Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Adam, 3 lata temu
Silnik 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Lusterka boczne - problemy ze składaniem - chociaż po zamknięciu auta mają się automatycznie składać.
4,0
Całokształt
Auto byłoby super, gdyby nie usterki i komplikacje. Pierwsza sprawa to lusterka. Po 6-ciu miesiącach problem z pierwszym. Potem z drugim. Efekt, stwierdzono uszkodzenie mechaniczne i brak możliwości naprawy gwarancyjnej. Po "geście" Mazdy zapłaciłem za wymianę, a lusterko od Mazdy. Teraz drugie czeka na wymianę. Po 19,5 tys. km stuki w prawym przednim zawieszeniu. Wizyta w serwisie - do wymiany jakaś poduszka gumowa amortyzatora. Czekam na sprowadzenie części już kolejny tydzień - stuka coraz bardziej, ale mam się nie martwić. Szkoda, że w serwisie brak od ręki takich częścio jak lusterka, czy poduszka gumowa. W zimne dni działy się różne dziwne rzeczy, oprócz składania się lusterek, a mianowicie brak możliwości zamknięcia auta czujnikami na klamkach drzwi przednich. Uruchamiające się komunikaty o uszkodzeniu czujników ultradźwiękowych, a co za tym idzie ostrzeżenia o bezpieczeństwie. Bywało dwukrotnie, że światła mijania zmieniały się automatycznie na długie pomimo poprzedzającego auta i jadącego z przeciwka. Jak powiada moja żona, auto żyje swoim życiem a systemy jakże pożyteczne działają od czasu do czasu same sobie. Ogólnie jazda jest przyjemna, silnik i skrzynia automatyczna działa super. Jestem z auta zadowolony, chociaż efekt psują sprawy, o których powyżej. Spalanie na poziomie 8 l/100km.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra jednostka wolnossąca, nie czuję braku mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie działająca skrzynia automatyczna. Jestem bardzo zadowolony z wyboru takiej skrzyni.
4,0
Układ jezdny
Jak pisałem, stuki w przednim zawieszeniu po przejechaniu 19,5 tys. km.
4,0
Karoseria
Problemy z lusterkami oraz zamykaniem auta poprzez czujniki w klamkach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność można ocenić jako bardzo dobrą, wspomaganą przez system sygnalizujący pojazd w martwej strefie, oraz z tyłu przy ruchu poprzecznym.
5,0
Ergonomia
Wszystko czego trzeb a jest pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Do wentylacji można mieć zastrzeżenie. Brak niektórych kombinacji nawiewów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu jest bardzo sporo. Nieco mniej na tylnej kanapie, ale także wystarczająco.
5,0
Wyciszenie
Auto jest dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno to jeszcze ocenić, poza kosztami paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę nabycia pojazdu trochą marna jakość - lusterka boczne - problemy ze składaniem oraz stuki w przednim zawieszeniu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lusterka boczne, stuki w zawieszeniu, drobne problemy z zamykaniem auta poprzez czujniki w klamkach, błędna sygnalizacja systemów automatyki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Drobne awarie są, o czym w innym miejscu. Poważne się jeszcze nie zdarzyły.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-G 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30