Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Hatchback

wojciech_1971 (II), 14 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 143KM 105kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Negatywnie. Spodziewałem się, że będzie bardziej komfortowe, a tu twardo jak w tramwaju.
3,0
Całokształt
Twardy jak tramwaj. Tak niewygodny, że odbiera przyjemność z jazdy. Na polskie drogi się nie nadaje. Twarde i głębokie sprzęgło. Lepiej nie wsiadać bezpośrednio po obiedzie. Nie wiem czy bóle w krzyżu i ogólne zmęczenie kręgosłupa nie wynikają z zjazdy tym samochodem. ALE, ALE... CAŁA RESZTA BEZ ZARZUTU. WRAZ Z LEGENDARNĄ BEZUSTERKOWOŚCIĄ, POD WSZYSTKIMI INNYMI WZGLĘDAMI BIJE KONKURENTÓW W SWOJEJ KLASIE. JAKOŚĆ WYKONANIA, OGÓLNY I PONADCZASOWY WYGLĄD SĄ LEPSZE NIŻ W AUDI I BMW.
Wrażenia
5,0
Silnik
Początkowo wydawał mi się zbyt głośny, bo to mój pierwszy diesel, ale szybko się przyzwyczaiłem. Jest OK. Teraz mi się wydaje, że przyjemnie mruczy, a silniki benzynowe wyją, bo muszą wchodzić na wyższe obroty, żeby dorównać dieslom. Elastyczność, przyspieszenie bez zarzutów - to sportowiec w tej klasie.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam żadnych problemów ze zmianą. Sprzęgło zbyt twarde i głębokie. Aż boli noga przy dłuższej jeździe po mieście. Czasem po wyprzedzaniu wrzucam od razu z 4 na 6 bieg.
3,0
Układ jezdny
Trzyma się zakrętów jak przyklejony. Sportowe zawieszenie ma swoje plusy i jeden ogromny minus. Brak komfortu. Twarde zawieszenie plus twardy fotel to katastrofa. Na kierownicy czuć wszystkie cztery koła. Nawet na gładkim asfalcie wydaje się, że samochodem trzęsie.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach. Czujniki parkowania odzwyczajają od ostrożności.
4,0
Ergonomia
Wszystko jasne i proste. Światła przeciwmgielne można zapalić z przodu i potem dodać te z tyłu, ale nie można zapalić tylko z tyłu. Jak na trasie jadę za kimś to mógłbym mieć włączony tylko tył, ale nie ma takiej możliwości. Włącznik podgrzewania fotela jest w złym miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze nagrzewa się bardzo szybko. Fotele nie mają regulacji ogrzewania tylko grzeją na maxa, aż się je wyłączy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Wszędzie szeroko i wysoko - jak dla mnie OK - mam 180 cm wzrostu.
3,0
Wyciszenie
No tu niestety tylko przeciętnie, bo jest głośno i nie tylko od silnika, ale też od wszelkich szumów zewnętrznych. Czasem aż odruchowo sprawdzam czy wszystkie szyby mam podomykane. Dokucza brak wyciszenia nadkoli, słychać piasek i wodę.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa przy 90-100km/h nawet 5,5l. Przy 140km/h wychodzi 7,0l/100km. Miasto 8,2l/100 km. Przeglądy nie takie drogie - jeszcze nie zapłaciłem więcej niż 1000 zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdy kupowałem to auto w grudniu 2007 za 103.000 PLN to Accord i Avensis były droższe o jakieś 20.000 PLN. Tak samo Vectra i Passat. Zatem w tej klasie Mazda 6 była najtańsza. I chyba najlepiej wyposażona. Fordy, Fiaty i \"Fszystkie\" francuskie auta omijam z daleka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Prawy spryskiwacz przedniej szyby przestał tryskać (chyba się zapchał) i serwis nie uznaje tego w ramach gwarancji. Tylna klapa czasem piszczy przy otwieraniu i czasem stuka na nierównościach - w serwisie to zgłaszam za każdym razem, ale nic nie potrafią poprawić. Nigdy więcej nie kupię hatchbacka - tylko sedany.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
\"Nigdy mnie nie zdradził, nie zawiódł ani raz...\" Nic się nie psuje. Naprawdę NIC.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Hatchback