Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 V S

domel, 15 lat temu
Silnik 1.7 TD 82KM 60kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 177 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 323 V S 1.7 TD 82KM 60kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : wariat powyżej 2500 obrotów. Inne zostają w tyle.
5,0
Całokształt
Polecam Polecam i jeszcze raz polecam. Jest to jedyna mazda z silnikiem TD 82 KM. Silniki 2000cm diesel miały tylko 70 koni. Ten sam silnik był podobno montowany w oplach astra vectra. Tam doczekał się bardzo dobrych opinii. Dość rzadko spotykana wersja. Obecnie z 1995-6 roku taka Mazda to koszt 6500-7500 tys. Na silniku widnieje czerwony napis TURBO. Po tym poznacie ten silnik. Charakterystyczny wlot na interkuler daje do myślenia co to za samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wyścigówka to to nie jest. W pracy jeżdżę Pandą (gaz) wcześniej seicentem 1100. W domu mam jeszcze cinquecento 700 (1995 rok). Na turbo trzeba niestety uważać, ciężko się przestawić, że pod butem nie ma wciskania i jedzie. Mazda 323 1,7 TD ISUZU ma to do siebie że dopiero powyżej 2400 czuć moc. A już miałem przyjemność sprawdzić jak samochody zostają w tyle. Na 3 powyżej 2,5 tys obrotów odlot (dosłownie) 4 bieg i 3 tys obrotów o już jakieś 100 km/h, piątka i autostrada bo tylko na to się nadaje.
4,0
Skrzynia biegów
Nie ma kłopotów z wrzucaniem biegów, jedyne co to ciężko hamować silnikiem. Przy 40 2 bieg nie wejdzie łatwo, a jedynka trzeba się zatrzymać żeby wrzucić. Poza tym wszystko ok
4,0
Układ jezdny
Świetne wspomaganie, jak na taki samochód to bajeczne.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszytko widoczne. A szczególnie wlot od interkullera, co daje wygląd ala subaru.
4,0
Ergonomia
kupiony na początku lutego. Zalałem 20 litrów zrobiłem 250 km (miasto). Dodam że samochód był sprowadzony i jak dotąd nic nie było wymienione.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko robi się gorąco.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pod dostatkiem, z tyłu z przodu, tylna kanapa rozkładana i dzielona. Bardzo dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Lepsze niż w Cinquecento 700
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8 miasto, na trasie jeszcze nie jeżdżony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warta tej ceny. Części dość tanie. Filtr powietrza 20 zł, filtr paliwa 28zł, filtr oleju 14 zł. Tylna półka za tylnymi siedzeniami To koszt ok 90 zł. Tylna lampa stop i kierunkowskaz (38 zł - używana szrot ew. allegro) przednia prawa postojówka to 21 zł (koszt w sklepie). Rozrząd to koszt ok 250 zł. Sam pas 60, dwie rolki napinające po 70 i jakieś koło czy coś 80 zł.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic nie trzeba było wymieniać więc nie wiem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic na razie nie doskwiera. auto mam od miesiąca ale mimo 14 lat wygląda na młodsze. Silnika nie słychać. Pali nawet przy -10.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.7 TD 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 V S