więc trudno o coś zachaczyc, cicho pracuje i nic się w nim niedzieje Jeżdżę na kołach 185\\65 14\"
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznośc, jest prawidłowa i wystarczająca, małe martwe strefy. Nie narzekam na pejzarz do tyłu-jestem dobrym kierowca i potrafię wyczuc auto a pozatym, wierzę zwierciadłom :)
3,0
Ergonomia
Średnio, za sprawą włączników halogenów, których nieda się załączyc bez uprzedniego spojrzenia, podobnie z panelem wentylacji, również nieco kłopotliwe mogą byc cięgła regulacji fotela, reszta w porządku
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa oraz wychładza (między innymi dzięki szyberdachowi)auto co najwyżej na średni klimat, kiepski nadmuch na nogi, bardzo paruje, mnie pomógł środek w spray-u przeciw parowaniu, zaś bez niego musiałem niejednokrotnie sam przecierac
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 188cm wzrostu i jest mnie bardzo wygodnie, z tyłu jest masa przestrzeni jedynie troche przy mało na nogi, generalnie jak na hybryde Coupe z Compactem to bardzo dobry rezultat.
4,0
Wyciszenie
Wygłuszenia w nim praktycznie nie występują ale niemożna zapominac, że jest to tylko średnia niższa klasa. Przy prędkościach dozwolonych tzn. nawet tych do 130 na Autostradzie jest dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jest szybkie, zrywne ale nie jest VW Polem czy Oplem Corsą, więc doskonale. Minimalnie mnie spalił około 6,9, maksymalnie gdy jechałem przez Niemcy często przekraczając 170km\\h to było około 9,5l zaś normalnie w cyklu mieszanym to 7,2-7,5. Mieszkam w Warszawie dużo jeżdżę i stoję w korkach to średnio wychodzi 7,6 maks 8,6l. Z powodzeniem można liczyc maks. na 8.7 zaś min. na 7l
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale pod warunkiem, że auto jest w stanie autentycznym tzn. sprzedawca nie ukrywa histori, przebiegu oraz felerów auta. W przeciwnym razie stosunek będzie katastrofalny dla portfela. Części ekspluatacyjne są w podobnych cenach co u konkurencji europejskiej zaś części nie ekspluatacyjne są bardzo drogie a ciężko znaleźc coś na szrotach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zepsuł się mnie włącznik halogenów przednich, przestały i po pół roku zaczeły ponownie świecic podświetlania panelu wentylacji, wymieniłem sworzeń zwrotnicy, generalnie auto jest w czołówce BEZAWARYJNYCH
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymieniłem sworzeń zwrotnicy, kopółke+palec rozdzielacza, kable wysokiego napięcia, świece, tarcze, klocki, szczęki Auto BEZAWARYJNE

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 16V 88KM 65kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Mazda 323 V C