Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-30

Anna, ponad rok temu
Silnik 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Nie wiem, czy wybrałam to, o co chodzi, ale byłam bardzo pozytywnie zaskoczona zachowaniem auta na zakręcie, kiedy jechało sterowane tempmatem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie ma usterek, denerwuje mnie konieczność używania kabla do połączenia I-phone
5,0
Całokształt
Na prawdę fajne, komfortowe i energiczne, a przy tym oszczędne, autko.
Wrażenia
5,0
Silnik
6,1 l/100 km - do tego, kiedy trzeba, idzie, jak burza :-) Najlepiej się sprawdza na tempomacie, jedzie równiutko, szybko się uczy stylu jazdy kierowcy. Zobaczymy, jak się sprawdzi w zimie, bo przed nami wspólna pierwsza!
5,0
Skrzynia biegów
Dopasowuje się do użytkownika - jadąc na tempomacie, praktycznie nie odczuwa się zmiany biegów. Przy tradycyjnym stylu jazdy, można ją wrzucić na wysokie obroty bez problemu, i jeśli się chce, to to poczuć. Ze względów głównie ekonomiczny rzadko z tego korzystam.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, autopilot na ostrych zakrętach automatycznie dostosowuje prędkość do krzywizny drogi - dla mnie to nowość! Trzeba mocno trzymać kierownicę i okazuje się, że żaden zakręt nie straszny. Jednak na mokrej nawierzchni lepiej przejąć kontrolę. Pewne ważne są tu też opony - ja jeżdżę na tych, w które była ubrana od nowości.
5,0
Karoseria
Trudno oceniać jej jakość, czy trwałość, po półrocznej eksploatacji. Estetyka jest oryginalna, trochę kosmiczna, ale już się do niej przyzwyczaiłam. Mimo marnej jakości dróg, licznych dziur i kamyczków - żadnych odprysków nie zauważyłam. Do tego mam bardzo praktyczny kolor, który jest zawsze czysty.
Komfort
4,0
Widoczność
W trakcie jazdy bardzo dobra, jednak, gdyby nie kamery, manewry w ciasnych miejscach byłyby horrorem. One widzą - ja niewiele. Przy wjeździe w główną drogę pod ostrym kątem też widoczność mogłaby by być lepsza.
5,0
Ergonomia
Siedzenia są bardzo wygodne, wszystkie guziki i pokrętła w zasięgu ręki - większość na kierownicy, wystarczy się tylko nauczyć, gdzie co jest. Większość przełączników znajduje się intuicyjnie, mimo, iż jest ich całkiem sporo. Dodatkowy plus za sprytny schowek na okulary na suficie - łatwo do niego trafić, otworzyć i zamknąć.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na miejscu kierowcy to zdecydowanie najlepsza klimatyzacja, jaką kiedykolwiek miałam - doceniają ją szczególnie moje zatoki, które wreszcie przestał się w aucie przeziębiać. Jednak nawiewy po stronie pasażera, choć też oszczędzają jego głowę, to nieźle dają po łokciach i ramionach, nie da się tego tak ustawić, żeby na prawdę bidulowi nie wiało mrozem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód o takich wymiarach, w środku jest wygospodarowana na prawdę słusznych rozmiarów przestrzeń. Nie jesteśmy rodziną ludzi wysokopiennych, ale 4 dorosłe osoby siedzą wygodnie i nie narzekają.
4,0
Wyciszenie
Oczywiście, kiedy stoimy na światłach, nawet przy pracującym silniku, jest cichutko. Jednak przy szybkiej jeździe mogłoby być nieco ciszej. Różnicę widać po tym, że trzeba podgłaśniać, i to znacznie, muzykę - co przy systemie Bose nie dotyczy raczej problemu ze sprzętem grającym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie podchodzę ostrożnie. Pali, moim zdaniem, mało i to obecnie wszystkie koszty, jakie ponoszę, ale pierwszy przegląd w ASO przed nami - zobaczymy, na ile gwiazdek zasłużycie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Poziom komfortu, niezawodność, osiągi i ekonomiczność, jakie oferuje Mazda CX-30 zasługuje na poniesiony koszty nabycia samochodu. Przynajmniej pierwsze pół roku nastraja dużym optymizmem na tym polu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wyobrażam sobie, żeby tak młody samochód miał jakiekolwiek awarie - i nie ma. Ani małych, ani dużych - nie ma po prostu żadnych i mam nadzieję, że to samo napiszę za 3 lata.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wyobrażam sobie, żeby tak młody samochód miał jakiekolwiek awarie - i nie ma. Ani małych, ani dużych - nie ma po prostu żadnych i mam nadzieję, że to samo napiszę za 3 lata.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Skyactiv-X 186KM 137kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-30