Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda CX-9 SUV Facelifting

Tadeusz, 5 lat temu
Silnik 3.7 V6 277KM 204kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016 - Oceń swoje auto
3,93
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Redukcyjka i za słabe tarcze nadmiernie się nagrzewajace
4,0
Całokształt
Wentylowane tarcze i zmiany konstrukcji redukcyjki za skrzynią załatwiłyby sprawę. Póki co zaprzestali produkcji silnika 3,7 a zaczęli bi turbo 2,5 co kończy moje zainteresowanie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ostatni nie wyżyłowany z dużymi możliwościami i do zasilania LPG co powoduje, że ekonomia na poziomie Yarisa
4,0
Skrzynia biegów
Szóstka ale nie zapomnij o wymianie ( koniecznie dynamicznej co 60 000 km
5,0
Układ jezdny
dobrze się sprawuje ale nie w terenie.
2,0
Karoseria
cienki lakier eko a więc nietrwały
Komfort
3,0
Widoczność
Jak się przyzwyczaisz to OK ale wjeźdżajac do galerii kulczykowej niewiele widzisz z przody
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
rewelacja
4,0
Wyciszenie
Po 5 latach robi się głośniej bo uszczelki słabną
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na benzynie powyżej 11 l/100 km ( ale kosztem dynamiki godnej niedzielnego kierowcy) średnio 13,5 ( dynamiczna jazda); Na autostradzie 15,5 - 16,00. Na gazie w przeliczeniu max 9 litrów benzyny na 100 km
5,0
Stosunek jakość/cena
za te pieniądze gablota super
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tarcze w stosunku do masy raczej dla rowerka dziecięcego. Po wymianie na wentylowane (plus półcerwamiczne klocki) nie wymieniam ich jak rekawiczki i jadę na jednych. Zróbcie to koniecznie
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Redukcyjka za skrzynią biegów tylko z otworem technicznym do zalania olejem ( 700 ml). Po 40 tyś. km olej traci właściwości i zamienia się w tawot. Jednocześnie durny luz wewnątrz powoduje wewnątrz ścieranie materiałów. W efekcie po 63 000 km zauważyłem na podłodze garażu dwie metaliczne kulki tawotowe i to był znak, że jak pojadę dynamiczniej wszystko się we wnętrzu zmieli. Koszt nowej redukcyjki 17 000 zeta ( podobno 1000 dolców w USA). Co zrobić - najlepiej przerobić dodając otwór spustowy i co 40 000 km wymieniać ten olej. Mazda udaje, ze temat nie istnieje a pracę z klientem nad ulepszaniem marki ma w ... .Mimo tego będę próbował kupić ponownie tego potwora choć już zaprzestano produkcji. Obecnie silnik 2,5 l z biturbo ale takie g... nie dla mnie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.7 V6 277KM 204kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda CX-9 SUV Facelifting