Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Hatchback

bart, 6 lat temu
Silnik 2.0 MZR 147KM 108kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Mazda 6 II Hatchback 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Co prawda nie prowadzi się tak dobrze jak moje poprzednie auto (Honda Accord) ale zawieszenie to mocna strona tego samochodu. Do tego jest dość trwałe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja
Inne : wiecznie skrzypiący fotel kierowcy
4,0
Całokształt
Ogólnie jest dobrze, auto jest przestronne i wygodne, dość dobrze wyposażone (wersja exclusive plus). Przyjemny dynamiczny design ( i te dwie rury wydechowe z tyłu :) ) niestety kompletnie nie idzie w parze z osiągami, auto jest powolne i przy autostradowych prędkościach sporo pali, jedynie charakterystyka zawieszenia nadąża za agresywnym wyglądem. Silnik sam w sobie jest jak najbardziej ok, trwały i bezproblemowy. Natomiast tak ciężka krowa jak mazda 6, powinna mieć pod maską coś mocniejszego, choć to oczywiście tylko moja subiektywna opinia. Przy dynamicznej jeździe bardzo niekorzystny stosunek osiągów do spalania. Przy emeryckim toczeniu się z kolei zużycie paliwa wypada dość przyzwoicie. Dużym plusem natomiast jest wysoki poziom bezawaryjności.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik sam w sobie jest jak najbardziej ok, trwały i bezproblemowy. Natomiast tak ciężka krowa jak mazda 6, powinna mieć pod maską coś mocniejszego. Przy dynamicznej jeździe bardzo niekorzystny stosunek osiągów do spalania. Przy emeryckim toczeniu się z kolei zużycie paliwa wypada dość przyzwoicie.
4,0
Skrzynia biegów
Krótki skok lewarka, precyzyjna i przyjemna w użytkowaniu. Nie wiem na ile to jest kwestia zestopniowania skrzyni biegów a na ile silnika ale względna dynamika jest możliwa tylko na 1 i 2 biegu, od 3 biegu powyżej auto wyje, dużo pali i nie jedzie. Ale ogólnie w eksploatacji skrzynia wypada bardzo dobrze.
5,0
Układ jezdny
Jedyny element mechaniki idący w parze z dynamicznym wyglądem, bardzo responsywny i czuły zapewnia niezłe czucie auta i pozwala w miarę bezpiecznie pokonywać zakręty. Niestety jest możliwe kosztem komfortu, auto jest twarde, mi to nie przeszkadza ale warto to mieć na uwadze przed ewentualnym zakupem
Komfort
4,0
Widoczność
kiepska do tyłu, reszta jest po prostu ok, nie odbiega od standardów w tej klasie pojazdów.
4,0
Ergonomia
umieszczenie schowka na okulary jest ...hmm... takie sobie. Można to było zrobić lepiej. poza tym bez większych zastrzeżeń.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku,szczególnie to widać w drugim rzędzie siedzeń nawet bardzo wysokie osoby nie będą miały problemów z wygodnym podróżowaniem. duży bagażnik w wersji liftback .
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bardzo wysokie ceny części zamiennych,ale rekompensuje to brak poważnych awarii.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 II Hatchback