Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Kombi

Tomek, 8 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 136KM 100kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Mazda 6 I Kombi 2.0 MZR-CD 136KM 100kW 2002-2005 - Oceń swoje auto
3,08
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdzewieje totalnie cała
Przeniesienie napędu : koło dwumasowe
Przeniesienie napędu : skrzynia biegów
3,0
Całokształt
Generalnie auto dosyć tanie w zakupie, ale nudne, rdzewiejące, i dosyć drogie w serwisie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jeżeli chodzi o dynamikę ok. Te 136 koni potrafi swoje, ale powyżej 160 km/h robi się topornie. Auto się rozpędza, a nie przyspiesza. Najwięcej jechałem nim ok 190, ale do 160 da się poruszać
4,0
Skrzynia biegów
Brak zastrzeżeń
4,0
Układ jezdny
Auto dosyć miękkie na trasy. Troszkę pływa w zakrętach i przy wyższych prędkościach
Komfort
3,0
Widoczność
Nic nazwyczajnego.
3,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję z webasto. Zimą nagrzewa się bardzo szybko - po 5 minutach silnik ciepły. Klimatyzacja też ok. Tutaj akurat mam najmniej zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 196 cm wzrostu i nie mam fotela odsuniętego na maxa. Mieszczę się bez problemu i z przodu i z tyłu
2,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest ok. Powyżej 160 nie da się rozmawiać przez telefon, czy z pasażerem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dosyć drogawe niektóre części. Wiele niedostępnych w zamiennikach, albo zamienniki kiepskiej jakości. Dwumasa to jakieś 3000 z wymianą. Dla porównania Peuget 407 to 1500 zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę trudno kupić coś dobrego, ale dzisiaj zdecydowałbym się na francuza. Np. na Peugeota 407 z silnikiem HDI
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę tego jest, ale zrobiłem przez te dwa lata jazdy ok 80 tyś: - łożyska kół - jak w Fordzie - lecą dosyć często - zawieszenie - gumy drążków stabilizatora, amortyzatory, - hamulce - często rdzewieją prowadnice - zapiekają się
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brakuje słów prawie: - po 10 tyś poleciał wałek rozrządu. Wymieniony z rozrządem - koszt ok 3 tyś zł - zawór SCV - nawet nie wiem co to jest, ale trudne do zdiagnozowania (auto gaśnie) i kosztuje 500 zł - alternator - skrzynia biegów - wyskakuje 5tka. Na początku przy dużych jednorazowych przebiegach (>1000 km) później ciągle. Na szczęście na używce za 1000 zł przejechałem kolejne kilkadziesiąt tyś km i na razie jest ok - koło dwumasowe - 3000 zł z wymianą. Nie próbujcie regenerowanych. Ja spróbowałem - dodatkowe 1500 zł w błoto - RDZA! Po tym wszystkim co w nią włożyłem zaczęła rdzewieć. Cała! Rdza pojawiła się jakby z dnia na dzień wszędzie. Drzwi, maska, klapa tylna, dach. O nadkolach i podłodze nie wspominam bo to oczywiste. 2 lata temu była zabezpieczana przed rdzą - jakby ktoś pytał

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Kombi