AutoCentrum.pl
Niezależny portal motoryzacyjny
Szukaj
Auta
Dopasuj auto
Ceny aut nowych
Ceny aut używanych
Ogłoszenia
Rankingi
Wideotesty
Dane techniczne
Opinie
Oceń swoje auto
Zużycie paliwa
Usterki
Paliwa
Stacje paliw
Ceny paliw za granicą
Narzędzia
Dokumenty dla kierowcy
Sprawdź VIN
Kalkulatory
Dziennik kosztów
Taryfikator mandatów
Zaloguj się
Moje
AutoCentrum
Witaj,
Co nowego
Moje auta
Ulubione stacje paliw
Ustawienia konta
Wyloguj
Gorące tematy
Sprawdź VIN przed zakupem!
Ile
kosztuje Cię
auto?
Wyszukiwarka aut
Poznaj usterki przed zakupem
AutoCentrum
Opinie
Oceń swoje auto
Mazda
MX-5
IV
Opinie
Opinie
Lista ocen
Mazda MX-5 IV
(15) - Silnik
Na liście zabraknie
6
opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż
filtry
Sortuj według:
od najdłuższych komentarzy
od najbardziej przydatnych
od najnowszych
od najnowszych z komentarzem
od najwyżej ocenianych
Kategoria komentarza:
Wybierz
Całokształt
Silnik
Skrzynia biegów
Układ jezdny
Widoczność
Ergonomia
Wentylacja i ogrzewanie
Wyciszenie
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunek jakość/cena
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bezawaryjność (poważne usterki)
Karoseria
Pokaż
wyniki
4,0
~Wyrewolwerowany Kaloryfer
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G I-ELOOP 160KM 118kW
Żwawy, dość mocny (słabszy od poprzedniej generacji, ale cały samochód jest zauważalnie lżejszy). Niestety, jest to "tylko" dwulitrowy SkyActive-G, który można znaleźć m.in. w Maździe 3. To jest dobry, a nawet bardzo dobry silnik, ale chciałoby się, żeby jednak w samochodzie - bądź co bądź - sportowym zachowywał się trochę drapieżniej. Poliftowy silnik na MY2019 ma mieć więcej mocy i kręcić się wyżej. Zobaczymy czy nie odbije się to na...
Dodane
7 lat temu
5,0
~Adam98
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Charakter modelu sprawia, że moc silnika i obiektywne osiągi nie są na pierwszym planie. Miata to nigdy nie był demon mocy. I pewnie nigdy nie będzie. Nie znaczy to jednak, że Mazda jest wolna. Nie. Po prostu jak na sportowe/usportowione auto nie jest porażająco szybka. Jednak już przedliftowe ND 2.0 ma do setki trochę ponad 7 sekund, a poliftowe łamie barierę 6,5 sekundy - to szybciej niż uważane kiedyś za bardzo szybkie E46 330i o mocy 231...
Dodane
5 lat temu
4,0
~Wojtek
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G i-ELOOP 160KM 118kW
Jezdze wylacznie na 98 oktanach (na 100 troche juz szkoda kasy, ale 98 to okolo 14 zl na baku - warto). Na hamowni po 3.5 roku wyplul 167 KM i piekny moment obrotowy 210 Nm - czyli lepiej niz seria, ale bylo zimno. Ten silnik lubi wysokooktanowe paliwo - pisze te opinie po przeczytaniu w wielu miejscach, ze sie nie kreci dobrze przed liftingiem. Wiadomo, ND2 184 KM wiecej pokaze powyzej 80 kmh, ale w miescie, przy ruszaniu, to jest bez...
Dodane
4 lata temu
4,0
~Mike
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Nie podzielam tu "ochów" i "achów" wszystkich. Uważam, że to silnik na czwórkę z plusem, na piątkę byłby z mocą powyżej 200 KM i opcjonalnym choćby napędęm na wszystkie koła - co zapewniłoby też pełnię bezpieczeństwa np. podczas zimowej eksploatacji tego samochodu. Wiem, że niby dźwięk tego silnika, niby surowy brak turbo - ale to jednak silnik XX-wieczny moim zdaniem... Oczywiście jest to na swój sposób urocze, bo nikt już czegoś takiego nie...
Dodane
ponad rok temu
5,0
~Jacek S
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Ładne brzmienie (szczególnie w zestawieniu ze sportowym tłumikiem), silnik klasyczny (bez turbiny) i o relatywnie dużej pojemności (w stosunku do wielkości samochodu). Brak turbiny to właśnie klasyczny przebieg momentu obrotowego co wymaga od kierowcy trochę więcej umiejętności. W takim (właśnie wymagającym) samochodzie to nie jest wada. Moc jest wystarczająca, według katalogu 7,5 s do setki, według pomiarów na youtubie nawet 6,5.
