Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

orbi, 2 lata temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Czasem trudno włączyć pierwszy bieg.
4,0
Całokształt
Udane, ładne, dobrze wyposażone auto z pewnymi mankamentami. Zalety: Bardzo dobry silnik i skrzynia biegów, dobra trakcja, cicho do 120 km/h. Umiarkowane zużycie paliwa przy odpowiedniej jeździe. Znakomity system audio, wyświetlacz w dobrym miejscu, sterowanie na panelu środkowym intuicyjne, znacznie lepsze niż dotykowe. Dobra współpraca systemu z Iphone. (Quasi) analogowe sterowanie wentylacją i klimatyzacją (pokrętła i przyciski) także na plus. Dobry tempomat adaptacyjny. Świetne światła. Wady: belka skrętna z tyłu nie lubi kiepskich dróg, szczególnie poprzecznych nierówności, także na autostradach. Fortepianowa konsola centralna mało praktyczna w utrzymaniu. Dotykowe zamykanie samochodu szwankuje przy mokrej pogodzie. Czasem na wyświetlanym zegarze centralnym pojawiają się dziwne komunikaty mimo braku jakiejkolwiek awarii. Bardzo rzadko ale jednak, zdarza się trudność we włączaniu pierwszego biegu. Nie dostrzegam tu żadnej reguły. Brak możliwości wyłączenia i-stop na stałe. Przydałoby się nocne oświetlenie złącza USB i przycisku manualnego składania lusterek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobry, dynamiczny choć wolnossący, cichy i względnie oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia i przełożenia bardzo dobre, jednak w moim egzemplarzu zdarza się czasem (rzadko), trudność we włączeniu pierwszego biegu.
4,0
Układ jezdny
W porządku ale belka skrętna z tyłu obniża komfort jazdy.
4,0
Karoseria
Bardzo ładny samochód. Zobaczymy jak dalej (korozja itp.)
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność, wspomagana nowoczesnym systemem kamer i czujników
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, z tyłu gorzej ale to nie jest auto rodzinne.
4,0
Wyciszenie
Przy niskich prędkościach, do 90 km/h znakomite, do 120km/h poprawne, potem gorzej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Na razie ok (wersja Hikari)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
j.w.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za krótki czas użytkowania aby ocenić

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30