Oszczędny, w miare pojemny, z bardzo dobrym silnikiem samochód rodzinny z 4x4
Wrażenia
5,0
Silnik
Jedno z ostatnich aut z wolnossącym silnikiem. Silnik pracuje bardzo dobrze, wymaga nieco innego stylu jazdy tj jazda pojemnością a nie turbiną.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na japońskiego manuala biegi w chodzą precyzyjnie i z delikatnym oporem
5,0
Układ jezdny
Świetnie się prowadzi i nie czuć masy ani wysokości auta. Zawieszenie stosunkowo sztywne i :nie bujające"
Dobry rozkład masy skupiony miedzy osiami.
4,0
Karoseria
Cienki lakier podatny na odpryski oraz delikatna blacha, miękka blach apodatna na wgniecenia. Na plus nakładki na nadkola plastikowe i dolne spoilery nie lakierowane. Nie brudzące progi
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra widoczność w każdym kierunku i duże lusterka. kamera 360 stopni działa po lifcie przyzwoicie jak w niemieckich autach. do rocznika 2021 kamery były delikatnie mówiąc słabe
5,0
Ergonomia
dużo miejsca w środku dla osoby 180cm z przodu i tyłu . po zamontowaniu dużego fotelika britax tyłem do jazdy z tyłu w przodu pasażer ma mniej miejsca. z standardowym fotelikiem lub obróceniu Britaxa miejsca wystarczająco. w kombi może więcej miejsca na długość ale za to znacznie mniej na wysokość i trzeba się schylać- coś za coś. Bagażnik spory ale nie ogromny. Obsługa to wszystko pod ręką i minimum dotykowych przycisków czyli tak jak lubie. Dobrze działający hedup display
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylowane fotele robią robotę. szkoda że z tyłu ich nie ma. z tyłu nawiewy powinny być mocniejsze
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczająca ale mógłby byc wiekszy rozstaw osi. Jednak takie tochę robienie miejsca dla wyższych modeli cx-60 i większych pomiędzy cx-30 :D
5,0
Wyciszenie
Powinno być 4,5 gwiazdki ale jest przyzwoicie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
średnie spalanie 7,3
aso drogie ale w przyszłości brak turbiny, łańcuch rozrządu, brak automatu dobrze rokują na przyszłość
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto na wstępie dobrze wyposażone ale jakieś Skody czy Kie jednak tańsze. No ale Tiguan czy Kodiaq to może nieco większe auta ale mechanicznie to kuriozum i tylko dla fanów marki. Porównanie z koreańskimi to nie ta liga i tu nie chodzi o jakieś stereotypy ale po przejażdzce Kią to dobre auta ale są lepsze. Dobre są CRV i RAV4 ale praktycznie nie do kupienia z manualną skrzynią więc wybór padł na cx5. X3 to było dobre 10-15 lat temu ale teraz to mechaniczne kuriozum.
Cx5 ma swoje mankamenty i ograniczenia bo to nie jest doskonałe auto ale patrząc na to że chce użytkować auto z 7-10 lat to rozsądek i czysta kalkulacja
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW
[l/100km]