Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Jacek, 15 dni temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Trochę się obawiałem przejazdu przez Alpy ale zupełnie niepotrzebnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : O usterce już dwa razy pisałem, nie była ona uciążliwa ale ... była, tzn. jest nadal bo jeszcze nie została usunięta.
5,0
Całokształt
Mazda właśnie przeszła swój chrzest bojowy. Odbyła objazd po części Europy. W niespełna 3 tygodnie zrobiła 4027 km. Spisywała się świetnie. Średnie zużycie przez całą podróż, wg wskazań komputera - 7,4 l/100km. Podróżowały dwie osoby, ale bagażnik i tylne siedzenia były załadowane. Subiektywne odczucia: dobry komfort podróży, dobre wyciszenie, rozsądne zużycie paliwa. Jadąc przez Niemcy i gnając auto 150-160 km/h pokazywała zużycie 9,5 l/100km, ale jadąc po Niderlandach, gdzie na autostradzie jest ograniczenie do 100 km/h spalanie wynosiło 5,3 l/100km. Na innych odcinkach od 6,5 do 7,6 l/100km. Z innych uwag to przy wjeździe do tunelu czujnik zmierzchu mógłby działać ciut szybciej, ale było ok. Czasem brakowało trochę turbo, ale tragedii nie było. Niestety pojawiła się już na początku podróży drobna usterka: W samochodzie podczas jazdy w trasie, po upływie 10 - 15 minut, od momentu odpalenia, pojawia się komunikat "Kamera Driver Monitoring zasłonięta. Jedź bezpiecznie" oraz "i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony". Komunikaty pojawiają się naprzemiennie. Już zgłoszone do ASO ale diagnostyka dopiero w przyszłym tygodniu. Ogólne wrażenia bardzo pozytywne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nawet w Alpach dawał radę.
5,0
Skrzynia biegów
Pracowała bez zarzutu.
5,0
Układ jezdny
Dawał komfort podróży.
5,0
Karoseria
Nie wiem o co chodzi, w każdym razie nie rozleciała się.
Komfort
5,0
Widoczność
Trochę się obawiałem nieco "ubogiego przeszklenia w bocznych drzwiach, ale było ok.
5,0
Ergonomia
Według mnie, ergonomia to kwestia przyzwyczajenia. Jak ktoś przesiadł się z innej marki, to ergonomia jest na początku do kitu, ale wraz z czasem ergonomia sama się "poprawia" a obecnie jest już na etapie perfekcyjnym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodziło i grzało ok, w zależności od potrzeb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kawał ze mnie chłopa i mam 182 cm wzrostu i jak dla mnie otwór drzwiowy mógłby być nieco większy np. poprzez opuszczenie fotela niżej o dosłownie kilka cm. Jak już wsiądę to wszystko jest ok.
5,0
Wyciszenie
To mocny punkt.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za krótko eksploatuję, żeby kompetentnie się wypowiedzieć
5,0
Stosunek jakość/cena
No tu mogłoby być lepiej tzn. Mada trochę się ceni.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tak jak pisałem, pojawiła się drobna usterka - w samochodzie podczas jazdy w trasie, po upływie 10 - 15 minut, od momentu odpalenia, pojawia się komunikat "Kamera Driver Monitoring zasłonięta. Jedź bezpiecznie" oraz "i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony". Komunikaty pojawiają się naprzemiennie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego nie wystąpiło i oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30