Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 VI S

wojtek, 13 lat temu
Silnik 2.0 TD 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 154 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda 323 VI S 2.0 TD 90KM 66kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spalanie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : gówniane zamki
Karoseria : rdza klapy bagażnika, progów, nadkoli. na razie nieśmiałe początki :)
4,0
Całokształt
Da się tym jeździć ale nie nastawiajcie się na cuda. Być może moja słabo wyposażona i hałaśliwa wersja tak nie zachwyca a inne konfiguracje są lepsze. Jak dla mnie, to jest to auto do jeżdżenia i tyle, przemieszczacz, przesuwacz ludzi i klamotów.
Wrażenia
4,0
Silnik
beton, traktor, klekot. Jest bardzo oszczędny ale niestety słabe wyciszenie i średnia kultura pracy powodują, że w środku jest bardzo głośno. Jest dość elastyczny, tylko trzeba przebić się przez turbo dziurę. Nie miałem problemów w zimie ani żadnych poważnych usterek przez rok i 40 tys. km. Pomimo tego, że został kupiony z popękaną głowicą, działa dobrze.
4,0
Skrzynia biegów
Według mnie na niskich biegach przyspieszenie jest za słabe. Moja skrzynia biegów chodzi dość topornie. Co jakiś czas zdarza się też zgrzytnięcie.
4,0
Układ jezdny
Nie mam większych zastrzeżeń. Nie jestem jakiś wybredny w tym temacie.
Komfort
4,0
Widoczność
W normie. Boczne lusterka całkiem w porządku.
4,0
Ergonomia
Nie mam zastrzeżeń. Dobrze, że jest podłokietnik ze schowkiem (na płyty). Schowek za wajchą biegów głęboki jak jaskinia. Dodatkowy mały schowek z lewej.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
To diesel, więc nagrzewa się w zimie dość wolno. Głupi japońce nie wstawili filtra kabinowego (miejsce jest, tylko zaślepione. po prostu nie wstawili.. da się dorobić), nie pomyśleli też, że można chcieć w tym modelu zamknąć środkowe nawiewy (brak regulacji otwarcia, kierunek jest). klima trochę obciąża silnik ale jest ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt na miejsce nie narzeka. Fotel kierowcy ma regulowany kąt nachylenia (i w pewnym sensie też wysokość). kierownica ma reg. wysokości.
3,0
Wyciszenie
Jak już pisałem o silniku, jest głośno. Brak wyciszenia w drzwiach i pewnie w wielu innych miejscach powoduje ze słychać silnik, szum kół, walenie deszczu w dach itp..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie do wyjebania. 5,5l/100km. Na baku 1000km. Przy minimum 60km codziennie nic lepszego nie mogło mnie spotkać. Spalanie kompensuje dużo wad tego samochodu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo oszczędne auto zupełnie bez polotu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O rety te zamki.. Padł siłownik w drzwiach z tyłu, siłownik w drzwiach kierowcy (rozumiecie, pilot do niczego, skoro kierowca musi używać kluczyka do swoich drzwi..), po wymianie siłowników popsuł się pilot... W dodatku otwierając bagażnik kluczykiem rozbraja się cały samochód.. bez komentarza. RDZA!! W zawieszeniu wymieniłem 1 drążek stab. i hamulce.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem. Do wymiany poszła głowica, uszczelki, chłodnica i wszystkie inne konieczne pierdoły. Po tym wszystkim silnik chodzi bez zarzutów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 VI S