Szukaj

Lista ocen Mazda 323 VI F (176) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Na liście zabraknie 98 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~Portalus
Mazda 323 VI
F 2.0 16V Sport 131KM 96kW
Samochód jak na swoją klasę nieziemsko oszczędny. W trasie spokojnie można zrobić 6L/100KM, chociaż przy tak ślicznym pomruku tego silnika i tak wysokiej kulturze pracy aż szkoda go mulić. Jestem wielkim zwolennikiem JDM'u i bardzo dbałem o swoją Madziunię ale przyznam, że miałem ciężką nogę. Minimalne spalania jakie wyciągałem to niewiele ponad 6L, przy mojej bardzo dynamicznej jeździe poza miastem (duża wyprzedzania, zmiana biegów na...
5,0
~Mazda
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Przy moim stylu jadzy (pasujący do wersji mojej Mazdy - Dynamic) pali średnio 5,8-6,2l/100km. Jak się wybiorę w dłuższą trasę to mimo że styl jazdy tan sam spalanie schodzi poniżej 5,5l, a jak jeżdżę tylko do szkoły i spowrotem (10km w jedną stronę, 60% miasto 40% trasa) spalanie dochodzi max do 6,5l, dlatego ze spalania jestem bardzo zadowolony :D ceny napraw nie są takie jak wszyscy straszą, drogie części do japończyków to raczej mit, we...
4,0
~Enkidu z Krakowa
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Jadąc prze Litwę, Łotwę i Estonię, przy prędkości około 80-100km/h, przy włączonej klimie z jednym pasażerem, Mazda spaliła mi 4,49 litra ropy. W Polskich warunkach na trasie spala około 5,1 litra. W cyklu mieszanym przy stosunkowo dynamicznej jeździe spala od 5,5 -6,2 litrów na 100km.W samym mieście od 6,9 - 7,5 litra. W Niemczech na autostradzie jadąc 130-150km/h, przy pełnym obciążeniu auta, spalanie wyszło 5,8litra/100km. Jadąc np, w...
4,0
~Michał
Mazda 323 VI
F 1.6 16V 98KM 72kW
Ciężko mi się odnieść do cen przeglądów czy napraw bo nie mam zbyt dużej skali porównawczej. Na pewno jest taniej niż w Toyocie Corolli E12. Auto pali ok. 8,5 litra na 100km w mieście. Wymiana rozrządu kosztuje 600zł. Wymiana przednich łączników stabilizatora to koszt 170zł. Komplet klocków hamulcowych na przód i tył to 340zł. Wymiana linki hamulca ręcznego to koszt 180zł. Są to rzeczy jakie zrobiłem zaraz po zakupie auta, od tamtej...
4,0
~mxx_rs
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Co do spalania nie mam zastrzeżeń. Nie jest to w prawdzie DCI z renault, które pali 5 w mieście ale w 7 litrach można się zmieścić, za po wyjechaniu za miasto przy spokojnej jeździe wskazówka prawie nie opada. 4,5 na 100 z klimą to rewelacyjny wynik. Słyszałem wiele razy, że ceny części do japończyków są wysokie. Nie wiem kto to wymyślił ale nie widzę żadnej różnicy pomiędzy częściami do niemców czy francuzów. Poza tym do mazd nie ma...
5,0
~mouses1@poczta.onet.pl
Mazda 323 VI
F 1.5 16V 88KM 65kW
Auto zanim zostało przerobione na gaz (oczywiuście sekwencja) palilo średnio na trasie 6.5 l benzyny a w mieście 8.5 l. Po "zagazowaniu" te wartości znacznie się zwiększyły (nawet o 30%). Może gazownik coś spiep...ale ponowna kalibracja nie pomogła, choć silnik na gazie pracuje bardzo przyzwoicie. Naprawy proste więc mało kosztowne, a i rzadko się zdarzają. Ceny części przeciętne. Nie kupujcie tanich amortyzatorów (po 100-150zł) bo niby będą...
4,0
~djdejvidczenko
Mazda 323 VI
F 1.8 16V 114KM 84kW
1.8 114km potrafi trochę spalić, zwłaszcza, gdy mamy ciężką nogę. Na szczęście, poza przeglądami i wymianami eksploatacyjnymi tylko lać paliwo i jeździć :) spalanie benzyny ok 10l po mieście, gdzie często stoję w korku, przejeżdżam ok. 50km dziennie, samochód służy mi do pracy, gasze i zapalam go średnio co przejechane 3km. Na ogół jeżdżę spokojnie, lecz Czasami lubię docisnąć pedal gazu do podłogi. Spokojnie zamykam sie w 10 litrach, choć...
4,0
~mlodyldz
Mazda 323 VI
F 1.8 16V 114KM 84kW
I tu jestem pozytywnie zaskoczony. Wcześniej przez rok czasu jeździłem Fordem Focusem I Kombi z 2003r. 1.6 16v 104km. W mieście palił mi ok 8,5-9l przy normalnej w miarę dynamicznej jeździe. Myślałem że Mazda będzie palić dużo więcej a tu miła niespodzianka- autko przy normalnej jeździe (nie jak 80letni dziadek i nie jak 18letni mistrz kierownicy)w mieście pali ok. 8-9,5 litra. Oczywiście wszystko zależy od kierowcy bo Mazda może spalić...
3,0
~Diablo, dawi444@wp.pl
Mazda 323 VI
F 2.0 TD 90KM 66kW
Jest całkiem nieźle, choć oczywiście nie jest tak ekonomicznie jak w nowych konstrukcjach, ale to może być plusem ze względu na niewielki koszt obsługi starszych konstrukcji. Coż, nowości kosztują. A serwis? Mazda nigdy nie była tania w serwisowaniu,ale warto to robić by jak najdłużej cieszyć sie z auta. Podstawa to filtry powietrza, paliwa i wymiana rozrządu na czas. Cena kompletu (rozrząd) to koszmar, głównie przez napinacz hydrauliczny.
3,0
~lolo1979
Mazda 323 VI
F 2.0 DiTD 101KM 74kW
Gdyby brać tylko zużycie paliwa to brakło by skali na plus (cudownie). dostałby ode mnie conajmniej 8 pkt. w porównaniu z wcześniejszymi moimi samochodami różnicę w baku widzę znaczną. Ten sielankowy obraz psuje zdecydowanie awaryjność mojego egzemplaża. Zmian oleju, filtrów, i paska rozrządu nie liczę, choć do najtańszych nie należą (wymiana u znajomego mechanika paska rozrzadu 1000 PLN)
Mazda 323 VI F