Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI F

sakhal@gazeta.pl, 15 lat temu
Silnik 1.3 16V 73KM 54kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 323 VI F 1.3 16V 73KM 54kW 1998-2003 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Trzyma sie drogi bezblednie. Wygodny fotel z dlugim siedziskiem nie meczy i sprawia ze nie czuje sie tak wybojow i nierownosci, a prowadzenie bajka.
5,0
Całokształt
Z auta jestem bardzo zadowolony. Jako toczydełko do miasta i w niedalekie trasy poza - idealne. Do tego jako bonus - dzieki zaawieszeniu mozna czasem troszke poszalec na kretych drogach. Niezawodnosc i ergonomia uzaleznia. Przez to 323 sie na poczatku kocha, a potem nienawidzi :) bo szkoda sie pozbywac, gdy pora wymienic na cos nowszego (wlasnie to przechodze). Jedyne do czego moge sie przyczepic - mało mocy. Wersja z silnikiem 1.5 lub 1.8 da na pewno wiecej frajdy z jazdy, a podejzewam ze spalanie niewiele wyzsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek od kosiarki wlozony do kompaktowego auta, wiec nie spodziewajmy sie cudow. Jesli jednak chodzi o kulture pracy to jest bardzo dobrze, na jałowych obrotach ledwo go slychac, wkreca sie na obroty szybko, dosc glosno ale przyjemnie mruczy. Z elastycznoscia podobnie. Trzeba pamietac ze te skosne silniki lubia sie szybko krecic choc da sie bez tego obezjsc.
5,0
Skrzynia biegów
Jedna z pierwszych rzeczy ktora do auta mnie przekonała. Biegi wchodza leciutko, krotki skok lewarka, bez zadnych zgrzytow. Zestopniowanie tez mi sie podoba, dosc długa jedynka, troche krotka dwojka i dluga trojka (tak ze jezdzic po miescie mozna czesto tylko na 3) Musze wspomniec o wstecznym ktory ma tendencje do "nie wchodzenia" za kazdym razem (trzeba wtedy puscic i jeszcze raz wcisnac sprzeglo i bedzie ok) ale tak juz ta skrzynia ma (podobno typowe dla japanczykow)
5,0
Układ jezdny
Super. I jeszcze raz super. W miescie zalet moze sie tak nie odczuwa, ale na kretych szosach, rondach itd... jak przyklejona do drogi. Zadnego bujania i kiwania na boki w szybkich, ostrych zakretach. Przez 2 dni pokonalem kilkaset km w trasie po kretych szosach gorskich, zaladowanym autem prawie na max (4 osoby, spory bagaz) i czulem ze moglbym tak bez konca. Zadnego zmeczenia, zadnego strachu ze auto wypadnie na łuku. Pełna kontrola i poczucie bezpieczenstwa. Wzor do nasladowania. Nie dla fanow francuskiego zawieszenia :)
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczajaca choc moglo byc troche lepiej, zwlaszcza lusterka boczne - nie da sie ich zbytnio odchylic i dla tych siedzacych dalej od kierownicy moze byc problem. Do tylu widocznosc tez przecietna ale tak juz maja niskie hatchbaki.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, intuicyjne, mozna sie nauczyc i przyzwyczaic w pare kwadransow. Do tego bardzo wygodny, długi, fotel kierowcy. No i takie drobioazgi jak podswietlany zamek w drzwiach i stacyjka, niby pierdoła a cieszy gdy ciemno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super, auto nagrzewa sie juz po ~3 km podczas temp 0st. Niestety nie moge powiedziec tego samego o wentylacji, a konkretnie chodzi mi o usuwanie wilgoci, nie wiem czy to wynika z jakies niedroznosci wentylacji w moim aucie czy tego ze dosc czesto pada w moim regionie...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczajaco a jak na kompakta. Bagaznik moze nie imponuje pojemnoscia ale to hatchbak a'la kombi wiec mozna zlozyc siedzenia i juz ładujemy lodowke :)
3,0
Wyciszenie
Słabo. Silnik od kosiarki wiec kazdy zbedny kilogram masy sie liczy, ale te pare kg mat wygluszajacych wielkiej roznicy by nie zrobilo... A tak, do 90km/h jest w miare cicho, do 120km/h znosnie, ale powyzej to juz robi sie nieprzyjemnie, zwlaszcza dla tych z tyłu. Nie daj boze jeszcze mamy glosne opony czy betonowa jezdnia.. Efekt taki ze na dluzszych odcinkach jechanie powyzej 120-130 km/h jest meczace.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa w miescie (korki) moim zdaniem troszke wyzsza od konkurencji bo czasami spalam w normalnej jezdzie i 9.5/100km (podkreslam - korki) co dla silnika 1.3 jest mimo wszystko sporo (porownuje z innymi autami na tych samych trasach) Ale na dluzszych dystansach juz jest w normie. Co do cen przegladow i napraw - nie wiem, nic jeszcze nie padlo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wydaje mi sie zeby byly drozsze od konkurencji, a tym co to autko oferuje, przewyzsza w wiekszosci konkurencje. No bo nie oszukujmy sie, nikt nie kupuje kompaktow z malymi silniczkami zeby szpanowac wygladem, moca, czy prestizem. Takie auta maja byc tanie w kupnie i utrzymaniu a przy tym niezawodne i relatywnie ladne/praktyczne. Mazda spelnia to zadanie idealnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto 9letnie, przejechane 170k km a wszystko na swoim miejscu i wszystko (!) dziala. Jeszcze nic nie musialem naprawiac. Jedyne do czego moge sie przyczepic - wykladziny podłogi, potrafia sie szybko przetrzec gdy brak dodatkowych dywanikow.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrzy wyzej. Niedawno padł mi akumulator i po wyjeciu starego okazalo sie ze to byl jeszcze oryginalny Mazdy. Wow?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 73KM 54kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI F