Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Mwstp, 3 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,57
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ergonomia i stylistyka wnętrza. Mega zaskoczenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie było i nie czekam. Automatyczny/ręczny hamulec mnie nieco irytuje &skrzypi podczas zwalniania
5,0
Całokształt
Urzekł pięknym wnętrzem, nietypową linia nadwozia i przyzwoitą ceną wynikające głównie z zawartych w standardzie gadżetów
Wrażenia
4,0
Silnik
No słaby niestety ale wystarczający do jazdy w koło komina. Natomiast kultura pracy w porównaniu do popularnych niemal we wszystkich małych crossover-ach 3cylindrowcach to jednak rakieta na starcie nawet bez turbiny no i brak odgłosów kosiarki
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynna, niby 6 przełożeń to przeżytek, ale w tym przypadku rozczarowania brak. Zestrojona wg mnie całkiem ok.
3,0
Układ jezdny
Jak dla mnie to najsłabszy punkt auta. Twardy na miejskich studzienkach i hopkach, ale w zakrętach ta twardość nie pomaga. Mnie w przeciwieństwie do wielu pozytywnych opinii prowadzi się kiepsko. Sęk w tym, że prowadzenie auta przy liście atutów wizualnych i nowinek technologicznych w momencie zakupu spadło na plan dalszy lub nawet najdalszy. Wadą jest też automatyczny hamulec ręczny. Zwalnianie wydaje dźwięki starego busa. Po rozgrzaniu okładzin niedogodność ustępuje ale to poważne niedociągnięcie jak dla mnie.
4,0
Karoseria
Piękna, może stylizacja Sport tj plastikowe nadkola its, są dla całej linii przyciezkawe, ale gdyby nie one cx30 pobiloby wizualnie 3ke. Sama blacha miękka i jest jej niewiele. Bardzo dużo plastiku pokrytego na szczęście wyjątkowo pięknym lakierem.
Komfort
5,0
Widoczność
Szyby, lusterka wystarczające. Dodatkowe kamery 360 bajka. Minus za zbyt płytko umieszczone zegary, nocą odbijają się na górze przedniej szyby.
5,0
Ergonomia
Przesiadka z mazdy do mazdy to żaden problem. Wszystko na swoim miejscu. Head Up na szybie świetny. Jak dla mnie na plus brak dotykowego tableta. Sterowanie gałką bardzo intuicyjne. Mam zastrzeżenia co do obsługi nawigacji, ale czy obsługa jest gorsza od innych? No dobre sterowanie głosem jak w androidzie byłoby lepsze, ale wybieranie głosowe kontaktów działa super.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag działa bardzo dobrze. Fotele o kierownica szybko się nagrzewają. Brakuje oddzielnej klimy z tyłu na co dzieciaki narzekają, tj. w głowach im się poprzewracało, to nie jest mankament w tej klasie auta, ale fakt nie ma odrębnej regulacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca, z tyłu ok. Trochę nisko z tyłu dla 180+ ale miejsca na nogi jest wystarczająco. Wysokim warto przypomnieć, że mazda i inne japońskie auta mają krótkie siedziska i dość wąskie fotele co doceniają filigranowe panie. Wysocy i masywnie w pasie mężczyźni powinni wybrać amerykańsk-wloskie konstrukcje
5,0
Wyciszenie
To jest element, nad którym w mazdzie popracowali. Poziom wyciszenia zaskoczył mnie. W link słychać tylko na starcie a gdy trochę się nagrzeje to gdzieś się gubi po drodze. Jeśli chodzi i szumy powietrza to porównując do auta koreańskiego o niemal identycznych wymiarach czy popularnego niemieckiego dla ludu w tej samej klasie to nie ma co porównywać. Mazda jest cichsza i tyle, materiały wewnątrz póki co najmniej e skrzypią i są miękkie. Oczywiście są cichsze modele w tym segmencie ale droższe zarazem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No serwis /przegląd (1350 bez dodatków typu pranie czy czyszczenie klimy) do najtańszych nie należy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mając wymagania: automat, kamera 360, systemy bezpieczeństwa w mieście (podczas cofania, wyjeżdżania z parkingu, martwa strefa w lusterka) był droższy od Koreańczyka, ale tańszy od każdego Niemca no i lepiej się prezentuje niż podobnie wyposażony Francuz. Aut francuskich z wyłączeniem japonsko-francuskich nie braliśmy pod uwagę. Te będą tańsze oferując podobne wyposażenie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko, prócz do pompowania powietrzna i wytwarzania kiepskich jak na fabryczny montaż opon nic się nie zepsuło. Ale Mazda nie poradziła sobie z otwiwrajacymi się lusterkami podczas mycia auta
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30