Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda Demio I

hagart, 9 lat temu
Silnik 1.3 16V 72KM 53kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Mazda Demio I 1.3 16V 72KM 53kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyposażenie i zawieszenie. Np. elektr. lusterka czy regulacja fotela kierowcy. Zawieszenie zapewnia dobrą przyczepność, stabilność i zwinność.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : silnik szyby w drzwiach
Przeniesienie napędu : osłony przegubów napędowych
Karoseria : tu i tam nieśmiało pojawiają się małe purchle pod lakierem
4,0
Całokształt
Samochód jak na swoją klasę i cenę wykończony na prawdę dobrze i dosyć bogato wyposażony. Idealnie nadaje się dla kobiety lub dla emeryta. No może poza zawieszeniem, które mogło by być ciut miększe. Natomiast inny odbiorca pewnie będzie mile zaskoczony zachowaniem na drodze. Samochód się raczej nie psuje ale wiadomo, że jeśli ma kilkanaście lat to pewne podzespoły mogą być po prostu zużyte.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ciągnie już od niskich obrotów, trudno wyczuć gdzie ma maksymalną sprawność bo moc rozwija dosyć liniowo. Gdy na 4 i 5 biegu przyśpiesza nawet nieźle to na niższych biegach sprawia wrażenie nieco ospałego.
3,0
Skrzynia biegów
Drążek ma niezbyt długie skoki a biegi wchodzą "ciasno". Niestety nie zawsze chcą wchodzić. Po nabraniu wyczucia zdarza się to rzadziej, ale mogło by być lepiej.
4,0
Układ jezdny
Kierownica ma nieco zbyt silne wspomaganie. To nie przeszkadza, bo samochód prowadzi się dobrze ale mogło by być słabsze. Kierownica sprawia też wrażenie ciężkiej, jakby miała wbudowane koło zamachowe lub była wykonana z ciężkiego żelaza. Przez to kręci się lekko ale gorzej gdy trzeba zmieniać kierunki szybko, ma dosyć sporą bezwładność. Sam układ kierowniczy działa natomiast przyjemnie precyzyjnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra we wszystkie strony. Lusterka boczne i wsteczne są niezłe. Resorowanie jest raczej typowe dla samochodów tańszych i pod względem akustycznym i pod względem trzepania. Nie jest ono takie miękkie jakby się można spodziewać, ale za to samochód mało się przechyla i jeździ stabilnie. Pod względem zachowania na drodze duży plus. Fotel kierowcy ma oprócz zwykłych regulacji ustawiane podparcie krzyży i regulację kąta siedziska.
5,0
Ergonomia
Lusterko wsteczne ma podwójną regulację przez co osoby o wysokim wzroście mogą je sobie podnieść by nie zasłaniało im połowy przedniej szyby. Rozmieszczenie przycisków jest raczej intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno klima, ogrzewanie jak i nawiewy działają nieźle. Najgorzej z szybami bocznymi ale tak jest i w innych autach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu ilość miejsca jest spora, z tyłu jest też dosyć nieźle o ile z przodu nie siedzi ktoś wysoki. Ogółem troszkę lepiej niż w samochodzie miejskim.
4,0
Wyciszenie
Podwójne uszczelki drzwi robią swoje. Gorzej z silnikiem, słychać go nienatrętnie ale wyraźnie. Wydaje on dosyć niski dźwięk ale przy 100 km/h i więcej robi się głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeździ umiarkowanie, spala umiarkowanie. Ale spodziewałem się 0.5 l mniej. Części umiarkowanie tanie, dziś sporo można dostać na złomie. Technologia w dużej mierze mazdy 2 więc można bez problemu naprawić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę zakupu na prawdę warto. Jedynie wiek i przeciętna blacha mogą wygenerować koszty ale myślę że warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka szyby się popsuła. Reszta działa bez zarzutu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez większych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 16V 72KM 53kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda Demio I