Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI S

Brutus, 14 lat temu
Silnik 2.0 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 203 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 323 VI S 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : pierwszy sworzeń wahacza wymieniony przy 190 tys.km, amortyzatory tył przy 200 tys.km. Trwałośc rewelacyjna!!!
5,0
Całokształt
Jeżeli ktoś szuka niezawodnego auta to jak najbardziej. Przy odrobinie dbania o mazdę ona odwdzięczy się bezproblemową eksploatacją. Trzeba tylko pamiętać o tankowaniu dobrej jakości paliwa i o rozgrzewaniu i chłodzeniu turbiny. Deska rozdzielcza pomimo twardych plastików przy tym przebiegu nie skrzypi,jak u Pana \"T\". Którego auto pewnie nie raz uczestniczyło w kolizji i ma faktyczny przebieg oscylujący w granicach 500 tys.km. Nawet Lexusa można zajeździć panie \"T\" jak nie będzie się dbało.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy dobra. To silnik z bezpośrednim wtryskiem, który pracuję głośniej niż common rail ale i tak ciszej niż TDI a to co wypisuję gość \"T\" jest śmieszne i krzywdzące. Kupił zajechane auto od handlarza z cofniętym licznikiem (9 lat i 100tys.km koń by się uśmiał)o co najmniej 300 tys.km i narzeka. Silnik ten jest bezawaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuję precyzyjnie, chociaż czasem trzeba wsteczny włożyć \"na dwa razy\" ale tak ma większość japońców
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie jest OK.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, bez zarzutów.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami w deszczowe dni trochę próbują parować szyby ale klima, czy ogrzewanie szybko sobie z tym radzą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto tej klasy wzorowo, należy pamiętać że mazda BJ jest wyprodukowana na podwoziu 626 więc miejsca jest dużo zarówno z przodu jak i z tyłu, nie mówiąc już o szerokości. Po prostu super!
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne, mogło być lepiej. Na trasie nie słychać że to dieselek, w mieście może trochę. Na tle konkurentów jest i tak dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest to jeden z najoszczędniejszych silników z bezpośrednim wtryskiem, w TDI można zapomnieć o takim zużyciu przynajmniej litr więcej na 100km, nawet silniki z common rail zużywają więcej paliwa, z tym ze mają dużo większą moc. Spalanie: miasto max. 6,6 l, trasa 5,3-5,5 l, najmniejsze zużycie na trasie 5,1 (do 110 km/h)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko określić przy używanym aucie ale porównując do cen np. Golfa czy Corolli wypada o wiele lepiej.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Martwi tylko przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne tylnych nadkoli. Dlatego ocena 4
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI S