Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 II Kombi

piotr, 12 lat temu
Silnik 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 127 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 6 II Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
2,62
38% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jestem bardzo ale to bardzo zadowolony z systemu nagłaśniającego BOSE !! Polecam :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Nie spodziewałem się, że po 3 latach spotka mnie taki wydatek, kupiłem nowe auto żeby nie męczyć się z naprawami, bez komentarza
Zawieszenie : Amortyzatory, przynajmniej przy 18\" felgach źle dobrane, dodatkowo nasze drogi nie polepszają całej sytuacji
Układ hamulcowy : Tarcze dość szybko się przegrzewają i krzywią
3,0
Całokształt
Wrażenia
1,0
Silnik
Po 127000 km, uległa uszkodzeniu pompa olejowa, wał korbowy, dolna część bloku silnika. Cena naprawy oszałamiająca.Ogólnie rzecz biorąc tragedia od samego początku, wcześniej wymieniane były wtryski i turbina. W czasie swoje świetności dość głośny jak na tą cenę. Ocena 1 to i tak o wiele za dużo
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działała dobrze, biegi wchodziły lekko
3,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi. Pod warunkiem że mu się amortyzatory nie \"spociły\". Ze \"spoconymi\" amortyzatorami nie trzyma się nawierzchni
Komfort
4,0
Widoczność
Przed maską widać niemal wszystko
3,0
Ergonomia
Auto ergonomiczne. Wszystko zależy od tego z czego się przesiadło ;)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Wewnątrz kabiny, przynajmniej w dieslu, bardzo głośno w porównaniu z konkurencją - przepaść
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy moim stylu jazdy diesel palił średnio 8,2 l/100km, dane w instrukcji są mocno zaniżone. Przeglądy średnio 800 - 1000 zł - dość dużo jak na tę klasę auta, konkurencja potrafi się wyrobić w około 60%. Ceny napraw kosmiczne !!! Naprawa silnika (wał korbowy, pompa olejowa, dolny blok silnika, oleje robocizna itp. no i oczywiście porcelanka zaworowa) UWAGA !!! 20.000,00 zł dwadzieścia tysięcy złotych !! kosmos !! O innych naprawach nie wspomnę bo bledną przy tej kwocie, ale np. klocki hamulcowe przednie około 600 zł. Wahacz przedni 3.000,00 zł
3,0
Stosunek jakość/cena
Z ładnej miski jeszcze nikt się nie najadł to fakt, ale ponoć japońskie auta są nie zawodne. No cóż może i tak, ale mazdy a przynajmniej mojego modelu ;)do tej grupy zaliczyć ie można. Reasumując uważam, że za te pieniądze można kupić wiele ciekawych aut, design to nie wszystko
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi to posypała się ich cała masa np. skorodowały aż dwukrotnie słupki w drzwiach tylnych, uszkodził się siłownik klapy tylnej, poszycie fotela jak na skórzane wytrzymała około 50.000 km - to raczej niewiele, można by tak jeszcze długo
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gorzej chyba być nie może!!! Przy 60.000km wtryski, później turbina, 127.000 km bardzo poważne uszkodzenie silnika, koszt naprawy przekraczający wszelkie wyobrażenia finansowe (przynajmniej w moim mniemaniu :))

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 MZR-CD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 II Kombi