Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 6 III Sedan

fazi, 8 lat temu
Silnik 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 50 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda 6 III Sedan 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW od 2012 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Doskonały silnik; mocny, elastyczny, o wysokiej kulturze pracy i świetnym brzmieniu.
5,0
Całokształt
Po 3 latach eksploatacji mogę z pełną odpowiedzialnością stwierdzić, że samochód się sprawdził. Wygodny, elegancki i w pełni wyposażony, a na dodatek z super silnikiem. Jazda nim sprawia mi nie lada frajdę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetlny silnik. Duża moc i fantastyczna elastyczność. Dynamiczne wyprzedzanie nawet przy wyższych prędkościach autostradowych nie stwarza żadnego problemu.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi bez najmniejszego problemu. W miarę krótkie skoki zachęcają do dynamicznej jazdy. Najlepsza skrzynia z jaką do tej pory miałem do czynienia.
5,0
Układ jezdny
Świetne zawieszenie; idealny kompromis miedzy sztywnością a komfortem. Samochód trzyma się drogi jak przyklejony. Duże, 19-calowe felgi pozostają bez większego wpływu na komfort jazdy (zimówki mam 18-calowe i nie widzę żadnej różnicy).
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność we wszystkich kierunkach, a z tyłu kamera, która pozwala czuć się pewnie przy cofaniu. Doskonała funkcja automatycznych świateł długich. Skrętne biksenony działają rewelacyjnie. Pracę automatycznych wycieraczek tylko przy minimalnych opadach (mżawce) należy od czasu do czasu skorygować ręcznie.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Bardzo wygodny podłokietnik z funkcją przesuwania do przodu (ten w wersji po liftingu to porażka). Wygodne fotele, które sprawdzają się nawet przy długich trasach. Przydatna funkcja pamięci ustawień w fotelach. Jedyny mankament to niedopracowane położenie cięgien do rozkładania tylnych foteli.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna wentylacja i skuteczne ogrzewanie; nawet w zimę przy sporych mrozach samochód nagrzewa się dość szybko. No i to podgrzewanie foteli - w zimie bajka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super komfort i wygoda dla 4 osób. Z tyłu sporo miejsca na nogi nawet przy mocno przesuniętych do tyłu fotelach przednich. To zresztą zadecydowało o wyborze przeze mnie sedana, a nie kombi, które ma mniejszy rozstaw osi i z tyłu jest tam znacznie ciaśniej.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przeciętne; spodziewałem się czegoś lepszego. Przy prędkościach powyżej 120 km/h robi się trochę za głośno. To jedyna rzecz w tym samochodzie, którą zdecydowanie wymaga poprawienia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie przy mieszanej jeździe (50% miasto/50% trasa) nie przekracza 7,5 l, a na autostradzie 8 litrów (przy prędkościach 150-170 km/h). Przy spokojnej jeździe w trasie bez problemu można zejść poniżej 5,5 l/100 km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za te pieniądze nie widzę konkurencji. Samochód z pełnym wyposażeniem SKYPASSION, z systemem nagłośnienia BOSE, nawigacją TOM TOM i pakietem SAFETY za cenę, która w przypadku podobnej wielkości samochodów klasy premium z takim wyposażeniem była by 2 razy wyższa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedynie drobne usterki; po 20 tysiącach wymiana tarcz i klocków na gwarancji. Wymiana uszczelki maski, bo zbyt drgała przy wyższych prędkościach i wymienione silniki w lusterkach, bo przy ok. 45 tysiącach zaczęły się zacinać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 6 III Sedan