Szukaj

Informacje o Mazda CX-9

Lata produkcji: 2006 – 2016
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Duży crossover SUV i największy z obecnie produkowanych samochodów Mazdy. W sprzedaży od 2007 roku. Uważany za następcę modelu MPV, choć to kontynuacja bardzo umowna, biorąc pod uwagę charakterystykę obu samochodów (typowy minivan i SUV). CX-9 został zbudowany na płycie podłogowej Forda o symbolu CD3. Pod względem stylistycznym spokrewniony z mniejszym modelem CX-7. W 2008 roku CX-9 zdobył główną nagrodę w konkursach na SUV Roku magazynu „Motor Trend” oraz w plebiscycie North American Truck of the Year. W 2009 roku model został poddany drobnej modernizacji.

czytaj więcej
Powagosław

CX-9 już przed face-liftingiem wyglądał dobrze. Po przemodelowaniu auto stało się agresywniejsze i wygląda bardziej sportowo niż jest w rzeczywistości. Projektanci Mazdy zasłużyli na podwyżkę.

~Powagosław
Luzacjusz

Tyle dróg budują, tylko nie ma dokąd jechać – mawiał nieodżałowany Jan Himbilsbach. Może i nie ma gdzie, za to przynajmniej jest czym. CX-9 na przykład.

~Luzacjusz

Mazda CX-9 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Mazda CX-9

Liczba ocen: 56
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Dariusz Tylka
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Mazda CX-9
Przy 90 tyś rozwalił się reduktor od napędu. Wymiana na nowy plus regeneracja wieloklinu od skrzyni z którą połączony jest reduktor 8800zl. I teraz padła pompa wody w silniku która napędzana jest łańcuchem rozrządu nowa pompa 1000zl wymiana pewnie kolejny bo auto wciąż u mechanika więc nie wiem. Dodam że jestem 2 właścicielem i przebieg oryginalny. Miałem zawsze starsze BMW z dużymi przebiegami i jakieś tam drobne usterki się zdarzały,ale nigdy nie przekraczały 2 tyś. A miało być bezawaryjne auto .
4,8
~Hubert
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Mazda CX-9
To rewelacyjny samochód bez konkurencji za tę cenę. Nikt za 156tys zł nie oferuje tak wielkiego 4,9m crossovera z takim wyposażeniem. To przedział cenowy dla małych SUWVów typu CRV, XC60 czy CX-7 bo wlaśnie tyle ona kosztuje w polskich salonach jako najwyższy model Mazdy. Dobrze, że Mazda zdecydowała się na dwukrotne sprowadzenie limitowanej serii tych samochodów do salonów i dzięki temu około 200 takich cacek jeździ po Polsce. Choć to subiektywna sprawa w mojej ocenie samochód jest bardzo ładny, nie przeładowany, nie trąci festynem, nieziemsko wygodny i stabilny na drodze, silnik doskonały i pięknie zestrojona skrzynia biegów, no i przestrzeń w środku to szok a do tego bardzo komfortowy. Konkurencja w postaci VW Touarega czy Q7 w takiej opcji to koszt 80tys więcej. Nie wdaję się w dyskusję czy warto przepłacać i co jest lepsze... ale jak widzę przechodniów oglądających z zaciekawieniem 20 calowe felgi mojej cx-9 to miło się robi :)
4,7
~pawel
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Mazda CX-9
Miał być commander ale coś się przestawiło i padło na mazdę cx9. Samochód jest duży ale mi to nie przeszkadza, wymienił bym więcej zalet niż wad. Zakupu nie żałuję miałem scenica i przesiadka na cx9 - kilkuletnie auto mnie pozytywnie zaskoczyło. Jak kogoś stać na utrzymanie i zobaczy te auto i nie przerażą go gabaryty - gwarantuję zakocha się w nim jak ja .

