Szukaj

Informacje o Mazda 6 I Hatchback

Lata produkcji: 2002 – 2008
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4690 mm
Szerokość 1780 mm
Wysokość 1435 mm
Rozstaw osi 2675 mm
Rozstaw kół - przód 1540 mm
Rozstaw kół - tył 1540 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1660 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 492 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Bouta
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
Auto jak na swoje lata jest bardzo funkcjonalne, bagażnik jest ogromny, przy złożonych siedzeniach można wsadzić 3 rowery a bez złożonych siedzeń i tak ma pojemność większą niż nie jedno combi. Linia jak na 15-latka jest wg mnie piękna! Nie ma zbyt częstych i kosztownych usterek, z pierdół na uwagę chyba zasługuje ręczny - linka często się luzuje. Przednie zawieszenie też często lubi się rozklekotać, z częściami zamiennymi nie ma problemu. Auto ma kopa - z wyprzedzaniem nie ma problemu, miejsca wszyscy mają pod dostatkiem. Troszkę słabe jest wyciszenie auta i sprzęt audio również nie powala... Silnik sprawuje się świetnie no a karoseria... zasługuje na osobny rozdział i ona niestety sprawia że nie kupiłbym tego auta ponownie.
4,6
~slawek1kom
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Autem jezdzilem od 09.2012 roku do 02.2018, auto rewelacyjne jedyny mankament to podobnie jak w wiekszosci japoncow karoseria. Auto sie wysluzylo oddaje je z pol darmo mamie. Wbrew powszechnym opiniom nie zatyka sie smog olejowy !! Rozbieralem raz miske olejowa ze szwagrem i nie bylo zadnej smoly. Po drugie przeraza mnie fakt iz na ogloszeniach mase handlarzy pisze w ogloszeniach, ze auto jest po zmianie dwumasy i sprzegla. Prosze Panstwa auto kupilem w salonie samochodowym w Darmstadt z przebiegiem 165 tys km dwoch prywatnych wlascicieli gwarancja roczna itd... Autem zrobilem oklo 80 tys km i obecnie nie wiele brakuje do cwierc miliona kilometrow ale do rzeczy : nigdy nie zdarzylo mi sie jakies szarpanie wskazujace na jakiekolwiek usterki sprzegla ! Osobiscie wydaje mi sie, ze wiekszosc aut na rynku wtornym przeszlo korekte wskazan licznika. Tak jak mowie jedyne manko to blachy reszta ok zero zastrzezen
4,5
~Adam
Mazda 6 I
Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW
autko posiadam od czterech lat, trzecie moje autko (wcześniej vectra i golf) i zdecydowanie najbardziej warte polecenia. Silnik, awaryjność, trakcja - poziom bardzo dobry, żadnej naprawy przez cztery lata. W odniesieniu do wcześniejszych samochodów nawet ne ma co porównywać. 2,0 benzyna optymalny silnik w tym modelu, 1.8 pali tyle samo a słabsze osiągi, a diesel z kolei to lepiej jednak accorda np. Jeden problem to nadkola i rdza, jak są niezabezpieczone to w tych rocznikach lecą strasznie. Duży minus, dlatego ocena tylko "dobrze"
Średnie spalanie dla Mazda 6 I Hatchback
8,3 – 13,9
l/100 km
6,5 – 7,2
l/100 km
9,0 – 12,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Mazda 6 I
Hatchback 2.3 MZR 166KM 122kW
Z tego co tu widzę to inni uzytkownicy 2.3 l. trochę zawyżają spalanie. Z mojego doświadczenia ten silnik nie pali aż tak dużo głównie dzięki zmiennym fazą rozrządu które zwiększają moment obotowy w niskim zakresie obrotów. No i może foaktycznie należę do tych jeżdżących bardziej ekonomicznie niż dynamicznie. Dynamike wykorzystuję głównie na trasach poza miastem. Przy jeździe maks 100/110 km/h wyprzedzając prawie każde auto mazda nie spali więcej niż 7,5 litra. Zaczyna łykać dopiero przy wyższych prędkościach gdzie opory powietrza zaczynają być znaczne. Na trasie do 90km/h przy spokojnej jeździe idzie zejść poniżej 7 litrów ale wtedy jazda staje się nudna. W mieście spalanie w zależności od stylu waha się miedzy 9 a 12 litrów. Dodam jeszcze że dzwięk tego motoru jest bardzo przyjemny i rasowy. Powyżej 2500 obr/min silnik mruczy rasowo. Przy braku przyspieszania pracuje cicho i równiutko. Pozdrawiam innych użytkowników M6 2.3, Mateusz
10,0
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Jazda tylko po mieście oszczędnie to 11.5 i tyle mi wychodziło na początku. Teraz gdy więcej jeżdżę na krótkie trasy to średnio 10l. Ale to oszczędna jazda, nie wiem ile wychodziłoby gdybym jakoś żyłował. Moim zdaniem przyzwoicie, dużo taniej mi wychodzi niż moim poprzednim samochodem 1.4 75km bez słusznego paliwa
9,5
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Jeżdżę autem głównie po mieście (Poznaniu) spalanie zimą wynosi ok. 11,4 lita/100 km, latem ok 10,5 l/100 km, czytałem wcześniejsze opisy i nie wiem po jakim mieście ktoś jeździ że pali mu te auto poniżej 10 litrów... jak dla mnie to raczej nie możliwe... Chociaż w Poznaniu akurat więcej się stoi w korkach niż jedzie, więc może z racji tego u mnie taki a nie inny wynik...

Usterki Mazda 6 I

Liczba wpisów: 64
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
Mazda 6 I Hatchback