Dodane
8 lat temu
5,0
~Krzysztof
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 1.5 SKY-G 132KM 97kW
Nie mam zamiar się ściągać I driftowac, wiec 1,5 jest odpowiedni dla mnie. Ladnie brzmi. Przy jezdzi autostrada I stalej predkosci OK 120-130km/godz jest cichy, a zuzycie paliwa to ok. 5-6 l/100km. Gdy chce się jeździć dynamic niej, to oczywiscie jest glosniej I zuzycie paliwa wzrasta I wtedy wykorzystujac pełna moc ma się najwiekszy frajde.
Dodane
6 lat temu
5,0
~przeciętnykierowca
Mazda MX-5 IV
Soft Top 2.0 SKY-G 160KM 118kW
wystarczający, lekki, bezawaryjny prosty w obsłudze, dostęp serwisowy ze wszystkich stron, niskie spalanie, wystarczy 95, ten sam napędza takie krowy jak Mazda6 kombi, więc mocy jest nawet za dużo.
Dodane
8 miesięcy temu
5,0
~Piotr
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Do tak lekkiego samochodu w zupełności wystarczająca moc. Dobrze wkręca się na obroty (do 7,5k) i pozwala szybko rozpędzać. Nie testowałem powyżej 150km/h ale do tej prędkości jest świetnie.
Dodane
6 lat temu
4,0
~gamic
Mazda MX-5 IV
Fastback RF 2.0 SKY-G 160KM 118kW
Niby 160KM, jednak wolnossak to chyba nie to do czego się przyzwyczaiłem (turbo). Niby jedzie, ale nie mam odczucia kopnięcia w plecy,... Dźwięk silnika - jaki dźwięk ?
Dodane
7 lat temu
5,0
~Michał
Mazda MX-5 IV
Soft Top Facelifting 2.0 SKY-G 184KM 135kW
Zwinny, przy niewielkiej masie pojazdu zupełnie wystarcza. Pozwala na zabawę bez ryzyka utraty prawa jazdy. Brakuje mu trochę pazura w postaci dźwięku.
Dodane
3 lata temu
Poprzednia
1
2
Następna
Sprawdź najnowsze oferty Mazda MX-5
Zobacz 1 auto
od ręki
Mazda MX-5 IV
4,3 (21 ocen)
Sprawdź oferty Mazda MX-5
Wybierz nadwozie
Fastback RF
Fastback RF Facelifting
Fastback RF Facelifting 2023
Soft Top
Soft Top Facelifting
Soft Top Facelifting 2023
Dodaj swoją
ocenę
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Mazda MX-5 w pigułce
Mazda MX-5
w pigułce
Informacje o aucie
Katalog nowych
Mazda MX-5
Dane techniczne
Mazda MX-5 IV
Raporty zużycia paliwa
Mazda MX-5 IV
Opinie
Mazda MX-5 IV
Usterki
Mazda MX-5 IV
Publikacje
Mazda MX-5
Newsy
Mazda MX-5
Galerie
Mazda MX-5
Nasze pomiary
Mazda MX-5
Filmy
Mazda MX-5
Ogłoszenia
Mazda MX-5
Ceny aut używanych
Mazda MX-5
Dziennik kosztów
Mazda MX-5 IV
Opinie o instalacjach LPG
Mazda MX-5 IV
Testy zderzeniowe
Mazda
Aktualnie przeglądasz
Mazda MX-5 IV
Dane techniczne
26 raportów
zużycia paliwa
Ceny nowych
od 140 tys. zł
11 publikacji
o tym modelu
Ogólna prezentacja
modelu
Przejrzyj aktualne oferty
dla Mazda MX-5
Skonfiguruj
idealną
ofertę z
super
finansowaniem
Zobacz więcej
filmów
O firmie
Redakcja
Reklama
Regulamin
Kontakt
Mapa portalu
Wyszukiwarka aut
Dziennik kosztów
Rankingi aut
Wirtualny alkomat
Benzyna czy diesel?
Kalkulator LPG
Kredyt czy leasing?
Mapa stacji paliw
Sprawdź VIN
Oceń instalację LPG
Oceń motocykl
Porady
Publikacje
Pierwsza pomoc
Dokumenty dla kierowcy
Motosłownik
Za granicą
Prawo jazdy