Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 I Sedan

endrju1, 6 lat temu
Silnik 2.0 MZR 147KM 108kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 138 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,54
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Przesiadłem się z twardego BPW więc czuć różnicę w komforcie.
Silnik : Bardzo cichy i energiczny.
4,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik lubi wysokie obroty tak jak jest napisane w instrukcji do tego samochodu i wcale spala przez to więcej. Biegi powinno się zmieniać bliżej 3000 obrotów niż 2500. Spalanie to kwestia operowanie pedałem. Na wyższych obrotach skrzynia biegów lepiej współpracuje. Silnik 2.0 147KM jest optymalny, nie spala przesadnie dużo a jednocześnie czuć zapas mocy pod nogą.
5,0
Skrzynia biegów
Pierwszy raz mam skrzynie 6 biegową i jest bajka. Na ekspresówce wrzucasz 6 bieg, tempomat i spokojnie jedziesz. Jednocześnie jest to manual więc jeździsz jak chcesz.
5,0
Układ jezdny
Nic do zarzucenia. Fabryczny rozmiar opon jest optymalny. Samochód jest niski więc dobrze trzyma się zakrętów.
Komfort
4,0
Widoczność
Dość szerokie i masywne słupki. Wcześniej jeździłem Hachbackiem i miałem pełną kontrolę nad tym co dzieje się za samochodem, tutaj musiałem przyzwyczajać się 2 miesiące. Do parkowania w mieście przydałyby się czujniki, ja zamontowałem kamerkę z tyłu.
5,0
Ergonomia
Fotele bardzo wygodnie. Tapicerka welurowa + podgrzewane siedzenia to idealne połączenie, wcześniej miałem auto w skórze i ślizgałem się na siedzeniu na zakrętach. Wygodna skórzana kierownica. Idealnie dopasowany mini podłokietnik na którym swobodnie można oprzeć łokieć i delikatnie zmieniać biegi.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic do zarzucenia. Klima działa, w zimie ogrzewa się szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Optymalna. Na + spory bagażnik.
5,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenie, stojąc na światłach praktycznie nie słychać silnika. Na wolnych obrotach i przy lekkim dodaniu gazu słychać przyjemny pomruk jak w sportowym samochodzie, którym to auto nie jest. Jadąc 100-150km/h słychać tylko opony, które swoją drogą muszę wymienić bo mają kilka dobrych lat.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W poprzednim aucie miałem LPG i spalanie ok 7l/100km w trasie. Wiedziałem, że o tym mogę pomarzyć ale postanowiłem pojeździć 2 miesiące na benzynie i zobaczyć jak to będzie bo przecież mazda nie lubi gazu. W mieście udało mi się zejść do 10,5l/100km w trasie do 7,5l benzyny. Dla mnie to sporo w porównaniu do tego co miałem wcześniej. Założyłem LPG z dotryskiem benzyny powyżej 3500 obrotów. Spalanie LPG to ok 12l w mieście, ok 8-9 w trasie + ok 0,5 do 1 litra benzyny. Dla mnie to optymalnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Spełnia moje oczekiwania. Dziecko w drodze więc spora ilość miejsca w bagażniku wystarczy na wózek. W trasie komfortowo i umiarkowanie ekonomicznie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po zakupie wymieniłem wahacze z przodu. Reszta od dłuższego czasu nie była wymieniana. Śruby dość mocno zapieczone, do tego jeszcze za granicą cały spód i nadkola były zalane masą bitumiczną. Dlatego też nie mogę przyczepić się do rdzy bo praktycznie jej nie ma, jedynie jedna ruda kropka w okolicy jednego nadkola, z kilku metrów niewidoczna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miesiąc męczyłem się z hamulcem. Zaczął grzać się na autostradzie, wezwałem lawetę bo gorąca była też alufelga. 4x byłem u mechaników, wymienili różne rzeczy aż w końcu okazało się, że warstwa cierna klocka odkleja się od warstwy mocującej. Po wymianie kloców nie ma już żadnych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 I Sedan