Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-7 SUV

MMMM, 2 lata temu
Silnik 2.3 258KM 190kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 212 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda CX-7 SUV 2.3 258KM 190kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
2,79
35% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
2,0
Całokształt
Ten samochód to dwie twarze- po pierwsze, piękny, przyciągający wzrok kształt, proste linie. Druga strona medalu to ...zawodność. Śmiało dany model mogę nazwać rozczarowaniem życia. Dla osób którym nie przeszkadzają częstsze wizyty w warsztacie niż na drodze oraz brak pewności dojazdu nawet do miejsca pracy a także ciągła obawa o kolejne niepokojące stuki "Ciekawe co tym razem" mogę ją śmiało polecić. Mnie wyczerpał się limit tolerancji wad tego auta. Mazda? Nigdy więcej!
Wrażenia
1,0
Silnik
Przez 3 lata posiadania samochodu przeszliśmy UWAGA renowację silnika oraz wymianę silnika. Nie, to nie jest ponury żart. Każda taka naprawa kosztowała ok 10000 tys złotych.
3,0
Skrzynia biegów
Po zakupie- szarpanie przy ruszaniu z pierwszego biegu, po renowacji silnika było tylko gorzej, dopiero całkowita wymiana silnika pomogła- samochód w końcu pokazał swoje możliwości.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze trzyma się jezdni. Nawet przy dużych prędkościach- nie ma wrażenia wychylania się z pasa ruchu.
4,0
Karoseria
Jak na azjatycki samochód nie jest źle. Kilka odprysków się pojawiło, jednak oddając sprawiedliwość - wygląd tego samochodu był dla nas ważny. W czasie jego użytkowania konieczna była konserwacja podwozia.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże słupki z przodu nieco utrudniają widoczność w momencie gdy znajdujemy się na lewym pasie. . Warto prowadząc ten samochód sprawdzić dostępność pasa dwa razy.
3,0
Ergonomia
Spalanie spore. 13 l w mieście, 9 - 10 w trasie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest całkiem ok, jedyne co zawsze zastanawia Mnie w tym modelu to to, że w temperaturach zerowych i minusowych zawsze odczuwałam napływ zimnego powietrza do kabiny. Zagadki tej nie udało mi się rozwiązać. Grzanie ok, klima ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla Mnie - ogromna przestrzeń. Sporo schowków. Wygoda jazdy.
4,0
Wyciszenie
Na autostradzie, powyżej 140 km/h trzeba już podnieść głos w trakcie rozmowy, poza tym jednak naprawdę ok.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
OMG. Auto psuło się raz na pół roku- poza wcześniej wymienionymi naprawami silnika, przeszliśmy praktycznie wszystkie droższe naprawy. Sprzęgło- 3 tys zł, alternator- 300 zł, sonda lambda- 2700 zł, nie mówiąc o hamulcach, zwłaszcza ręcznym który potrafił porządnie trzymać do tygodnia po naprawie.
2,0
Stosunek jakość/cena
Pod względem przebytych napraw, wydanych pieniędzy, ciągle mieliśmy nadzieję że to już ostatnia tak droga naprawa i będzie lepiej- nie będzie. Wierzcie mi. Auto potrafiło jeździć max pół roku bez żadnej naprawy.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli drobiazgiem mogę nazwać w wypadku tego auta naprawę w kwocie do tysiąca złotych- to takich drobiazgów wyszło ok 6 w ciągu 3 lat (lampa, alternator, hamulce itd.)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwie awarie silnika (rozpadł się cylinder w tłoku nr 2), dwukrotna wymiana rozrządu, oleje, sonda lambda, alternator. Części do tego auta nie są tanie. Podliczając, wydaliśmy na naprawy tego auta dwukrotność jego ceny.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 258KM 190kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-7 SUV