Szukaj

Informacje o Mazda 323 V C

Lata produkcji: 1994 – 1998
Segment: Niższa klasa średnia

Mazda 323 V C – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Długość 4035 mm
Szerokość 1710 mm
Wysokość 1405 mm
Rozstaw osi 2505 mm
Rozstaw kół - przód 1460 mm
Rozstaw kół - tył 1460 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l

Oceny Mazda 323 V C

Liczba ocen: 74
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Bardzo dobry samochód, trafia w mój gust, ma szyberdach elektr., halogeny, światełka dla pasażera i kierowcy+ światełko na środku dachu itd. Spory bagażnik(najmniejszy w klasie zato jako jedyny w klasie imituje auto sportowe), przejechałem nim 60 tys. km, jeżdże nim często za granice nierobie szczególnych kontroli i niebawie się w mechanika :) ma w tej chwili 170tys. i zanosi się, że spokojnie przekroczy kiedys 300tys. Wymiany ekspluatacyjne i nic po zatym. Jestem młody i myślę, że dla takich osób jest dobry. Auto nie jest korozyjne aczkolwiek lepiej miec to na uwadze i myc go dokładnie od spodu i wzakamarkach po zimie.
4,1
~jarekj82@o2.pl
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Ogólnie dobrze ale... po sprowadzeniu i wymianie oleju zaczął się problem. Brał olej (nawet do 1l/100km) urok silnika 1,5 16V Z5. Po dłuższym postoju min. 8 godzin przy odpalaniu puszczał chmurkę niebieskawą. Powód: zapieczone pierścienie tłokowe oraz zużyte uszczelniacze (usterka powiązana). Na forum Mazdy opisany dość obszernie problem silnika Z5. Myślałem, że mnie to ominie ale niestety...Na szczęście po wymianie w.w. części bez zarzutu. Przebieg 175tys przy zakupie 2 właścicieli w Niemczech, kompletna dokumentacja (książka serwisowa), wnętrze nie zniszczone co potwierdziło przebieg. Auto podatne na rdzę...
4,7
~Maskar
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Autko świetne dla kogoś młodego. Wygląd niebanalny, choć ma swoje lata to musiałem uciekac z nim na parking strzeżony ponieważ przyciągął ciekawskie spojrzenia i "macanki" zakapturzonych kolesi :( Myślałem ze za 13 letnim autem, rzadko widywanym na ulicach nie będą sie oglądać. A tu sie okazało, ze na moich oczach zobaczyłem jak o 23:00 dwóch nieznanych mi łebasów jeździ paluchami wokół szyb sprawdzajac czy podomykane oraz oglądają auto z każdej strony i przypatrują sie jemu bacznie spod sklepu (choć wokół stoją droższe i lepsze fury). Myslałem że wyjde z siebie, nastepnego dnia autko stało już na parkingu. O wyspaniu się tamtej nocy to mogłem zapomniec :) Czyli jednak sie podoba i zwraca uwagę, choc nie mam żadnnych bajerów typu pakiet z np 323F GT. Ot taka zwykłą tylko na alusach.
Średnie spalanie dla Mazda 323 V C
7,2 – 7,3
l/100 km
9,0 – 9,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Przy jeździe na trasie, szczególnie nocą gdy jest mały ruch, zaskakująco niskie spalanie. Po odbiorze od instalatora gazu auto przy cenie gazu 2,25(shell) za 50 zl przejechało 362km. Byłem bardzo zaskoczony!!! Oczywiście jazda była wybitnie spokojna, bez szarpań, obroty max do 2500 i maksymalnie 100km/h. Nie mniej jednak jestem bardzo zadowolony, mimo że na benzynie także paliła niewiele. Gaz jest najprostszy jaki może być gdyż ma kolektor metalowy. Jedynie na co trzeba uważać to filtr gazu oraz świece. Oby tak było jak najdłużej, ponieważ gaz zamontowałem przy przebiegu 300000km. Zobaczymy co z tego wyniknie
7,7
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Mieszkam w Poznaniu i głównie w mieście eksploatuje moją Mazdę spalanie jakie uzyskałem i zamieściłem obok zostało obliczone na podstawie kilkunastu tyś km.Do kolegi Beneksz jak Ty obliczyłeś to spalanie ??? chyba orłem z matematyki nie byłeś ( bez urazy ) mi na podstawie danych jakie zamieściłeś czyli 31 l paliwa podzielone przez 342km przebyte wychodzi że twoja Mazda pali 9,06 l ! a nie 6,8 l jak wyszło to Tobie :)
7,3
Mazda 323 V
C 1.5 i 16V 88KM 65kW
Samochód pali trochę. Niestety jest to przypadłość Z5. Przyczyny tego są różne. Ja z tym nie walczę ponieważ auto jest drugie w rodzinie i robi krótkie przebiegi. Najważniejsze, że naprawy i części są tanie. Dużo rzeczy można zrobić samemu.

Usterki Mazda 323 V

Liczba wpisów: 27
brak mocy przy obrotach od 2000-3500,duże zużycie paliwa,biało-siwy dym z układu wydechowego,szarpanie silnikiem.
  • Mazda 323 V F 2.0 i V6 24V 144KM 106kW 1994-1998
  • układ wtryskowy
Opis jak wyżej.Totalny brak mocy z takiej jednostki napędowej. Przestrzegam przed niepotrzebnymi wydatkami!!!!.W moim przypadku wydałem 2300zł za zbędne części.Przyczyną okazał się defekt cewki zapłonowej.Koszt ok.200zł. Naprawa i oczyszczenie kopułki rozdzielacza zapłonu(brak styku do palca rozdzielacza).Wymieniłem i nic.Potencjometr przepustnicy radzę sprawdzić u zaufanego fachowca(koszt nowego to 1200zł) ponieważ też może być przyczyną.Trochę zaufania do wskazań kodów błyskowych komputera pozwoli na zmniejszenie kosztów naprawy.Z rozpędu wymieniłem uszczelki pod głowicą(nie były dobrze dokręcone po ostatniej naprawie) i zniknęło kopcenie.Po wymianie cewki zapłonowej autko nabrało wigoru i mocy.Polecam moje doświadczenia z naprawy i pozdrawiam użytkowników Madzi.
Oczekuje na rozwiązanie
Niskie obroty biegu jałowego
  • Mazda 323 V F 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • silnik
  • 290 tys. km
Witam do tej pory mialem obroty ustawione na 900 silnik pracował ruwno i cicho od paru dni obroty po rozgrzaniu śię silnika spadaja na 700 i tak stoja a po właczeniu swiateł i wentylaci jeszcze sie opuszczają niżej powiem odrazu ze kompresie mam powyrzej 13 swiece nowe i przewody co dziwne to to ze obroty nie faluja wskazówka sie nierusza przepływka czysta i sprawna niewiem jusz czego może byc wina prosil bym o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Światło cofania - ciągle świeci
  • Mazda 323 V C 1.5 i 16V 88KM 65kW 1994-1998
  • instalacja elektryczna
Usterka polega na tym że światło cofania ciągle świeci - nie ważne czy jedziemy do przodu czy stoimy na luzie. Czujnik/przełącznik montowany do skrzyni biegów został wymieniony a cały zabieg pomógł na ok. 2 miesiące po tym czasie światło ponownie ciągle świeci. Podejrzewam że bolec który wystaje z czujnika został zablokowany/wbity jak w jego poprzedniku co może być tego przyczyną? Dodam tylko że część która została zamontowana była nowa i dedykowana do tego pojazdu.
Oczekuje na rozwiązanie
Mazda 323 V C