Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Kombi

Tomasz, 7 lat temu
Silnik 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 6 III Kombi 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia biegów, nie spodziewałem się że będzie lepsza od DSG (to tak trochę na przekór DSGowcom)
5,0
Całokształt
Czekałem na wersję po lifcie i bardzo dobrze. Światła LED sprawdzają się bardzo dobrze. Całokształt dla mnie powyżej przeciętnej. Jeździłem Mazdą i chciałem jeździć Mazdą, ale trochę "przestraszyłem" się nowego Diesla, więc wybór padł na benzynę. Nie żałuję.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dlaczego doskonale: - jak jedziesz delikatnie to go nie słychać (jak elektryczny) - jak chcesz żeby zagrał to gra i to naprawdę bardzo ładnie
5,0
Skrzynia biegów
Inni napiszą, że to nie DSG, ja dodam i całe szczęście, bo mam prawdziwy automat. Jak delikatnie to elektryk, jak gaz w podłogę to nie zmieni biegu aż do czerwonego. A jak chcesz w manualu to jest on prawdziwy - możesz skrzynię rozwalić (jak nie zmienisz biegu na wyższy) ale żadna elektronika ci się nie wcina. I na koniec dodam, że jak DSG (dwa zwykłe sprzęgła) trzeba będzie wymienić to mi będzie śmigać dalej.
4,0
Układ jezdny
Mazda jest lekka (z silnikiem 2.5) waży 1365 kg, i to jest bardzo dobrze czuć, zarówno w zakrętach jak i na hamowaniu. Jak przyklejona do drogi, reakcja kierownica - koła dla mnie wystarczająco dobra.
Komfort
4,0
Widoczność
Widać ładnie we wszystkich kierunkach, lecz bez czujników z przodu i z tyłu byłoby kiepsko
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i tam gdzie powinno być (gdzie trzeba jest przycisk, a gdzie trzeba - pokrętło).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje kiedy potrzeba i tam gdzie potrzeba (nawet z tyłu są siedzenia podgrzewane elektrycznie) Chłodzi podobnie, mam jasną skórę więc nawet na słońcu nie nagrzewa się tak, że nie można wejść do środka, a po wiejściu szybko schładza lecz bez dyskomfortu zimna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 175 cm więc dla mnie i dla pasażerów (za mną) jest bardzo dobrze. Czasami z tyłu jedzie 3 osoby, zawsze słyszę że jest dużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Nie wiem co z tym hałasem przy większych prędkościach bo do dozwolonych +10 jest jak najbardziej OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie średnie spalanie 7,6 l/100 km. Teraz jest instalacja gazowa Prins LiquiMax 2.0. bezpośredni wtrysk gazu w fazie ciekłej. Trasa mieszana 60% trasa 40% miasto. Na ponad 5 000 km ani razu nie spalił mi więcej niż 10 l gazu na 100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cenę podbija 18% akcyzy, jak by nie ta "dopłata" to byłoby pozamiatane, bo w tej cenie tj. 143 tyś. -18% w tym wyposażeniu to nikt nic nie mógłby zaproponować. Dla mnie słaba nawigacja, ale te samochodowe wszystkie takie są. Po przesiadce Mazdy z TomToma na Here jest po prostu słabo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W poprzedniej (2.0 143kM diesel) przejechałem 330 tyś. Przeglądy, ERG, SCV i nic więcej. Dodam że na 1 sprzęgle/dwumasie. Po 10 tyś. nic i mam nadzieję że tak już pozostanie na długo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Kombi