Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-5 II SUV Facelifting

Empe, ponad rok temu
Silnik 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Mazda CX-5 II SUV Facelifting 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,86
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy, ekonomiczny
Zawieszenie : Rewelacyjnie tłumi wszelkie nierówności
5,0
Całokształt
Przesiedliśmy się z Opla Vectry, czyli dość niskiego hatchbacka. Głównie za namową żony celowaliśmy w tzw. SUVa, bo wg niej będzie wygodniej i bardziej komfortowo się podróżowało. Po raz kolejny miała rację:). Po kilku km jazy próbnej oboje zakochaliśmy się w tym aucie. A każda kolejna jazda, już jako właścicieli utwierdza nas w przekonaniu co do słuszności wyboru.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 wolnossący i 165 KM nie zwiastuje nadmiernych szaleństw. Jednak wbrew pozorom jest dobrze, a nawet bardzo dobrze. Nie mam w sobie żyłki rajdowca, ale lubię wdusić od czasu do czasu pedał gazu. Zapewniam, że po redukcji i mocnym depnięciu ta buda idzie do przodu i potrafi dać frajdę. Niestety w automacie w trakcie jazy próbnej nie byłem w stanie tego osiągnąć. Silnik jest cichy i ekonomiczny. Jak wiozłem pierwszy raz współpracowników do roboty to padło podczas powolnej jazdy pytanie czy to hybryda...?
5,0
Skrzynia biegów
Jak wspomniałem wcześniej umiejętne machanie drążkiem potrafi dać frajdę z jazdy. Podobnie jak sama zmiana biegów, wchodzą lekko, przyjemnie i bezproblemowo. To chyba nie przypadek, że manual mazdy jest powszechnie chwalony. Na jeździe próbnej miałem ten sam silnik jednak z automatem. Kiepskie połączenie. 165 KM do automatu to za mało. Jak mu depnąłem to zanim pedał dał sygnał do skrzyni, ta na koła to minęła wieczność. Zarzęziło, zachrobotało i dopiero poszedł, ale nie tak fajnie jak po redukcji w manualu.
5,0
Układ jezdny
Pięknie to jeździ. Prowadzenia tego auta jest ogromną przyjemnością samą w sobie. Idzie jak po szynach. Równo, nie buja, nie rzuca na boki. Kierownica idealnie przekazuje ruchy nią na koła.
4,0
Karoseria
W sumie to nie wiem czemu odjąłem gwiazdkę. Może dlatego, że czuć delikatność blach pod samym dotykiem. Zależało mi na czarnym kolorze, bo wg mnie auta w takim wyglądają najładniej. Lakier pod klamkami już jest porysowany, co tylko świadczy o delikatności powłoki. Pokryłem auto woskiem ceramicznym i po myciu używam quick detailera, oczywiście od wiosny do jesieni. Wygląda pięknie.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód, boki idealnie. Tył nieco gorszy /przyciemnione, niewielkie szyby/. Jednak wielkie lustra po bokach i kamera cofania + widok 360 z góry bardzo ułatwiają wszelkie manewry. Raz uratował mnie system hamowania podczas prędkości do iluś tam km. Cofałem i z tyłu pojawił się obiekt znikąd:). Zatrzymał się tak ostro jakbym walnął w ścianę. Okazało się, że wszystko całe. Przydatny bajer.
4,0
Ergonomia
Minus za położenie podłokietnika. W zasadzie on tam jest, jednak kompletnie bez bezpośredniego związku z moim łokciem. Jedynie osoby o wycofanym mocno fotelu do tyłu mogą sobie uprzyjemnić podłokietnikiem jazdę. Przyczepię się też do cup holderów z przodu. Kubek z kawą owszem, jednak standardowa półlitrowa butelka niezdrowego napoju gazowanego już przeszkadza w swobodnej zmianie biegów. Ale to już tak na się się czepiam. Reszta dobra i bardzo dobra. Dużo schowków, kieszenie głębokie, obsługa multimediów bajecznie prosta. Android auto sprawia, że nawigacja, muzyka, rozmowa telefoniczna jest bezproblemowe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzało szybko i dobrze. Można w mróz podróżować bez kurtek, szalików i czapek. jest ciepło i nie wieje zimnem z żadnej szpary. Latem chłodzi jak należy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ja mam 180 cm, za mną podróżuje często mężczyzna koło 190 cm i nie narzeka. Podobnie jak i podróż w pięć osób dorosłych nie powoduje dyskomfortu. Rodzinę mam 2 + 2 i odnoszę wrażenie, ze to idealny model na to auto. W zeszłe lato zapakowaliśmy córki spacerówkę, lodówkę i cały bajzel na tygodniowe wakacje, tak więc i bagażnik całkiem zacny. Łatwo demontowana roleta, co ułatwia przewóz rzeczy ponad linię szyb.
5,0
Wyciszenie
Cóż.... Na tym zależało mi najbardziej. Na komforcie jazdy, a właściwe wyciszenie jest do tego niezbędne. Jest bardzo cicho. Do 90 bajka, do 120 nadal komfortowo, powyżej i autostradowo jazda pozostaje bez szwanku dla uszu. Przy 160 zaczyna robić się mniej przyjemnie. Jazda w granicach dopuszczalnych prędkości na danej drodze gwarantuje cisze i spokój. A wtedy rozkoszujemy się Rage Against The Machine z nagłośnienia systemu Bose... Uwielbiam:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za kilka dni mija rok. Nie działo się nic. Leję tylko paliwo, a jego zużycie jest na akceptowalnym poziomie. Pali mniej niż poprzedni 1.8 też w benzynie. Przy ekodrajwingu:) do 90 osiągam 6,5 bez problemu. Automatyczne wyłączanie dwóch cylindrów przy mniejszym obciążeniu chyba działa. Ogólnie to mam 7,5 jeżdżąc normalnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiliśmy go w połowie zeszłego roku za 140 tys. I odnoszę wrażenie, że w tej cenie taka jakość wykonania, komfortu i zadowolenia z jazdy byłaby ciężka do osiągniecia w innym aucie. Tucson dawał mi zniżkę branżową, ale to nie moja estetyka. Podobnie jak Karoq i jeszcze bardziej plastikowy Sportage.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rok i nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-5 II SUV Facelifting