Raporty spalania Mazda CX-9

Liczba raportów: 73
Średnie spalanie dla Mazda CX-9
14,0 – 14,4
l/100 km
14,0 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,4
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Mazda CX-9
CX-9 3.7 MZR AWD 2010r. Super auto dla rodziny (ogromna pojemność bagażnika - przy konfiguracji na 5 osób), 7 miejsc (nawet te dwa miejsca w bagażniku dają możliwość swobodnego podróżowania osób odrosłych oraz przewiezienia dwóch dużych walizek z tyłu). Auto na trasie prowadzi się dobrze (jak dla mnie trochę podatne na powiewy wiatru i nagłe zmiany kierunku jazdy - wcześniej jeździłem zwykłym kombi i może to tylko kwestia przestawienia się). Skrzynia automat 6-biegów pracuje bez zarzutu, biegi zmieniają się płynnie i szybko. Świetny dynamiczny wolnossący silnik o pojemności 3,7 litra o mocy prawie 300KM - bez żadnego turbo/kompresora itp. - wyłączasz zaraz po zatrzymaniu i zapominasz o obsłudze/filtrach DPF itp:-) Spalanie na przyzwoitym poziomie (jak na benzynę - porównajcie z innymi autami o tej pojemności i mocy) - szczególnie w trasie 10 litrów to przyzwoity rezultat. Przetestowałem również jazdę szybką na autostradach w Niemczech - 13,2l przy 180/200 km/h to i tak nie jest źle. W mieście niestety gorzej - 15l - waga robi swoje - ale to nie jest samochód do miasta na codzienne wyjazdy:-) Przyznaję, że uzyskanie takiego spalania wymaga trochę treningów i jazdy bez włączonego tempomatu (przy tempomacie zbyt szybko redukuje do 5-tego biegu) Bezwzględnie jedno z cichszych aut w swojej klasie - choć moim zdaniem powyżej 150/h robi się dość głośno i z zewnątrz słychać powiewy wiatru. Zastanawiacie się czy kupić taki? Bierzcie w ciemno - na prawdę warto ja chciałem za te same pieniądze kupić Mercedesa ML´a z 2006r. były też inne pomysły na szczęście trafiła się CX-9 z 2010r!
16,0
SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW
Mazda CX-9
Jezdze głównie po mieście. Pali 17 l LPG, w trasie przy jeździe ok 120 pali 13. Przy mojej jezdzie ok 160 cały czas pali 17l. Max spalanie przy 200 km/h non stop 20 litrów LPG. Ma benzynie po mieście pali 15 litrów. Na trasie benzyny nie sprawdzałem. Placilem za instalacje 3500 i jest rewelacja.robie ok 3500 km miesięcznie. Zwróciła się po 3 miesiącach..
12,6
SUV 3.7 V6 MZI 277KM 204kW
Mazda CX-9
Jedyna rysa na szkle - o ile w trasie auto zaskoczyło mnie pozytywnie to w mieście jest wręcz niedobrze, nawet przy delikatnej jeździe ciężko zejść poniżej 15l/100, a w wersjach przed liftingiem (2007-2010) podobno jest jeszcze "o 2l gorzej". Pozostaje tylko instalacja LPG.

Usterki Mazda CX-9

Liczba wpisów: 3
Kupiony w ASO - 3 lata i 11 miesięcy .Po 63 000 km miałem dziwny wypadek.
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016
  • układ napędowy
  • 63 tys. km
Występowanie usterki:
( 11 miesięcy po gwarancji - i serwisowany w ASO ) Za automatyczna skrzynią jest redukcja rozdzielająca napęd w ramach osi przedniej. Fachowiec z poza ASO powiedział, ze swoim klientom olej zadany fabrycznie w redukcję osi wymienia co 40 tyś. km. Podobno w osi tylnej to samo. Amerykanie robią to co 30 000 mil. Poza moim samochodem widziałem jeszcze 2 inne po takiej awarii - z ekstremalnym dla redukcji skutkiem i zawsze ten olej wygląda tak samo - jest przepracowany. Do zadania oleju fabrycznie jest otwór techniczny i nic więcej. Istnieje uzasadnione podejrzenie wady " wrodzonej modelu. Co na to Mazda - " incydentalne przypadki " - znam fachowca, który przyznaje się do kilkunastu takich napraw ... . Wprowadzone do Polski CX-9 - te oficjalnie importowane z Japonii mają przebiegi od 60 - 90 tyś km. A więc jak jest - dowiemy się już za chwilę... .
9 komentarzy
Waga ponad 2 tony - hamulce za słabe !!!
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting 3.7 V6 277KM 204kW 2012-2016
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Przy tej masie parę mocnych hamowań to wypaczone tarcze w najlepszym wypadku do toczenia, czego się nie zaleca w ASO. Nawet jadąc autostradą i hamując dość mocno przed innym niekulturalnym użytkownikiem który nam się wpycha wypaczymy je w mgnieniu oka. Nie wspomnę o większej prędkości o co łatwo przy 277 KM. Zatem - za małe i za słabe tarcze albo ... za mocny silnik. Tego nie ma w merolu, audi czy BMW ! Poza tym dżwięki przy hamowaniu raczej nie są budujące !
1 komentarz
Tarcze przy gwałtowniejszym hamowaniu ulegają wypaczeniu - wystarczy jazda po autostradzie i parokrotne hamowanie w sytuacji, gdy nieoczekiwanie tuz przed wyprzedzaniem wpakuje nam się TIR
  • Mazda CX-9 SUV Facelifting
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Masa własna samochodu to ponad dwie tony i jeśli Niemcy pewne rzeczy przewidują w Audi i Mercedesie albo Wolkswagenie to powinni i Japończycy ! Tarcze winny być większe i solidniejsze ! Już 2-3 hamowania przy prędkości 130- 140 km/h powoduje ich bicie.
Mazda CX-9